• Посилання скопійовано

Анулювання невизнаного боргу: оформлення

Контрагенту надані послуги, виписана і зареєстрована податкова накладна. Проте покупець не визнає сам факт надання даної послуги, відповідно не погоджується з ціною і вимагає відкоригувати накладну. Підписаного договору немає. Керівництво погоджується анулювати невизнаний борг. Як оформити документально?

Якщо йдеться про анулювання боргу, то це питання юридичне, і не належить до питань бухгалтерського та податкового обліку, на які надаються відповіді нашою службою.

Але, на нашу думку, питання документального оформлення цієї ситуації залежить від того, чи був оформлений обома сторонами документ про надання такої послуги. Якщо так, то, оскільки підприємство відмовляється від вимоги оплати наданої послуги, то слід повідомити боржника про анулювання його заборгованості (прощення боргу відповідно до ст. 605 Цивільного кодексу України).


І на підставі документу про таке анулювання списати таку дебіторську заборгованість. Якщо ж документу про надання послуги оформлено не було, покупець послуги не визнає факт її надання, а продавець не бажає захищати свої права щодо її оплати та доводити, що послуга була надана, то заборгованості як такої формально немає, немає підстав анулювати борг, відображати його та списувати в бухгалтерському обліку (оскільки відсутні первинні документи про надання послуги).

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Побутова техніка на підприємстві: що з ПДВ?
    ТОВ-платник податку на прибуток та ПДВ взяло в оренду у фізособи офісне та складське приміщення (в т ч. кухню). ТОВ придбало побутову техніку та меблі для кухні, зокрема, витяжку, пральну машину, сушарку, холодильник, газову поверхню, шафу електричну) та в офіс кондиціонер. Чи необхідно нараховувати ПЗ з ПДВ при придбанні побутової техніки?
    17.05.202425
  • Продали корпоративні права: що з ПДВ?
    Підприємство продало корпоративні права в іншій юрособі. Чи є ця операція об’єктом оподаткування ПДВ? Як відобразити цю операцію в декларації з ПДВ?
    16.05.202421
  • Компенсації витрат з плати за землю: що з ПДВ?
    Підприємство продало майно, яке знаходиться на частині земельної ділянки, яка перебуває у постійному користуванні. До моменту поділу цієї ділянки і передачі в оренду підприємство виставлятиме покупцеві рахунок на компенсацію витрат з плати за землю. Чи оподатковується така операція ПДВ?
    15.05.202412
  • Громадська організація отримала безкоштовний доступ до CRM-системи від нерезидента: що з ПДВ?
    Громадська організація планує укласти договір з ФОПом щодо налаштування та підтримки CRM-системи. Компанія-нерезидент (США) безкоштовно надає організації доступ до CRM-системи. Які податкові наслідки цих операцій?
    14.05.202414
  • Коли спливає строк на відображення ПК?
    Протягом березня-липня 2022 р. підприємство придбавало за готівку пальне, суми в чеках більше 240 грн, ПН не виписувалося, ПДВ зависло на субрахунку 644. Окрім того, є завислі суми ПДВ, без ПН, за період з 2019 по 2021 рр. Коли такі суми ПДВ можна списати до складу витрат (Дт 949 Кт 644)?
    13.05.202466