• Посилання скопійовано

Заповнюємо графу 3.3 податкової накладної

Субпідрядник виконує роботи КВЕД 43.29. Податкова накладна виписується з кодом 43.29, проте генпідрядник вимагає ставити код 33.12. Який код потрібно зазначати в податковій накладній? Які штрафи передбачені за неправильний код? Чи можна прописувати в договорі коди виконаних робіт?

Відповідно до пп. 2 п. 16 Порядку №1307 у разі постачання послуги заповнюється графа 3.3 податкової накладної, в якій зазначається код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі - ДКПП).

Якщо субпідрядник виконує будівельно-монтажні роботи, то він повинен вказувати у податкових накладних лише такий код, який відповідає саме цим роботам. За умовами запитання - це 43.29 (Роботи будівельно-монтажні).

Якщо генеральний підрядник, який є замовником цих робіт, виконує своєму замовнику інші роботи (за умовами запитання – це 33.12 (Ремонтування машин)), він не вправі змушувати підрядника зазначати інший код, який не відповідає фактичному виду робіт, які виконує підрядник. Дії щодо відхилення податкової накладної не передбачені нормами ПКУ та не спричиняють будь-яких наслідків для підрядника. Обов'язок підрядника – зареєструвати податкову накладну в ЄРПН відповідно до п. 201.1 ПКУ

Статею 120-1 ПКУ передбачені штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних. Якщо у податковій накладній є помилки, які потребують виправлення, їх можна виправити – це дозволяє норма п. 192.1 ПКУ: «розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг». Отже, конкретних штрафних санкцій саме за помилки у заповненні графи 3.3 податкової накладної нормами ПКУ не передбачено.

Але якщо генеральний підрядник не згоден отримувати певні коди робіт у графі 3.3 податкових накладних, він має право додати до податкової декларації за звітний податковий період (коли була отримана податкова накладна «не з тим кодом») заяву із скаргою на субпідрядника (п. 201.10 ПКУ). Таке право зберігається за генпідрядником протягом 365 к.д., що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому допущено помилки при зазначенні обов’язкових реквізитів податкової накладної.

До заяви додаються копії первинних документів, складених відповідно до Закону про бухоблік, що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг. В даному випадку це можуть бути акти виконаних робіт (з яких можна дістати інформацію про характер виконаних робіт та визначити їхній код згідно ДКПП), а також банківські виписки, що підтверджують оплату робіт.

Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених пп. 78.1.9 ПКУ, контролюючий орган зобов’язаний провести документальну перевірку субпідрядника для з’ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов’язань з податку за такою операцією. Якщо помилки з боку субпідрядника немає – тобто він вірно визначив код саме своїх робіт (тобто тих робіт, що він виконує генпідряднику, а не тих, що виконує генпідрядник своїм замовникам) згідно з ДКПП, негативних наслідків така перевірка не матиме.

Для уникнення суперечок можливо визначати в договорі на субпідрядні роботи, які саме роботи передбачені цим договором і який код згідно ДКПП вони матимуть.

Генпідрядник також може подати Таблицю даних платника податку, у якій він може зазначити «вхідні» і «вихідні» коди робіт. Більш докладно про цю таблицю ми писали тут>>

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • ПДВ при вивезенні з митного складу за межі митної території України нерозмитнених товарів
    Підприємство помістило імпортовані товари в режим «митного складу», ПДВ не сплачувалося, ПК не відображалося, та планує їх реекспортувати, що звільнено від ПДВ згідно пп. 206.5 ПКУ. При цьому отримано податковий кредит з ПДВ на послуги зберігання та транспортування цих товарів. Чи потрібно нараховувати компенсуючий ПДВ за п. 198.5 ПКУ на ці послуги? Чи потрібно нараховувати компенсуючі ПДВ за ст. 199 ПКУ?
    21.11.202410
  • Як скласти РК при заміні товару та поверненні коштів постачальнику?
    Покупець повернув товар. Було відвантажено інший товар, а різницю коштів повернено. Як скласти ПН та РК за даною операцією?
    19.11.20246233
  • Як відобразити в декларації з ПДВ відмову у бюджетному відшкодуванні?
    Підприємство отримало акт позапланової документальної невиїзної перевірки, в якому відмовлено у відшкодуванні ПДВ на 170 000 грн і визначено заниження значення рядку 21 декларації з ПДВ за серпень 2024 р. на 170 000 грн. Чи має право підприємство подати УР за серпень 2024 р., в якому буде прибрано вищезазначену суму із заяви на відшкодування і включено до рядка 21? Чи можливо уникнути андміністративної відповідальності посадовим особам підприємства за ст. 163.1КУпАП (помилки в податковому обліку)?
    15.11.202427
  • Надання рекламних послуг нерезиденту: що з ПДВ?
    ТОВ на загальній системі, платник ПДВ, надає нерезиденту рекламні послуги, які не є об’єктом ПДВ за пп. «б» пп.186.3 ПКУ. Чи є рекламними послуги: організація онлайн-виступу представників нерезидента на конференції; медіа-підтримка — розміщення новин про співпрацю; розміщення логотипу нерезидента на рекламних носіях конференції як партнера; розміщення стаціонарного банера в зоні конференції. Чи буде онлайн-участь нерезидента електронною послугою з місцем надання — реєстрацією отримувача?
    14.11.202426
  • Формування податкового кредиту за касовим методом після спливу 365 днів
    Податковий кредит формуємо з сум ПДВ, визначених згідно з коефіцієнтом розподілу, тобто частково за касовим методом та частково за загальними правилами. У липні 2023 р. від постачальника отримані послуги, які були оплачені не в повній сумі. У декларації з ПДВ за липень 2023 року до ПК включено ПДВ за ПН за цей же період відповідно до коефіцієнту розподілу. У серпні 2024 р. оплачується заборгованість за отримані в липні 2023 р. послуги і, відповідно, в декларації за серпень 2024 р. до ПН включається пропорційна до оплати сума ПДВ ПН за липень 2023 року. Тобто включається сума ПДВ ПН, дата складання якої більше 365 днів. Чи правомірне таке формування ПК?
    14.11.2024255