Запитання: Благодійний фонд за 2016 р. отримав 89000 грн нецільових благодійних внесків. З них використав на здійснення статутних цілей 65000 грн (придбали книги присвячені "Небесній сотні" і роздали родичам загиблих на майдані, в школи, бібліотеки, церкви). На зарплату керівника фонду витрачено 23000 грн, що перевищує 20% дозволених видатків на таке утримання від отриманих благодійних внесків. Чи є таке перевищення видатків на утримання фонду нецільовим використання коштів і чи не буде благодійний фонд виключений з Реєстру неприбуткових організацій та зобов'язаний сплатити податок на прибуток з всієї суми благодійних внесків за рік?
Відповідь:
З 20.11.2016 року підставою для виключення неприбуткової організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій є встановлення контролюючим органом факту використання доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені пп. 133.4.2 ПКУ.
Нагадаємо, що згідно з пп. 133.4.2 ПКУ доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для:
- фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації;
- реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.
Щодо змін, внесених Законом №1667 (набрав чинності 20.11.2016 р.), то підставою для виключення з Реєстру було встановлення контролюючим органом факту використання доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені установчими документами.
Столичні податківці у листах від 18.12.2015 р. №19235/10/26-15-15-03-11, від 29.03.2016 р. №2627/Ж/26-15-12-05-11 акцентують увагу на тому, що розмір адміністративних витрат благодійної організації не може перевищувати 20% доходу цієї організації у поточному році. Адже це прямо прописано у ч. 3 ст. 16 Закону №5073. З огляду на це, не виключаємо, що контролюючі органи ДФС будуть розцінювання понесення адмінвитрат у розмірі більшому, ніж 20%, як витрати нецільового характеру.
Встановлення контролюючим органом відповідно до норм ПКУ факту використання неприбутковою організацією доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені установчими документами, є підставою для виключення такої організації з Реєстру і нарахування податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств, штрафних санкцій і пені відповідно до норм ПКУ. Податкові зобов’язання, штрафні санкції і пеня нараховуються, починаючи з першого числа місяця, в якому вчинено таке порушення (пп. 133.4.4 ПКУ).
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити