• Посилання скопійовано

Витрати на проживання працівника у відрядженні: як відобразити в обліку?

Підприємство сплатило безготівково за проживання у відрядженні працівника на рахунок готелю. Працівнику видали готівковий аванс на відрядження. Після відрядження працівник надав акт надання послуг проживання та інші документи, що підтверджують його витрати у відрядженні. Як відображати в обліку такі документи?

Згідно з п. 1 ст. 9 Закону про бухоблік підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи.

Тож в даному випадку потрібно зважати на те, чи акт надання послуг проживання було складено на підприємство, чи безпосередньо на працівника (тобто, яка особа виступає стороною в акті).

Якщо акт надання послуг проживання складено на підприємство (сторонами акту є готель та підприємство), то такий документ відображається в обліку в кореспонденції з рахунком 631 та відповідним рахунком витрат. Відповідно дата відображення такого документу в обліку повинна співпадати з датою складання такого акта.

У тому ж випадку, якщо стороною договору виступає фізособа- працівник, то такий документ додається ним до авансового звіту і виступає підтвердженням понесених витрат на проживання.

Отже, в такому випадку витрати на проживання працівника у відрядженні відображаються в обліку за датою авансового звіту, наданого працівником, адже саме авансовий звіт в даному випадку буде виступати первинним документом, за яким в обліку відображається витрати.

При цьому, зважаючи на те, що працівник діє (отримує послуги з проживання) від імені підприємства, то бухгалтерський запис буде виглядати аналогічно (Дт рахунок витрат Кт 631 (за аналітикою щодо готелю)). Таким чином, в цьому випадку теж закривається рахунок 631 в частині розрахунків з готелем.

Всі ж інші витрати, понесені працівником у відрядженні, за які він сплачував з власних або виданих під звіт готівкових коштів, відображаються у кореспонденції дебета витратних рахунків з кредитом рахунку 372.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік безоплатно отриманого акційного товару
    Підприємство в рамках акції отримало від постачальника товар з нульовою вартістю для подальшого продажу. Як коректно оприбуткувати такий безоплатно отриманий товар у бухгалтерському обліку? Як відобразити в бухобліку його подальшу реалізацію?
    03.07.202515
  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202530
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025231
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025695
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202542