Бухоблік
Безоплатне отримання рекламної продукції підпадає під ознаки зазначені у п. 5 П(С)БО 15, відповідно вартість безоплатно отриманої рекламної продукції потрапить до доходу отримувача.
Первісна вартість безоплатно отриманих товарів визначається згідно з п. 12 П(С)БО 9. У такому випадку первісною вартістю запасів, одержаних підприємством безоплатно, визнається їх справедлива вартість з урахуванням витрат, передбачених п. 9 цього П(С)БО, зокрема суми ввізного мита та непрямих податків, якщо вони не відшкодовуються підприємству.
У бухобліку безоплатно отримані імпортовані зразки будуть відображені в такий спосіб:
- Дт 28 Кт 718 - безоплатно отримані зразки товарів за справедливою вартістю;
- Дт 377 Кт 311 - сплачено мито;
- Дт 28 Кт 377 - збільшена вартість товарів на суму сплаченого мита.
- Дт 377 Кт 311 - сплачено ПДВ на митниці;
- Дт 641 Кт 377 - віднесено до складу податкового кредиту суму ПДВ.
При безоплатній роздачі рекламних матеріалів в бухгалтерському обліку підприємства виникнуть витрати. При цьому необхідно зважати на характер таких рекламних матеріалів:
- якщо рекламні матеріали рекламують постачальника-нерезидента, то визнати витрати на збут підприємство-резидент не має підстав. Тож списану вартість таких рекламних матеріалів потрібно відобразити у складі інших витрат (Дт 949 або 977 Кт 28);
- якщо ж така рекламна продукція рекламує саме резидента, то витрати відображаються у складі витрат на збут за дебетом рахунку 93.
ПДВ
Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
У разі ввезення товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, вважається митна декларація.
Отже, сума ПДВ сплачена отримувачем такої рекламної продукції включається до його податкового кредиту.
Про оподаткування ПДВ при безоплатній роздачі рекламної продукції ми писали тут. Зокрема, при безоплатній роздачі необхідно скласти дві податкові накладні:
- одну на фактичну ціну постачання – а враховуючи, те що продукція роздається безкоштовно, то така ціна складає 0;
- другу виходячи з перевищення ціни придбання над фактичною ціною постачання. Позаяк такі рекламні товари також були отримані безкоштовно, то ціна придбання в такому випадку також дорівнює 0. Однак при цьому не виключено, що податківці вимагатимуть нараховувати ПЗ з тієї самої бази, з якої обчислювався ПДВ при імпорті товарів. В даному випадку це означатиме донарахування ПДВ саме в розмірі 6312,16 грн.
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.
Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.
Зареєструватись