• Посилання скопійовано

Списання кредиторської заборгованості неприбутковою організацією: як відобразити в обліку?

Релігійна (неприбуткова) організація списує кредиторську заборгованість, за якою минув строк позовної давності. Як відображається таке списання в обліку? Чи вплине таке списання на статус неприбутковості?

Списання кредиторської заборгованості неприбутковою організацією не відрізняється від списання такої заборгованості прибутковими організаціями. Зокрема, порядок обліку таких операцій визначено у П(С)БО 11.

Якщо на дату балансу раніше визнане зобов'язання не підлягає погашенню, то його сума включається до складу доходу звітного періоду (п. 5 П(С)БО 11). Доходи від списання кредиторської заборгованості, за якою минула позовна давність, у бухобліку відносять до інших операційних доходів. Списання заборгованості (збільшення доходу) має в обліку такий вигляд: Дт 63, 685 Кт 717, 746. Оскільки в бухобліку матимемо дохід від списання, то це має знайти своє відображення і у Звіті про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації.

Такі доходи відображаються у Звіті у рядку 1.11 «інші доходи».

При цьому варто зазначити, що у випадку списання кредиторської заборгованості неприбуткова організація не порушує вимог п. 133.4 ПКУ, а отже, на статус неприбутковості така операція не вплине.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік викупу неспожитої електроенергії трейдером
    ТОВ-трейдер продає електроенергію контрагенту, за двостороннім договором. Відповідно до договору трейдер має викупити неспожиту електроенергію, зменшивши борг покупця у грошовому вимірі за актом взаємозаліку. ТОВ-покупець склало на ТОВ-трейдера ПН за актом взаємозаліку. ТОВ-трейдер планує провести даний викуп як повернення товару: Дт704 Кт361, Дт902 Кт281 – сторно. Як відобразити цю операцію в обліку: як повернення чи зворотній викуп?
    Сьогодні 14:125
  • Як оформити оренду приміщень із завершеною амортизацією?
    ТОВ - платник ПДВ на загальній системі оподаткування має два нежитлових приміщення, введених в експлуатацію у 2005 році зі строком використання 20 років. Балансова вартість одного приміщення – 291 800 грн (початкова 8 345 900 грн - знос 8 054 100 грн). Планується укладання договору оренди на 35 місяців у листопаді 2024 року. Як продовжити термін корисного використання приміщень? Яку вартість вказувати в договорі оренди? Чи є ризик визнання договору оренди договором фінлізингу?
    02.12.202434
  • Як правильно обліковувати транспортно-заготівельні витрати та розбіжності із зарплати в будівельному обліку?
    Будівельне підприємство придбало матеріали для виконання робіт з ремонту, понесло витрати на їх доставку частково на об’єкт ремонту, частково на орендований склад. Як обліковувати витрати на доставку?
    28.11.202420
  • Як відобразити в обліку донараховані за результатами митної перевірки суми ПДВ та мита?
    За результатами планової перевірки митним органом виявлено розбіжності та донараховано ПДВ і мито за імпортними операціями, які підприємство сплатило за актом перевірки. Як правильно оформити коригування донарахованих сум ПДВ та мита? Чи можна в уточнюючому розрахунку до декларації з ПДВ за минулий період відобразити донараховану суму ПДВ у рядку 11.1 для зменшення податкових зобов'язань?
    28.11.202427
  • Бухоблік грошових внесків до статутного капіталу до моменту державної реєстрації змін
    Єдиний учасник ТОВ прийняв рішення про збільшення статутного капіталу за рахунок грошових внесків, які вноситимуться протягом п'яти років, при цьому державна реєстрація змін відбудеться після внесення коштів. Чи вважатимуться доходом підприємства внески протягом п'яти років до реєстрації змін? Як правильно відобразити в бухобліку внесення коштів, враховуючи, що статутний капітал у балансі буде більший за зареєстрований? Чи потрібно відображати внесення коштів у рядку 1400 балансу?
    27.11.202445