Корпоративна картка та відповідно й кошти, які знаходься на корпоративному рахунку, є власністю підприємства (Див.: Корпоративні платіжні картки: правила гри).
Якщо працівник, на ім’я якого відкрита корпоративна картка, зняв кошти з корпоративного рахунку без розпорядження роботодавця, то такі кошти вважаються отриманими під звіт, а отже, вимагають оформлення авансового звіту, як про їх використання, так і про повернення невикористаного залишку. Детальніше про це далі.
Щодо авансового звіту
За п. 2.12 Положення №637 фізичні особи - довірені особи підприємств (юридичних осіб), які відповідно до законодавства України одержали готівку з поточного рахунку із застосуванням корпоративного електронного платіжного засобу або особистого електронного платіжного засобу, використовують її за призначенням без оприбуткування в касі. Зазначені довірені особи подають до бухгалтерії підприємства звіт про використання коштів разом із підтвердними документами в установлені строки і порядку, що визначені для підзвітних осіб законодавством України, а також документи про одержання готівки з поточного рахунку (чек банкомата, копія видаткового ордера, довідки за встановленими формами, сліп, квитанція торговельного термінала тощо) разом з невитраченим залишком готівки.
Тож, у випадку, коли працівник, в т.ч. й директор, зняв кошти з корпоративного рахунку, він автоматично становиться підзвітною особою за них. Й тому має відзвітувати за них шляхом складання авансового звіту. Зверніть увагу: у реквізиті «Одержано (від кого, №та дата)» у випадку отримання коштів за допомогою корпоративної картки через банкомат, зазначаються номер чеку банкомату про зняття готівки (наприклад, «З корпоративного рахунка, чек №6017022 від 03.03.2014 р.»).
Щодо відсутності чеку із банкомату
Наразі в законодавстві немає норми, яка б передбачала штрафну санкцію за порушення пункту 2.12 Постанови №637. Хоча подекуди при перевірках податківці намагаються застосувати штраф у розмірі 25% від виданих готівкових коштів під звіт без повного звітування щодо раніше виданих коштів. Така норма є в абзаці 5 ст. 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкції за порушення норм з регулювання обігу готівки» від 12.06.1995 року №436/95.
Замість того, щоб сперечатися із податківцями про те, що таке повне і неповне звітування про раніше видані кошти, радимо звернутися до підкатегорії 109.21 «ЗІР». У роз’ясненні, яке міститься на офіційному сайті центрального податкового органу міститься лояльне для роботодавців та працівників роз’яснення.
ДФСУ наголосило, що у разі неподання до звіту документів, які підтверджують одержання готівкових коштів з карткового рахунку (чек банкомата, копія видаткового ордера, довідки за встановленими формами, сліп, квитанція торговельного термінала тощо), бухгалтерія повинна прийняти такий звіт від довіреної особи. А при необхідності посадова особа (бухгалтер) може взяти виписку з банку про рух коштів на рахунку та, при цьому, зобов’язана вжити відповідні заходи щодо підтвердження факту одержання готівкових коштів з поточного рахунку підприємства.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити