• Посилання скопійовано

Расходы поставщика на продвижение продукции в розничных торговых сетях

Предприятие поставляет свою продукции в розничные торговые сети по договору купли-продажи. Для увеличения объема продаж розничные торговые сети оказывают поставщику «маркетинговые улуги». До маркетингових послуг належать, у тому числі: послуги з розміщення продукції платника податку в місцях продажу, послуги з вивчення, дослідження та аналізу споживчого попиту, внесення продукції (робіт, послуг) платника податку до інформаційних баз продажу, послуги зі збору та розповсюдження інформації про продукцію (роботи, послуги) Относятся ли данные услуги на расходы поставщика в налоговом учете?

Підпунктом 138.10.3 п. 138.10 ст. 138. передбачено, що витрати на збут, включають витрати, пов'язані з реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, зокрема витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг), на передпродажну підготовку товарів.

Невдале формулювання зазначеного пункту (написання терміну «маркетинг» у дужках) наштовхує на міркування, що до складу витрат включаються тільки витрати на дослідження ринку як складова маркетингу, хоча визначення «маркетингу», наведене в пп. 14.1.108 п. 14.1 ст. 14 ПКУ є набагато ширшим поняттям.

А саме маркетингові послуги (маркетинг)послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчання ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до споживача та післяпродажного обслуговування споживача в межах господарської діяльності такого платника податків. До маркетингових послуг належать, у тому числі: послуги з розміщення продукції платника податку в місцях продажу, послуги з вивчення, дослідження та аналізу споживчого попиту, внесення продукції (робіт, послуг) платника податку до інформаційних баз продажу, послуги зі збору та розповсюдження інформації про продукцію (роботи, послуги).

Виходячи з аналізу зазначених норм, я схильна вважати, що до складу витрат відносяться будь-які маркетингові послуги, а не лише витрати на дослідження ринку.

В цей же час в Єдиній базі податкових знань розміщена консультація наступного змісту: «Якщо маркетингові дослідження, рекламні та передпродажні акції оплачуються та проводяться за ініціативи виробника продукції, а реалізуються безпосередньому споживачу через мережу торгівельних організацій, то зазначені витрати не враховуються при обчисленні об’єкта оподаткування виробника, оскільки стосуються господарської діяльності відповідних торгівельних організацій». Що свідчить про можливість невизнання податковими органами витрат на маркетинг, у випадку якщо товар реалізується через роздрібну мережу. Однак, знову ж таки зазначаю — законодавчих підстав невизнавати такі витрати на маркетинг немає.

З метою уникнення ризиків, рекомендую отримати із зазначеного питання індивідуальну податкову консультацію, яку у випадку незгоди, Ви зможете оскаржити у судовому порядку.

Галина Шулак

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Джерело: Контракти-Аудит

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Податок на прибуток»

  • Перехідні операції резидента Дія. Сіті
    ТОВ з 01.10.2024 р. отримало статус резидента Дія. Сіті і стало платником податку на прибуток на особливих умовах. ТОВ звітується щоквартально з податку на прибуток. Якщо в IV кварталі ТОВ робить виплати ФОПам на ЄП за послуги, надані в ІІІ кварталі (коли ТОВ ще було платником податку на прибуток на загальних умовах), то чи впливають суми цих виплат на податок на прибуток на особливих умовах, платником якого ТОВ вже є у IV кварталі?
    20.11.202418
  • Як розрахувати інвестиційний прибуток при зменшенні статутного капіталу, сформованого за рахунок НМА?
    Засновник (ФО) вніс до статутного капіталу право оренди нежитлового приміщення – 500000 грн (частка 100%). Вартість внеску підтверджено експертною оцінкою. Засновник приймає рішення про зменшення статутного капіталу на 250000 грн. Виплату проведено грошима. Чи має право при розрахунку інвестиційного прибутку засновник зменшувати дохід (отриманий від зменшення долі) на суму внесених нематеріальних активів, а саме право оренди нежитлового приміщення, тобто на номінальну вартість внесеного статутного капіталу?
    18.11.202433
  • Особливості виплати дивідендів нерезиденту
    Згідно з протоколом учасників підприємство повинно було сплатити дивіденди за І кввртал 2024 р. в сумі 45 153 880 грн. Дата сплати - 01.10.2024 р., курс долара НБУ - 41,2199 грн, курс біржовий - 41,33 грн. Яку суму валюти потрібно перерахувати учаснику нерезиденту? Яку суму податку на доходи нерезидентів потрібно перерахувати до бюджету?
    15.11.2024236
  • Поворотна фіндопомога працівнику: чи може неприбуткова організація її видати?
    Чи може неприбуткова організація видати поворотну безвідсоткову фінансову допомогу своєму працівнику?
    15.11.202421
  • Як представництву нерезидента подавати декларацію з прибутку від імені нерезидента?
    Некомерційне представництво нерезидента набуло статусу постійного представництва нерезидента. Нерезидент за місцезнаходженням постійного представництва зареєструвався платником податку на прибуток. Як постійному представництву подавати декларацію з податку на прибуток, включаючи фінзвітність, від імені нерезидента?
    13.11.202419