• Посилання скопійовано

В якому відмінку заповнювати касові документи?

В якому відмінку заповнювати графу ПІБ у прибутковому та видатковому касовому ордері?

Відповідно до п. 1.3 Наказу №88 усі первинні документи, облікові регістри, бухгалтерська та інша звітність повинні складатись українською мовою. Своєю чергою, неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

При цьому, Положенням №148 наведено лише основні правила заповнення касових документів та окремі випадки. Прямо роз’яснень щодо відмінка прізвища, який повинен використовуватись при заповненні касових документів законодавством не передбачено. Тому в зазначеній ситуації необхідно виходити з форми відповідного касового документа та правил української мови.

Прибутковий касовий ордер

У графі «Прийнято від» вказується ПІБ особи, від якої фактично отримано грошові кошти. Така інформація вказується у родовому відмінку (від кого?).

Тобто: «Прийнято від Іванова Івана Івановича»

Графи «Головний бухгалтер», «одержав касир» та «касир» заповнюються у називному відмінку.

Видатковий касовий ордер

У графі «Видати» вказується ПІБ особи, якій належить видати кошти за ВКО у давальному відмінку (кому?).

Тобто: «Видати Іванову Івану Івановичу».

Графи «Керівник», «Головний бухгалтер», «Одержав», «Видав касир» заповнюються у називному відмінку відповідно.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Дата підписання видаткової накладної при отриманні товару
    Постачальник складає видаткову накладну на дату оплати товару, але фактичне отримання відбувається раз на тиждень. Чи може покупець при підписанні видаткової накладної зазначати фактичну дату отримання товару, якщо вона відрізняється від дати складання накладної постачальником?
    05.12.202568
  • Закриття дебіторської заборгованості за відновленими актами: що в обліку?
    У 2017 році підприємство перерахувало передоплату за послуги, первинні документи на отримання послуг були втрачені, у бухобліку залишилась дебіторська заборгованість за виданими авансами. У листопаді 2025 року отримано від контрагента скан-копії підписаних з обох сторін актів наданих послуг. Як коректно закрити дану заборгованість у бухобліку?
    05.12.202541
  • Неповернення покупцем примірника видаткової накладної
    Постачальник відвантажив товар покупцеві разом із двома примірниками видаткової накладної. Покупець фактично отримав товар, але не повернув підписаний другий примірник накладної постачальнику. Як у такій ситуації підтвердити факт отримання товару та здійснити облік господарської операції за відсутності належним чином оформленого первинного документа?
    26.11.20252 705
  • Чи допускається отримання послуг від нерезидента без укладення окремого письмового договору?
    Отримання послуг від нерезидента можливе без укладення окремого письмового договору, якщо, зокрема існує первинний документ, який містить обов’язкові реквізити, здійснено фактичну оплату таких послуг, форма правочину не суперечить вимогам законодавства
    26.11.202539
  • Відшкодування турзбору у відрядженні без документа
    Працівник під час закордонного відрядження до м. Мілан (Італія) сплатив місцевий туристичний збір, але втратив підтвердний документ. Як підприємству відшкодувати ці витрати працівнику та відобразити їх в обліку за відсутності первинного документа?
    26.11.202531