• Посилання скопійовано

Як ідентифікувати партію товару, яку повернув покупець?

Покупець повертає товар у зв'язку з закінченням терміну придатності. В накладній на повернення не вказано, за якими саме поставками відбувається повернення, вказано кількість товару, ціна, загальна вартість. Поставки цього товару були неодноразові. Частина поставок вже оплачена. Покупець не веде облік партій, і не визначає, за якими видатковими накладними отримано товар. Яку собівартість сторнувати та які ПН коригувати, якщо не можливо ідентифікувати партію?

Як покупець, так і постачальник веде облік термінів придатності товару.

Строк (термін) придатності - строк (термін), визначений нормативно-правовими актами, умовами договору, протягом якого у разі додержання відповідних умов зберігання та/або експлуатації чи споживання продукції її якісні показники і показники безпеки повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів та умовам договору (ст. 1 Закону «Про захист прав споживачів»).

Підтвердження сплину термінів придатності передбачає інвентаризацію і вже за її результатами подальшу утилізацію простроченого товару. Більш детально див. нашу консультацію тут

І тут не можливо без ідентифікації товару визначити, який саме товар сторнувати при поверненні. Метод вибуття запасів визначає саме вибуття, а прийняти до повернення ми маємо за собівартістю, визначеною відповідно обраного методу, за яким було відвантажено цей товар. Причому, як зазначено в п. 16 НП(С)БО 9, для всіх одиниць бухгалтерського обліку запасів, що мають однакове призначення та однакові умови використання, застосовується тільки один із наведених методів. Ми не можемо вибрати інший метод оцінки для товарів, що повертаються.

Облік вибуття запасів, зокрема, методи та приклади див. у нашій консультації тут.

Така ж сама ситуація з визначенням ПН, яку потрібно відкоригувати. Податківці наголошують, що господарська операція ідентифікується за даними бухгалтерського обліку. Тому потрібне документальне підтвердження. Тож без ідентифікації ніяк.

На нашу думку, можна зробити так:

  • провести інвентаризацію саме отриманої партії і за її результатами самостійно ідентифікувати повернену партію і провести всі необхідні коригування. Можливо, цю партію можна буде ідентифікувати за строками придатності товару, якщо є можливість вести такий аналітичний облік. У цьому випадку у нас буде документальне підтвердження;

або

  • узгодити з контрагентом, яку саме партію прийняти до повернення і, відповідно, визначити ПН, до якої буде складено РК, закріпивши це супровідним листом до видаткової накладної на повернення. Якщо контрагент не бажає узгоджувати цю інформацію, постачальнику залишається тільки самостійно обрати ту партію товару, яка буде сторнована. У разі суперечок з податківцями, на нашу думку, можна буде послатися на небажання постачальника ідентифікувати повернені товари, тоді це може стати підставою для позапланової перевірки постачальника. Але якщо суми несуттєві, ми оцінюємо цей ризик як невисокий.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Автоматизація»