Спочатку наведемо роз'яснення, розміщене в "ЗІР" (підкатегорія консультації 101.17):
«У верхній лівій частині податкової накладної, яка складається за щоденними підсумками операцій, робиться відповідна помітка «X» та зазначається тип причини «11», у рядку «Особа (платник податку) — покупець» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер покупця» відображається умовний індивідуальний податковий номер «100000000000».
Фіскальний звітний чек (Z-звіт) містить підсумки розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги) за кожним запрограмованим кодом товару (послуги) із зазначенням його найменування, реалізованої кількості. Тому платник податку згруповує в податковій накладній в графі «Номенклатура постачання товарів/послуг продавця» товари/послуги за групами, що відповідають певному коду товару згідно з УКТ ЗЕД/коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, та графи 4, 5, 6 та 7 не заповнює».
Тобто, що пропонують податківці: коди зазначати потрібно, але для зменшення кількості рядків реалізовані товари/послуги можна згрупувати, якщо вони мають однаковий код (при цьому їх одиницю вимір, кількість та ціну можна не зазначати).
Однак зверніть увагу, що подібних норм в оновленому Порядку №1307 немає. А консультація, розміщена в ЗІР, не має сили нормативного документа. Тож тим платникам ПДВ, які бажають застосовувати ці рекомендації, радимо отримати індивідуальну податкову консультацію в порядку, встановленому ст. 52 ПКУ — це, згідно норм ст. 53 ПКУ, допоможе уникнути відповідальності при податковій перевірці.
Втім, на 2017 рік питання відповідальності за неправильне зазначення в податковій накладній/розрахунку коригування коду УКТЗЕД чи коду за ДКПП для постачальників не актуальне (див. відповідь нижче). А до наступного року, можливо, такий порядок складання ПН/РК з'явиться і в самому Порядку №1307.
Але визначитися з тим, як, на думку податківців, складати податкові накладні за щоденними підсумками операцій правильно, постачальнику потрібно: адже такі ПН реєструються в ЄРПН.
Нагадаємо, що в минулих роках податківці дозволяли зазначити в таких ПН так звані «Товари/послуги в асортименті». Але оскільки і тоді товари поділялися на імпортні, підакцизні та інші, зазначення товарів у такій ПН мало свої особливості. Податківці роз'яснювали, що обсяги операцій з постачання товарів (у тому числі підакцизних та імпортованих) у ПН, складеній за щоденними підсумками операцій, у разі постачання за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником ПДВ) відображаються таким чином:
- окремим рядком показники щодо обсягів постачання підакцизних та імпортованих товарів за кодами УКТ ЗЕД;
- окремим рядком показники щодо загальної суми вартості поставлених товарів, за вирахуванням обсягів постачання підакцизних та імпортованих товарів, при цьому у такому випадку у графі 2 «Номенклатура товарів/послуг продавця» податкової накладної вказується вираз «Товари/послуги в асортименті»; графи 4, 5, 6 та 7 не заповнюються.
Але з 16.03.2017 р., коли застосовувати стару форму ПН вже не можна, а нова форма вимагає зазначення кодів за всіма товарами/послугами, застосовувати це роз'яснення неможливо. Слід діяти або за Порядком №1307, або за роз'ясненнями податківців, зазначеними на початку відповіді. І про таку номенклатуру, як «Товари/послуги в асортименті», поки що слід забути. Адже її немає ані в УКТЗЕД, ані в ДКПП.
Зазначимо, що за оновленим п. 16 Порядку №1307 ДФСУ має право визначати умовні коди товарів, що відсутні в УКТ ЗЕД, та оприлюднювати їх на власному офіційному веб-порталі для використання платниками податку при складанні податкових накладних. Тобто, формально, податківці можуть затвердити умовний код принаймні для товарів в асортименті. Це, звісно, добре, та потрібно зважати на таке:
— наразі такого умовного коду УКТЗЕД немає. Податківці тільки розпочали роботу із затвердження умовних кодів УКТЗЕД для товарів (ми про це писали тут>>>);
— плану або графіка, коли будуть затверджені усі потрібні платникам податків умовні коди товарів, не існує. Тож податківці затверджуватимуть умовні коди УКТЗЕД тоді, коли вважатимуть це за потрібне;
— умовних кодів для послуг податківці затверджувати права не мають.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити