• Посилання скопійовано

Чи можна в податковій накладній ставити ціну відвантаження товару

Базова ціна може змінюватись від дати здійснення передплати до дати відвантаження продукції. ПН складається на передплату за касовим методом, а на момент її реєстрації вже відома фактична ціна відвантаження товару. Чи можна в ПН одразу ставити ціну відвантаження товару?

Ні, постачальник не мав права складати податкову накладну на суму, розраховану з фактичної ціни постачання.

Звернімося до пп. 14.1.266 ПКУ, за яким визначено поняття касового методу: «касовий метод для цілей оподаткування згідно з розділом V цього Кодексу - метод податкового обліку, за яким дата виникнення податкових зобов'язань визначається як дата зарахування (отримання) коштів на банківський рахунок (у касу) платника податку або дата отримання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) ним товарів (послуг), а дата виникнення права на податковий кредит визначається як дата списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або дата надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів (послуг)».

Тобто, постачальник мав визначити свої податкові зобов'язання у вересні на дату отримання  авансу і у сумі авансу, незалежно від того, чи була відома нова ціна продукції на дату реєстрації такої податкової накладної у ЄРПН.

Формально покупець має право на податковий кредит за цією податковою накладною, згідно з положеннями абз. 3 п. 201.10 ПКУ: «Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження».

Але це формально, адже податкова накладна складена з помилкою у ціні і відносити  ПДВ за такою накладною до податкового кредиту у вересні - є ризиковано для підприємства. Тому постачальник продукції повинен скласти та зареєструвати в ЄРПН розрахунок коригування до такої податкової накладної (ст. 192 ПКУ).

У разі, якщо відбувається лише зміна кількісних та/або вартісних показників податкової накладної, без зміни безпосередньо номенклатури товарів/послуг, таке коригування здійснюється записом у одному рядку у розрахунку коригування до податкової накладної, у графі 1 якого відображається №за порядком рядка податкової накладної, що коригується. Дивіться роз'яснення ДФСУ тут>> 

Розрахунок коригування реєструє постачальник – якщо у результаті складання постачальником розрахунку коригування до податкової накладної у зв’язку зі здійсненням заміни та/або доповнення номенклатури товарів/послуг відбувається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника. 

Розрахунок коригування реєструє покупець – якщо у результаті складання постачальником розрахунку коригування до податкової накладної у зв’язку зі здійсненням заміни та/або доповнення номенклатури товарів/послуг відбувається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, (постачальник надсилає такий складений розрахунок коригування отримувачу).

Також нагадуємо, що покупець може звернутися зі скаргою на продавця протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов’язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в ЄРПН (п. 201.10 ПКУ). 

Така скарга подається за формою додатка Д8 до Декларації з ПДВ. 

Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви зі скаргою, контролюючий орган зобов’язаний провести документальну перевірку продавця для з’ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов’язань з ПДВ за такою операцією.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024899
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202428
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202427
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20248795
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202432