• Посилання скопійовано

Списуємо прострочений товар: особливості відображення в обліку

На підприємстві є прострочений товар. Яким чином його списати? Що відбувається з податковим кредитом з ПДВ за такими товарами?

З 01.01.2015 р. за п. 134.1 ПКУ об’єкт оподаткування податком на прибуток -  це є скоригований на податкові різниці, у випадках їх застосування, фінансовий результат, який визначений за правилами П(С)БО або МСФЗ. Тож, оскільки бухгалтерський облік є головним, то все буде залежати від правил ведення бухобліку. Коригувань же фінрезультату на суми таких списань ПКУ не передбачає.

Питання застосування норм природного убутку в описаному в запитанні випадку регулюються Наказом Мінторгу СРСР від 02.04.87 р. №88 «Про затвердження норм природного убутку продовольчих товарів у торгівлі та інструкцій з їх застосування» (далі — Наказ №88).

В інструкціях про застосування норм природного убутку, затверджених Наказом №88, природний убуток опосередковано визначається як втрати, що утворюються при зберіганні товарів, підготовці їх до продажу і при продажу внаслідок усихання, розпилювання, розкришення, витікання, танення, просочування, розливу при перекачуванні та продажу рідких товарів, витрати речовин на дихання (борошно, крупи).

На підставі визначення природного убутку можна стверджувати, що він не призводить до зміни якості товару, зменшується тільки його кількість. Саме тому до норми природного убутку не включаються різні втрати внаслідок псування товарів (зміни якості) та пошкодження тари. Також норми природного убутку не можуть бути застосовані до штучних товарів, а також до товарів, що надходять до роздрібних торговельних підприємств у фасованому вигляді.

Втрати товару через закінчення терміну його реалізації не є втратами внаслідок природного убутку. Такі втрати слід враховувати як псування товару.

Тому для відображення в обліку відповідно до п. 27 П(С)БО 9 вартість повністю зіпсованих запасів списується на витрати звітного періоду (в обліку таке списання буде відображено: Д-т 947 «Нестачі і втрати від псування цінностей» К-т 28 «Товари»).

Але відповідно до п. 7 розділу І Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань, у разі встановлення фактів псування цінностей (на день встановлення таких фактів) в обсязі, визначеному керівником підприємства, обов'язково проводиться інвентаризація активів та зобов'язань, що перебувають на балансі суб'єкта господарювання.

Наслідки щодо ПДВ розглянуто у консультації: Списання зіпсованого товару: податкові та облікові аспекти.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інші податки»

  • Податок на нерухомість за пошкоджене внаслідок ворожих обстрілів майно
    ТОВ має у власності складський комплекс, який був наполовину зруйнований влучанням ракети. До Держреєстру майна ця подія не вносилася. Зараз ТОВ отримало підтвердження — внесення нерухомості до Держреєстру майна. Чи можна подати уточнення до декларацій з нерухомості за 2023 і 2024 р., якщо згідно з витягом з реєстру пошкодженого майна категорія пошкоджень складу 81-100%, адмінбудівлі 21-40%?
    09.05.202415
  • Оплата операції фізособі: податкові наслідки
    Підприємство хоче оплатити медичну операцію фізичній особі, яка не є її працівником. Які податкові наслідки у підприємства та фізичної особи? Як оформити оплату?
    02.05.202425
  • Особливості плати за землю за пп. 284.4 ПКУ
    Підприємство займається діяльністю за кодом КВЕД 08.11. Має держакт на право постійного користування земельною ділянкою площею 25,0856 га з цільовим призначенням - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами. Але в спецдозволі на користування надрами зазначено тільки 16,2 га з ймовірними покладами корисних копалин. Як застосовувати пп. 284.4 ПКУ?
    02.05.202434
  • Як оформити та оподаткувати безповоротну фіндопомогу фізособі?
    Як документально оформити надання від ТОВ безповоротної фінансової допомоги фізособі - працівнику або непрацівнику ТОВ? Чи обов’язково зазначати підставу надання фіндопомоги, якщо зі всієї суми будуть сплачуються податки?
    02.05.2024713
  • Придбали майновий комплекс, а землю не оформили: хто сплачує земельний податок?
    Підприємство придбало нежитловий майновий комплекс (виробничі, адміністративні, господарські будівлі). Оформлення земельної ділянки під будівлями не було проведено. Підприємство проводить дії по укладанню договору оренди земельної ділянки з місцевою територіальною громадою. Ці приміщення здаються в оренду. Чи є у підприємства підстави сплачувати земельний податок?
    01.05.2024439