• Посилання скопійовано

Як створити паперову копію електронного первинного документу

Підприємство веде бухоблік в електронному вигляді. Як при податковій перевірці підтвердити достовірність первинних документів, складених у електронній формі, в т.ч. видаткових накладних та актів?

Чинне законодавство дає право платникам податків здійснювати облік господарських операцій, починаючи від укладення господарських договорів до подання податкової звітності, в електронному вигляді. Але, при цьому, слід дотримуватись вимог як загальних цивільного та господарського законодавства, а також Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" від 22.06.2003 р. №851-IV, "Про електронний цифровий підпис" від 22.05.2003 р. №852-IV, так й для первинних документів — вимоги ст. 9 Закону про бухоблік.

 

Порядок подання документів при податковій перевірці

Водночас, на сьогодні загальний формат та порядок обов’язкової подачі інформації у електронній формі встановлений лише для великих платників податків під час проведення планових та позапланових перевірок, а також у разі проведення електронної перевірки всіх платників податків (п. 85.2 ПКУ).

У всіх інших випадках проведення перевірок (крім електронних) та для всіх інших платників податків (крім великих) за відсутності  електронного формату та порядку надання такої інформації госпсуб’єкти звільнені від обов'язку подання її в електронній формі.

Втім, у запитанні постала проблема подання до перевірки як документів у паперовій формі, так і в електронній (зокрема щодо видаткових накладних та актів).

Якщо платник податків, який веде облік, у т.ч. й в електронній формі з накладенням ЕЦП, не є великим, то до перевірки доведеться подавати документи в порядку, передбаченому ПКУ, а саме у паперовій формі.

Справа в тому, що на сьогодні фіскальні органи не мають нормативно закріпленого порядку  проводити перевірки з поданням документів і в паперовій, і в електронній формі одночасно. Тобто, або документи подаються тільки в електронній, або лише в паперовій формі.

Тому, в ситуації, що описується у запитанні, підприємство, яке не є великим платником податків в розумінні ПКУ, може скористатись приписами чинного законодавства в частині ведення документального оформлення госпоперацій та їх відображення у бухгалтерському та податковому обліку в електронному вигляді та надання їх копій на законну вимогу контролюючих органів. При цьому, складення та надання підприємством документів та їх копій має супроводжуватись дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронний цифровий підпис", п. 2.3 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку №88.

 

Форма копії електронного документу

Норма ст. 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» дає можливість створювати копії електронного документа на папері та засвідчити його в Порядку засвідчення наявності електронного документа (електронних даних) на певний момент часу, затвердженого Постановою КМУ від 26.05.2004 р. №680.

Тобто, йдеться про друк електронного документа на папері, яке є візуальним автентичним відтворенням тексту електронного документа (його змісту, реквізитів, підписів та печаток контрагентів).

При цьому, програмне забезпечення, надане центром сертифікації ключів має містити (на роздрукованому документі) всю інформацію щодо часу друку, дати та відповідних даних, що ідентифікують програмного забезпечення  відповідного акредитованого центру сертифікації ключів.

Такий формат електронного документа (його роздрукована копія на момент перевірки або на іншу дату) і буде підтверджувати виконання законної вимоги фіскальних органів щодо подання всіх документів до перевірки.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Чи оплачувати рахунок-фактуру від постачальника, у якому не зазначені реквізити покупця?
    Постачальник надає рахунок на оплату без зазначених реквізитів покупця, чи повинно підприємство брати в розгляд до оплати такий рахунок, у якому немає його реквізитів?
    05.06.2025877
  • Як заповнити реквізит «Кількість місць» в ТТН?
    Форма ТТН містить реквізит «Кількість місць» на першій сторінці та зворотній – в розділі «Відомості про вантаж». Підприємство відвантажує товар на 2-х палетах. На першій сторінці ТТН у графі «Кількість місць» вказується «два» (тобто дві палети), а на зворотній у розділі «Відомості про вантаж» - 40 рядків найменувань товарів. Як заповнити графи «Одиниці виміру» та «Кількість місць» цього розділу щодо кожного товару?
    04.06.2025888
  • Оформлення ТТН при поставці товару постачальником продавця безпосередньо покупцю
    Підприємство уклалл договір поставки з покупцем, де вказано адресу доставки "Точка А". Також уклало договір з постачальником цього товару з умовою поставки товару в "Точку А". В місці поставки підприємство одразу передає товар покупцеві. Постачальник виписав та передав ТТН та видаткову накладну, де підприємство є отримувачем товару і місце поставки "Точка А". Підприємство теж виписує видаткову накладну цією ж датою та передає покупцю. Чи потрібно виписувати на покупця ТТН?
    23.05.20251 294
  • Оренда вантажних автомобілів з екіпажем: документи, медогляди та графік роботи водіїв ФОП
    ФОП ІІІ групи (неплатник ПДВ), який орендує вантажні автомобілі та має найманих водіїв, укладає договори оренди транспортного засобу з екіпажем. Які первинні документи він зобов'язаний оформлювати? Хто та як проводить медичні огляди водіїв? Як встановлюється графік роботи водіїв, зокрема, при відрядженнях та відмінностях у графіках із замовником?
    21.05.2025359
  • Який код за КАТОТТГ зазначається у рядку 8 основної частини загальної декларації платника ЄП IV групи?
    При поданні загальної, нової загальної або уточнюючої загальної Декларації у рядку 8 її основної частини заповнюється код адміністративно-територіальної одиниці за місцезнаходженням платника за КАТОТТГ (основним місцем обліку)
    19.05.202518