• Посилання скопійовано

Взаємозалік двох постачальників: чи можливо провести

Чи можна провести взаємозалік між Постачальником №1 і Постачальником №2? Які в цьому випадку потрібні документи? І які проводки будуть в бухобліку?

Запитання:

Підприємство оплатило постачальнику №1 по договору 1800000 грн за будівельні матеріали. Договір поставки, прибуткові накладні є, проте немає податкового кредиту ( зареєстрованої податкової накладної). Також є постачальник № 2, в якого товар замовили на ту ж суму, від нього отримали прибуткові накладні і податковий кредит, але підприємство ще не заплатило. Чи можна провести взаємозалік між Постачальником №1 і Постачальником №2? Які в цьому випадку потрібні документи? І які проводки будуть в бухобліку?

Відповідь:

За умовами запитання з Постачальником №1 розрахунки проведено повністю: товар оплачено та отримано, отже, заборгованості немає. Якщо Постачальник №1 вчасно не зареєстрував податкову накладну, у покупця є право на подання скарги на такого постачальника (п. 201.10 ПКУ).

У разі порушення продавцем граничних термінів реєстрації в ЄРПН (крім податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно з п. 201.16 ПКУ) податкової накладної покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну та/або порушено граничні терміни реєстрації в ЄРПН. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону про бухоблік, що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених пп. 78.1.9 ПКУ, контролюючий орган зобов’язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з’ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов’язань з податку за такою операцією.

Скарга подається за формою додатка 8 до Декларації з ПДВ.

Відповідно до п. 8 Інструкції з бухгалтерського обліку податку на додану вартість від 01.07.1997 № 141 на дату оплати за товар Постачальнику № 1, при неотриманні від нього податкової накладної, на суму ПДВ слід було зробити проведення за дебетом субрахунку 644 «Податковий кредит», аналітичний рахунок «Податковий кредит непідтверджений», у кореспонденції з кредитом рахунків обліку зобов’язань (в даному випадку це буде субрахунок 631).

Якщо податкова накладна так і не буде зареєстрована Постачальником №1 протягом 365 к.д., то наступного дня після спливу 365 к.д. з дати, коли Постачальник № 1 повинен був її скласти, суму ПДВ можна буде віднести до витрат відповідно до п. 8 Інструкції з бухгалтерського обліку податку на додану вартість від 01.07.1997 № 141. Сума ПДВ, що міститься в такій податковій накладній, відображається за дебетом субрахунку 949 «Інші витрати операційної діяльності» у кореспонденції з кредитом субрахунку 644 «Податковий кредит», аналітичний рахунок «Податковий кредит непідтверджений».

Отже, якщо розрахунки за товар з Постачальником №1 повністю проведено та заборгованості немає, то неможливо буде і провести взаємозалік з Постачальником № 2. За умовами запитання підприємство повинно оплатити Постачальнику №2 повну вартість отриманого товару – 180000,00 грн.

Як варіант, можна вимагати від Постачальника № 1 зниження ціни товару на суму ПДВ та відповідного повернення сплачених коштів – 30000 грн.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024925
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202428
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249035
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202434