• Посилання скопійовано

Відображення в бухобліку обладнання вартістю більше 6 тис. грн за одиницю без врахування ПДВ

Як відобразити в бухобліку обладнання, придбане для здавання в оренду, якщо його вартість складає більше 6 тис. грн за одиницю без врахування ПДВ? Обладнання планується використовувати протягом 2-5 місяців

Бухоблік

Відповідно до п. 4 П(С)БО 7 основні засоби – це матеріальні активи, які підприємство/установа утримує з метою використання їх у процесі виробництва/діяльності або постачання товарів, надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для здійснення адміністративних і соціально-культурних функцій, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких більше одного року (або операційного циклу, якщо він довший за рік).

Відповідно до п. 5.2 П(С)БО 7 підприємства можуть установлювати вартісні ознаки предметів, що входять до складу малоцінних необоротних матеріальних активів. Яку саме вартісну межу встановити - це виключно на розсуд підприємства.

У даному випадку обладнання використовується протягом періоду, що менший за рік, тож основними засобами таке обладнання не вважається, а отже, слід звернутися до П(С)БО 9.

Згідно з п. 6 П(С)БО 9 для цілей бухобліку запаси включають, зокрема, малоцінні та швидкозношувані предмети, що використовуються протягом не більше одного року або нормального операційного циклу, якщо він більше одного року. Отже, таке обладнання слід обліковувати на рахунку 22 "Малоцінні та швидкозношувані предмети" (МШП).

Наведемо типові операції з МШП:

  • Дт 22 Кт 63 – придбання МШП у постачальників;
  • Дт 23, 91, 94 Кт 22  – списання вартості МШП, переданих для експлуатації з метою здавання в оренду – на дату такого пепедання.

Вибір рахунку дебету при списанні МШП залежить від того, чи є діяльність з надання обладнання в оренду постійною для підприємства, чи ні. Якщо так, то собівартість послуг з оренди формується на рахунку 903, на якому вона формується з витрат на такі послуги, що сформовані на рахунках 23, 91:

  • Дт 23, 91 Кт 13, 20, 22, 63, 65, 66 – накопичення виробничих та загальновиробничих витрат, пов’язаних з наданням обладнання в оренду;
  • Дт 23 КТ 91 – розподіл загальновиробничих витрат на об’єкти калькуляції;
  • Дт 903 Кт 23 – списання  собівартості послуг з оренди за звітний період.

Для обліку МШП, переданих в експлуатацію, на кожну відповідальну особу, що одержала ці предмети, в одному примірнику заповнюється форма №МШ-2 «Картка обліку малоцінних та швидкозношуваних предметів».

Далі в кінці звітного періоду собівартість послуг з оренди обладнання списується на фінансовий результат:  Дт 79 Кт 903.

 

Податковий облік

ПКУ передбачає ведення окремого обліку лише для основних засобів.

Відповідно до пп. 14.1.138 ПКУ основні засоби – це матеріальні активи, які одночасно повинні відповідати таким критеріям:

  •  Вони призначаються платником податку на прибуток для використання у господарській діяльності платника податку;
  •  Їх вартість перевищує 6 тис. гривень і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом;
  • очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік).

У даному випадку не виконується остання умова – тривалість строку корисного використання. Фактично строк менший за рік.

Отже, фінрезультат з метою оподаткування включатиме вартість списаних МШП, які були списані у звітному періоді за правилами бухобліку. Нагадаємо, що відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ об’єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202542
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202529
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025230
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202553
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025222