• Посилання скопійовано

Печатка підприємцеві потрібна, але це може бути тільки печатка «Для податкових накладних»

Я — приватний підприємець, платник ПДВ. У п. 201.1 ПКУ зазначено, що податкова накладна скріплюється печаткою за її наявності. Чи означає це, що я можу працювати без печатки і не скріплювати печаткою податкові накладні, які я видаю покупцям?

Відразу скажемо, що відповідь на поставлене запитання негативна. Всі платники ПДВ, у тому числі і приватні підприємці, повинні скріплювати печаткою видані ними податкові накладні.

А зараз про все за порядком. На час підготовки цієї відповіді п. 201.1 ПКУ звучить таким чином: «Платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну…».

Слова «за наявності» можуть наштовхнути на думку, що печатка на податковій накладній вже не є обов'язковою. Проте слід взяти до уваги те, що до цього пункту двічі вносилися зміни. Зокрема, пп. 10 п. 1 розділу I Закону №4014 пункт 201.1 ПКУ було доповнено словами «за наявності». Слід також пам'ятати про те, що вищезгаданий пп. 10 п. 1 розділу I Закону №4014 набере чинності з дня набрання чинності законом щодо встановлення принципу здійснення господарської діяльності суб'єктами приватного права без застосування печатки (див. п. 1 розділу II Закону №4014).


Відповідний законопроект від 11.03.2011 р. №8215, який запроваджує принцип здійснення господарської діяльності суб'єктами господарювання приватного права без печатки як обов'язкового атрибуту ведення господарської діяльності, вже виносився на розгляд Верховної Ради України 17 березня 2011 р., але вона відмовилася прийняти його за основу і надіслала на доопрацювання. На цьому етапі законопроект №8215 перебуває і досі.

Таким чином, ми доходимо висновку, що доповнення п. 201.1 ПКУ словами «за наявності» ще не набрало чинності і коли набере — наразі не відомо. А це означає, що податкова накладна поки що скріплюється печаткою у всіх випадках без винятку, і якщо ви — приватний підприємець і платник ПДВ, то вам обов'язково потрібна печатка для скріплення податкових накладних.

Така сама відповідь міститься в листі ДПСУ від 31.10.2012 р. №4519/0/61-12/17-1216: «норма щодо скріплення податкових накладних печаткою (за її наявності) у редакції Закону України від 04.11.2011 р. №4014-VI <...>, визначена п. 201.1 ст. 201, нині не діє». Щоправда, в цьому листі немає посилання на п. 1 розділу II Закону №4014, згідно з яким набрання чинності цією нормою відсунуто на невизначений термін.

Зазначимо також, що процитований лист роз'яснює ще й деякі інші питання щодо скріплення печаткою податкових накладних, а саме можливість використання для цієї мети окремої печатки «Для податкових накладних». Так, згідно з п. 16 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 01.11.2011 р. №1379, для скріплення податкових накладних може бути виготовлено окрему печатку «Для податкових накладних». Оскільки в решті аспектів своєї роботи приватні підприємці можуть обходитися без основної печатки, вони можуть виготовляти тільки печатку «Для податкових накладних».

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.20241 152
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249335
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435