Запитання: Підприємство надає фітнес послуги фізособам (середня кількість відвідувачів в день 200 осіб) та використовує РРО. Чи можливо скласти одну накладну за місяць на суму загальної виручки, керуючись тим, що підприємство надає ритмічні послуги? Або ж необхідно складати накладну лише за даними щоденного Z-звіту? Чи треба у накладній за цими послугами розшифровувати назви послуг або ж достатньо лише загальної суми отриманих коштів?
Відповідь:
Норми п. 201.4 ПКУ та п. 19 Порядку заповнення податкової накладної, затверджений наказом Мінфіну від 31.12.2015 р. №1307, регламентують дві категорії покупців, яким можна виписати зведену ПН за підсумками місяця:
- платники ПДВ — на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом такого місяця;
- неплатники ПДВ — з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають безперервний та ритмічний характер, протягом такого місяця.
В зазначеному випадку має місце поставка фітнес послуг неплатникам ПДВ на безперевній та ритмічній основі. Отже, за підсумками місяця можна виписати зведену ПН на всю суму поставлених послуг.
Але, зверніть увагу: в розрізі зведених ПН ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць. Тож, для того, щоб мати можливість згрупувати усіх або кількох фізососіб у одну зведену податкову накладну під однією назвою покупця «Неплатник», потрібно бути впевненим, що кожній з таких фізосіб послуги надавалися протягом звітного періоду безперервно або ритмічно. Наприклад, якщо фізособа сплачує за місячний абонемент або кілька фітнес послуг протягом місяця, то її можна включити до такої податкової накладної. А ось тих фізосіб, які разово придбавали фітнес послугу протягом місяця, до такої податкової накладної включити неможна – щодо них треба складати податкові накладні за підсумками дня, у якому відбулася така реалізація.
Зверніть увагу, якщо послуги здійснюються на підставі авансових оплат, важливо контролювати той факт, щоб до суми, на яку виписується зведена ПН, не потрапила сума авансу. Зведені ПН не складаються на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). Якщо так станеться, що на останній день звітного місяця (на дату складення зведеної ПН) сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця (ч. 5 п. 19 Порядку №1307).
У разі складання зведеної податкової накладної в графі "Зведена податкова накладна" робиться помітка "X", а в графі 2 зазначається вся номенклатура поставлених протягом місяця товарів/послуг. Їх можна систематизувати (не потрібно розписувати всю кількість наданих послуг в розрізі кожного дня, достатньо вказати один раз назву послуги, а у вартісній одиниці – вказати суму наданих послуг за весь місяць), але всі види послуг, наданих протягом місяця слід обов’язково навести в гр. 2 зведеної ПН.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити