• Посилання скопійовано

Витрати на проживання працівника у відрядженні: як відобразити в обліку?

Підприємство сплатило безготівково за проживання у відрядженні працівника на рахунок готелю. Працівнику видали готівковий аванс на відрядження. Після відрядження працівник надав акт надання послуг проживання та інші документи, що підтверджують його витрати у відрядженні. Як відображати в обліку такі документи?

Згідно з п. 1 ст. 9 Закону про бухоблік підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи.

Тож в даному випадку потрібно зважати на те, чи акт надання послуг проживання було складено на підприємство, чи безпосередньо на працівника (тобто, яка особа виступає стороною в акті).

Якщо акт надання послуг проживання складено на підприємство (сторонами акту є готель та підприємство), то такий документ відображається в обліку в кореспонденції з рахунком 631 та відповідним рахунком витрат. Відповідно дата відображення такого документу в обліку повинна співпадати з датою складання такого акта.

У тому ж випадку, якщо стороною договору виступає фізособа- працівник, то такий документ додається ним до авансового звіту і виступає підтвердженням понесених витрат на проживання.

Отже, в такому випадку витрати на проживання працівника у відрядженні відображаються в обліку за датою авансового звіту, наданого працівником, адже саме авансовий звіт в даному випадку буде виступати первинним документом, за яким в обліку відображається витрати.

При цьому, зважаючи на те, що працівник діє (отримує послуги з проживання) від імені підприємства, то бухгалтерський запис буде виглядати аналогічно (Дт рахунок витрат Кт 631 (за аналітикою щодо готелю)). Таким чином, в цьому випадку теж закривається рахунок 631 в частині розрахунків з готелем.

Всі ж інші витрати, понесені працівником у відрядженні, за які він сплачував з власних або виданих під звіт готівкових коштів, відображаються у кореспонденції дебета витратних рахунків з кредитом рахунку 372.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202522
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202536
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.2025112
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.20251 198
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025509