• Посилання скопійовано

Працівник загубив підтвердні документи щодо понесених витрат: наслідки в оподаткуванні

Працівник придбав товари за дорученням підприємства, розрахувавшись частково підзвітними коштами з корпоративної картки, а частково – власними. Підтвердні документи про зняття коштів і придбання товару працівник загубив. Чи можна до авансового звіту підкласти копії чеків? Чи можливо кошти, зняті із корпоративного рахунку, повернути до каси підприємства?

Щодо підзвітних коштів. Відповідно до п. 2.12 глави 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою НБУ від 15.12.2004 р. №637, фізичні особи - довірені особи підприємств (юридичних осіб), які відповідно до законодавства України одержали готівку з поточного рахунку із застосуванням корпоративного електронного платіжного засобу або особистого електронного платіжного засобу, використовують її за призначенням без оприбуткування в касі. Зазначені довірені особи подають до бухгалтерії підприємства звіт про використання коштів разом із підтвердними документами в установлені строки і порядку, що визначені для підзвітних осіб законодавством України, а також документи про одержання готівки з поточного рахунку (чек банкомата, копія видаткового ордера, довідки за встановленими формами, сліп, квитанція торговельного термінала тощо) разом з невитраченим залишком готівки.

Згідно з абз. 2 пп. «б» пп. 170.9.1 ПКУ не оподатковуються ПДФО та військовим збором суми коштів, отримані під звіт для виконання окремих цивільно-правових дій, які є документально підтвердженими.

Щодо власних коштів. Питання відшкодування витрат, понесених працівником при придбанні товарів для підприємства, та інші питання правомірності використання власних готівкових коштів працівниками підприємства для вирішення виробничих (господарських) питань відносяться до майнових відносин між суб’єктом господарювання та працівником та регулюються Цивільним кодексом України, а саме ст. 1159, 1160 ЦКУ. Про це податківці роз’яснювали у підкатегорії 109.14 ресурсу «ЗІР».

При цьому у такому роз’ясненні податківці наголошують, що у разі придбання працівником товарів для потреб підприємства за допомогою власних коштів, подається у визначені законодавством строки до бухгалтерської служби Звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, а також підтвердні документи про використання коштів.

Зауважимо, що під витратами, підттвердженими документально, про які дослівно говориться у пп. 170.9.1 ПКУ, мається на увазі наявність саме документів, тобто оригіналів, а не копій документів.

Згідно з п. 44.1 ПКУ для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Згідно з абз. 2 п. 3 Порядку складання Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, затверджений наказом Мінфіну від 28.09.2015 р. №841 за наявності надміру витрачених коштів така сума повертається платником податку в касу або зараховується на банківський рахунок особи, що їх видала, до або при поданні зазначеного Звіту. Теж саме сказано й пп. 170.9.2 ПКУ. Тобто кошти зняті із корпоративного рахунку можна повернути як до каси, так і на рахунок підприємства.

Що слід розуміти під надміру витраченими коштами випливає із абз. 2 пп. «б» пп. 170.9.1 ПКУ, згідно з яким до суми перевищення не включаються та не оподатковуються документально підтверджені витрати, здійснені за рахунок готівкових чи безготівкових коштів, наданих платнику податку під звіт роботодавцем.

Таким чином, надміру витрачені кошти у вигляді документально не підтверджених витрат повинні бути повернені підприємству. Якщо такі підзвітні кошти не будуть повернені, то відповідно до у працівника - підзвітної особи виникає оподатковуваний дохід згідно з пп. 164.2.11 ПКУ, з якого слід утримати ПДФО (із застосуванням натуркоефіцієнта - 1,21951) у розмірі 18% та військовий збір – 1,5%.

Що стосується витрачених власних коштів, що документально не підтверджено, то якщо керівництвом буде прийнято рішення компенсувати такі витрати за заявою працівника, то відповідно наслідки в оподаткуванні будуть такими ж, як при неповерненні надміру витрачених коштів.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Податок на прибуток»

  • Перехідні операції резидента Дія. Сіті
    ТОВ з 01.10.2024 р. отримало статус резидента Дія. Сіті і стало платником податку на прибуток на особливих умовах. ТОВ звітується щоквартально з податку на прибуток. Якщо в IV кварталі ТОВ робить виплати ФОПам на ЄП за послуги, надані в ІІІ кварталі (коли ТОВ ще було платником податку на прибуток на загальних умовах), то чи впливають суми цих виплат на податок на прибуток на особливих умовах, платником якого ТОВ вже є у IV кварталі?
    20.11.202418
  • Як розрахувати інвестиційний прибуток при зменшенні статутного капіталу, сформованого за рахунок НМА?
    Засновник (ФО) вніс до статутного капіталу право оренди нежитлового приміщення – 500000 грн (частка 100%). Вартість внеску підтверджено експертною оцінкою. Засновник приймає рішення про зменшення статутного капіталу на 250000 грн. Виплату проведено грошима. Чи має право при розрахунку інвестиційного прибутку засновник зменшувати дохід (отриманий від зменшення долі) на суму внесених нематеріальних активів, а саме право оренди нежитлового приміщення, тобто на номінальну вартість внесеного статутного капіталу?
    18.11.202432
  • Особливості виплати дивідендів нерезиденту
    Згідно з протоколом учасників підприємство повинно було сплатити дивіденди за І кввртал 2024 р. в сумі 45 153 880 грн. Дата сплати - 01.10.2024 р., курс долара НБУ - 41,2199 грн, курс біржовий - 41,33 грн. Яку суму валюти потрібно перерахувати учаснику нерезиденту? Яку суму податку на доходи нерезидентів потрібно перерахувати до бюджету?
    15.11.2024235
  • Поворотна фіндопомога працівнику: чи може неприбуткова організація її видати?
    Чи може неприбуткова організація видати поворотну безвідсоткову фінансову допомогу своєму працівнику?
    15.11.202421
  • Як представництву нерезидента подавати декларацію з прибутку від імені нерезидента?
    Некомерційне представництво нерезидента набуло статусу постійного представництва нерезидента. Нерезидент за місцезнаходженням постійного представництва зареєструвався платником податку на прибуток. Як постійному представництву подавати декларацію з податку на прибуток, включаючи фінзвітність, від імені нерезидента?
    13.11.202419