ШІ-консультант

Поставте запитання ШІ-консультанту

і отримайте відповідь за 60 секунд

  • Податки
  • Військовий облік
  • Звітність
  • Трудове право
  • Бухоблік

Консультую з податкового та бухобліку

Поставте ваше запитання

  • Посилання скопійовано

Оприбуткування обладнання при включені його вартості у вартість виконаних робіт

Підписано договір, що передбачає включення виконання робіт, вартість обладнання і витратних матеріалів у вартість робіт. Невід'ємною частиною договору є Специфікація, в якій вказано кількість і вартість обладнання. Підписано Акт виконаних робіт на всю суму Договору. Які документи є правильними для оприбуткування обладнання?

Цій консультації більше 3-х років. Українське законодавство складне і мінливе, тож на даний момент редакція не гарантує її 100% актуальність. У разі сумнівів скористайтесь пошуком, щоб читати свіжіші статті і консультації, або зверніться за допомогою до нашого ШІ-консультанта.

Відповідно до ч. 2 ст. 628 ЦКУ сторони мають право укласти договір, в якому містяться елементи різних договорів (змішаний договір). До відносин сторін у змішаному договорі застосовуються у відповідних частинах положення актів цивільного законодавства про договори, елементи яких містяться у змішаному договорі, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті змішаного договору.

Зазвичай в змішаних договорах можна визначити, яка частина договору належить до того чи іншого виду. Наприклад, це може бути договір поставки складного технологічного обладнання, що вимагає монтажу на підприємстві покупця (при цьому можливі варіанти - за участю фахівців продавця, з навчанням співробітників покупця і т.д). Для оформлення такої угоди може бути розроблений один документ - договір, що включає власне умови поставки обладнання, умови виконання монтажних робіт та інші умови - по наданню послуг з навчання працівників і т.п.

В даному випадку в договорі містяться елементи двох договорів: 

  • Договір купівлі-продажу обладнання. Інформація про предмет договору купівлі-продажу обладнання та про вартість послуг міститься в специфікації до договору.
  • Договір виконання робіт з встановлення та налагодження обладнання, до вартості яких включається вартість витратних матеріалів. 

За умовами запитання фактично оформлено один первинний документ – акт виконаних робіт, в якому загальною сумою наведено вартість самого обладнання та супутніх робіт. Перелік та вартість самого обладнання можна визначити лише за даними специфікації до договору, а в акті вона не зазначена.

Специфікація до договору є його невід’ємною частиною, отже, вона не є первинним документом, що підтверджує здійснення такої господарської операції, як передання права власності на обладнання. Відповідно до ст. 1 Закону про бухоблік первинний документ - документ,  який  містить  відомості  про господарську  операцію. Специфікація не містить відомостей про здійснену господарську операцію, це тільки намір сторін здійснити купівлю-продаж обладнання, що вказане у такій специфікації. На дату підписання специфікації обладнання фактично ще не передане, отже, факт передання обладнання у власність покупця повинен підтверджуватися іншим документом.

За фактом виконання робіт щодо налагодження та встановлення обладнання було оформлено акт виконаних робіт. В цьому акті окремо не виділено вартість обладнання та вартість робіт, з чого не можна дістати інформацію про фактичну вартість кожної окремої господарської операції. На нашу думку, співпадіння суми акта та специфікації до договору може підтверджувати факт передання обладнання покупцю лише опосередковано. Не виключено, що фактично могло бути передано інше обладнання на таку ж суму, тобто умови специфікації могли бути не виконані.

Щоб оприбуткувати саме те обладнання, яке фактично було встановлено, потрібно мати первинний документ, в якому міститься інформація про те, коли і яке саме обладнання і на яку вартість було встановлено. Звісно, вартість робіт з його встановлення теж слід зафіксувати окремою сумою.

Як правило, за договором купівлі-продажу обладнання оформлюється видаткова накладна, при цьому на вартість супутніх робіт може оформлюватися акт виконаних робіт. На нашу думку, допускається складання одного документа, в якому потрібно зазначити окрему інформацію як про встановлене обладнання (найменування, кількість, ціна, вартість) так і про виконані супутні роботи (теж найменування, кількість, ціна і вартість робіт).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Податок на прибуток»

  • Строки подання декларації нерезидентом за ПКУ у 2026 році
    Нерезидент-покупець, який придбав інвестиційний актив в іншого нерезидента без постійного представництва в Україні, подає декларацію з податку на прибуток за рік — протягом 60 календарних днів після його завершення
    05.10.202622
  • Поворотна фіндопомога: продовження строку та 12 місяців за ПКУ (аудіоверсія)
    ТОВ отримало від іншого ТОВ безвідсоткову поворотну фінансову допомогу. Строк її повернення спливає. Чи можна продовжити строк додатковою угодою або оформити новий договір без фактичного повернення коштів? Які наслідки це має для платника єдиного податку та платника податку на прибуток?
    01.10.20261 505
  • Виплати нерезиденту Польщі за сертифікацію халяль у 2025 році: додаток ПН (аудіоверсія)
    У 2025 році підприємство перерахувало резиденту Польщі кошти за отримання сертифікатів та реєстраційний внесок за впровадження системи халяль. Чи потрібно зазначені виплати включати до додатка ПН Декларації з податку на прибуток? Чи необхідно отримувати від нерезидента сертифікат податкового резидентства з апостилем?
    01.10.202634
  • Спонсорство та меценатство у спорті у 2026 році: ризики та коригування (аудіоверсія)
    Високодохідний платник податку на прибуток планує надати фінансову підтримку неприбутковій спортивній організації (зокрема, ДЮСШ) з розміщенням логотипа на формі учасників. З урахуванням офіційної позиції ДПС у категорії 102.04 ЗІР, які податкові наслідки виникають у сторін за договором спонсорства (пп. 140.5.4, 140.5.9, 140.5.14 ПКУ та ризик втрати статусу неприбутковості за пп. 133.4 ПКУ) та які правові переваги має оформлення операції як меценатської допомоги?
    24.09.202636
  • Таблиця 2 Додатка БД заповнюється при уточненні періодів до 2025 року: ДПС
    При уточненні декларації за періоди до 2025 року з безоплатними передачами неприбутковим організаціям потрібно заповнити таблицю 2 Додатка БД та показати перевищення ліміту 4%
    14.09.202639