В існуючій редакції розділу ІІІ ПКУ не згадується про контрагентів, які мають саме офшорний статус. Натомість є обмеження, які встановлені щодо нерезидентів, які є резидентами країн і територій зі сплатою податку на прибуток за ставкою на 5% та більше меншою, ніж встановлена в Україні (наразі 18%). Нещодавно КМУ затвердив перелік таких країн (територій) >>>
Щодо операцій із такими нерезидентами, по-перше, можуть виникнути контрольовані операції (критерії див. в п. 39.2 ПКУ). А це означатиме необхідність коригування фін результату до оподаткування на суму різниці між договірною і звичайною ціною (відповідно до пп. 140.5.1-140.5.2 ПКУ). Також, платник податку має збільшити фінрезультат до оподаткування на суму 30 відсотків вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг (крім зазначених у пункті 140.2 та у підпункті 140.5.5 та операцій, які визнані контрольованими відповідно до статті 39 цього Кодексу), придбаних у таких нерезидентів (за пп. 140.5.4 ПКУ). Є коригування, пов’язане із сплатою таким особам роялті (див. пп. 140.5.7 ПКУ).
Але проводити зазначені коригування фінрезультату до оподаткування зобовязані лише ті платники податку, дохід яких за звітний рік перевищує 20 млн. грн. (див. пп. 134.1.1 ПКУ). Про те, як все ж таки проводиться коригування фінрезультату за зазначеними вище нормами тими, хто зобовязаний їх робити, читайте у найближчому номері ДК (спеціальному випуску, присвяченому податку на прибуток).
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.
Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.
Зареєструватись