ШІ-консультант

Поставте запитання ШІ-консультанту

і отримайте відповідь за 60 секунд

  • Податки
  • Військовий облік
  • Звітність
  • Трудове право
  • Бухоблік

Консультую з податкового та бухобліку

Поставте ваше запитання

  • Посилання скопійовано

Частина прибутку, яку держпідприємство має сплатити до бюджету, розраховується за даними бухобліку

Державне підприємство згідно з даними фінансової звітності має збитки. Водночас згідно з даними податкового обліку підприємство має прибуток. Чи мусить воно в такому разі відрахувати до держбюджету частину чистого прибутку (держдивіденди)?

Цій консультації більше 3-х років. Українське законодавство складне і мінливе, тож на даний момент редакція не гарантує її 100% актуальність. У разі сумнівів скористайтесь пошуком, щоб читати свіжіші статті і консультації, або зверніться за допомогою до нашого ШІ-консультанта.

Порядок відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їхніми об'єднаннями затверджено Постановою Кабміну від 23.02.2011 р. №138.

Згідно з п. 1 Порядку №138, частина чистого прибутку (доходу), що відраховується державними унітарними підприємствами та їхніми об'єднаннями до державного бюджету за відповідний період, визначається виходячи з обсягу чистого прибутку (доходу), розрахованого згідно з положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, у розмірі:


 

— 30 відсотків — державними підприємствами, що є суб'єктами природних монополій, та державними підприємствами, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 млн грн;

— 15 відсотків — іншими державними унітарними підприємствами.

Частина чистого прибутку (доходу) сплачується державними унітарними підприємствами та їхніми об'єднаннями до державного бюджету наростаючим підсумком щоквартальної фінансово-господарської діяльності за відповідний період у строк, установлений для сплати податку на прибуток підприємств.

Таким чином, обсяг відрахувань частини прибутку, що її необхідно сплатити держпідприємству до бюджету, визначається за даними бухгалтерського, а не податкового обліку. А отже, якщо підприємство відповідно до фінансової звітності має збитки, то сплачувати частину чистого прибутку до держбюджету воно не повинне.

Водночас, згідно з п. 3 Порядку №138, частина чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету, визначається державними унітарними підприємствами та їхніми об'єднаннями відповідно до форми розрахунку, встановленої Державною податковою службою (1), та має зазначатися у декларації з податку на прибуток підприємства. Суму дивідендів, з якої має бути сплачено авансовий внесок у звітному (податковому) періоді, відображають у рядку 4 додатка АВ до рядка 20 декларації.

----1----

Форму розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями, затверджено наказом ДПАУ від 16.05.2011 р. №285.

Суму авансового внеску при виплаті дивідендів у звітному (податковому) періоді, що має бути сплачена, відображають у рядку 5.1 додатка АВ з відповідним перенесенням до рядка 20 декларації з податку на прибуток. Розрахунок частини чистого прибутку (доходу) разом із фінансовою звітністю, складеною відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку, держпідприємство подає до органів ДПС у строк, передбачений для подання декларації з податку на прибуток підприємств, тобто до 1 березня або 9 лютого наступного року (пп. 49.18.2 та пп. 49.18.3 ПКУ). У разі наявних збитків згідно з даними бухгалтерського обліку такий розрахунок заповнюють із прочерками.

До того ж підприємство має подати до податкових органів фінзвітність у строк подання декларації з податку на прибуток, як це визначено в загальному порядку пунктом 46.2 ПКУ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Податок на прибуток»

  • Строки подання декларації нерезидентом за ПКУ у 2026 році
    Нерезидент-покупець, який придбав інвестиційний актив в іншого нерезидента без постійного представництва в Україні, подає декларацію з податку на прибуток за рік — протягом 60 календарних днів після його завершення
    Сьогодні 13:5515
  • Поворотна фіндопомога: продовження строку та 12 місяців за ПКУ (аудіоверсія)
    ТОВ отримало від іншого ТОВ безвідсоткову поворотну фінансову допомогу. Строк її повернення спливає. Чи можна продовжити строк додатковою угодою або оформити новий договір без фактичного повернення коштів? Які наслідки це має для платника єдиного податку та платника податку на прибуток?
    01.10.20261 451
  • Виплати нерезиденту Польщі за сертифікацію халяль у 2025 році: додаток ПН (аудіоверсія)
    У 2025 році підприємство перерахувало резиденту Польщі кошти за отримання сертифікатів та реєстраційний внесок за впровадження системи халяль. Чи потрібно зазначені виплати включати до додатка ПН Декларації з податку на прибуток? Чи необхідно отримувати від нерезидента сертифікат податкового резидентства з апостилем?
    01.10.202632
  • Спонсорство та меценатство у спорті у 2026 році: ризики та коригування (аудіоверсія)
    Високодохідний платник податку на прибуток планує надати фінансову підтримку неприбутковій спортивній організації (зокрема, ДЮСШ) з розміщенням логотипа на формі учасників. З урахуванням офіційної позиції ДПС у категорії 102.04 ЗІР, які податкові наслідки виникають у сторін за договором спонсорства (пп. 140.5.4, 140.5.9, 140.5.14 ПКУ та ризик втрати статусу неприбутковості за пп. 133.4 ПКУ) та які правові переваги має оформлення операції як меценатської допомоги?
    24.09.202634
  • Таблиця 2 Додатка БД заповнюється при уточненні періодів до 2025 року: ДПС
    При уточненні декларації за періоди до 2025 року з безоплатними передачами неприбутковим організаціям потрібно заповнити таблицю 2 Додатка БД та показати перевищення ліміту 4%
    14.09.202639