• Посилання скопійовано

Як правильно обліковувати транспортно-заготівельні витрати та розбіжності із зарплати в будівельному обліку?

Будівельне підприємство придбало матеріали для виконання робіт з ремонту, понесло витрати на їх доставку частково на об’єкт ремонту, частково на орендований склад. Як обліковувати витрати на доставку?

Облік витрат на доставку

Доставка від постачальника

Якщо підприємство придбало матеріали і від постачальника доставляє їх на об’єкт ремонту та орендований склад, то витрати на доставку включаються до складу первісної вартості придбаних матеріалів (запасів), згідно з нормою пп. 9 НП(С)БО 9, де сказано, що транспортно-заготівельні витрати (включаючи транспортування запасів усіма видами транспорту до місця їх використання) включаються до первісної вартості запасів.

Тобто, такі витрати на транспортування (доставку) належать до транспортно-заготівельних витрат (ТЗВ). Особливості обліку ТЗВ ми детально розглядали тут.

 

Доставка з іншого складу

Якщо матеріали із центрального (проміжного чи іншого) складу підприємства, включаючи орендованого, доставляються на об’єкт ремонту, то витрати на таку доставку включаються до складу загальновиробничих витрат (відображаються на рахунку 91) і в кінці місяця розподіляються на виробничу собівартість будівництва об’єкта (Дт 23 Кт 91), згідно з пп. 15.9 НП(С)БО 16.

 

Чи буде помилкою, якщо всі витрати на доставку віднесли на рахунок 91?

Так, буде помилкою, адже це суперечить правилам бухгалтерського обліку, які ми навели вище. Але якщо така помилка не вплинула на підсумковий фінансовий результат, наприклад, всі доставлені матеріали використані протягом звітного періоду на ремонт, внаслідок чого як первісна вартість матеріалів, так і вартість їх доставки включені до виробничої собівартості ремонту звітного періоду, до жодних несприятливих наслідків, на наш погляд, така помилка не призведе.

У будь-якому разі, це питання слід з’ясувати в кожній ситуації індивідуально.

 

Облік витрат на оренду складу

Витрати на оренду складу будівельного підприємства, де зберігаються будівельні матеріали, слід обліковувати на рахунку 91 "Загальновиробничі витрати".

Цей висновок базується на пп. 15 НП(С)БО 16, де зазначено, що до складу загальновиробничих витрат включаються витрати на утримання, експлуатацію та ремонт основних засобів, інших необоротних матеріальних активів загальновиробничого призначення, витрати на оренду таких основних засобів.

У нашому випадку склад є загальновиробничим об'єктом, оскільки забезпечує зберігання будівельних матеріалів, які безпосередньо використовуються для виробництва (зокрема, будівництва, в тому числі ремонтів об'єктів). Витрати на його оренду є частиною витрат, необхідних для організації виробничого процесу.

Отже, ці витрати обліковуються як загальновиробничі згідно з нормами НП(С)БО 16.

Алгоритм обліку:

При нарахуванні орендної плати:

  • Дт 91 Кт 631;

При оплаті оренди:

  • Дт 631 Кт 311.

Після закінчення звітного періоду загальновиробничі витрати розподіляються між об'єктами будівництва (якщо вони є змінними чи постійними, що включаються до собівартості). Це залежить від методики розподілу, визначеної обліковою політикою підприємства.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Порядок обліку надмірно утриманих аліментів після закриття виконавчого провадження
    Як правильно відобразити в бухобліку ситуацію, коли у лютому 2022 року з заробітної плати працівника були надмірно утримані та перераховані аліменти виконавцю на 400 грн, а виконавче провадження наразі закрито? Який рахунок слід використовувати для списання заборгованості: Дт 946 Кт 663 чи Дт 441 Кт 663?
    Сьогодні 13:1232
  • Відшкодування бюджетними коштами допомоги ЗСУ: що в обліку?
    Підприємство протягом 1 півріччя 2025 року надавало благодійну допомогу ЗСУ виготовленою продукцією. Таку допомогу оподатковувало ПДВ у зв'язку з можливістю її відшкодування за рахунок грантів місцевого бюджету. У ІІІ кварталі підприємству було відшкодовано за рахунок бюджетних коштів суму витрат на благодійну допомогу без частини витрат на ПДВ. Як відобразити таку операцію в бухобліку?
    Сьогодні 08:0515
  • Списання заборгованості перед засновником після зменшення статутного капіталу
    ТОВ на загальній системі, зменшуючи у 2016 році статутний капітал, відобразило заборгованість перед єдиним засновником проведенням: Дт 401 Кт 672 на суму 281 000 грн. Заборгованість не виплачена, а згодом (у 2017 році) статутний капітал було збільшено. Чи є законний та обліковий механізм списання (закриття) субрахунку 672 без фактичної виплати засновнику?
    Сьогодні 07:0314
  • Застосування мінімальних строків амортизації ОЗ «малодохідником»
    Чому малодохідні підприємства (з річним доходом до 40 млн грн), які мають право не застосовувати податкові різниці, при нарахуванні амортизації основних засобів та нематеріальних активів можуть ігнорувати мінімально допустимі строки, встановлені ПКУ, і керуватися виключно строками, визначеними в бухобліку (НП(С)БО/МСФЗ)?
    15.10.202526
  • Гарантійний ремонт продукції виробником: як відобразити в обліку?
    Як підприємству-виробнику, що реалізує продукцію юрособам, бухгалтерськи та податково коректно обліковувати витрати на виконання гарантійних ремонтів (створення забезпечення/резерву, списання запчастин, роботи) відповідно до НП(С)БО та ПКУ?
    15.10.202522