• Посилання скопійовано

Призупинення діяльності підприємства: що з ПДВ?

Підприємство призупинило виробничу діяльність, але отримує вхідні накладні за послуги телекомунікації. Підприємство має пільги з ПДВ щодо виготовлення книжкової продукції. Як включити такі накладні до декларації з ПДВ, чи треба розподіляти податковий кредит?

ЗапитанняНа підприємстві тимчасово призупинено виробничу діяльність, Підприємство має пільги з ПДВ щодо виготовлення книжкової продукції. Реалізації товарів і послуг не проводиться, проте підприємство отримує вхідні податкові накладні за телекомунікаційні послуги. Як включити такі вхідні накладні до декларації з ПДВ, чи потрібно здійснювати розподіл податкового кредиту?

Відповідь:

Відповідно до п. 198.1 ПКУ до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з придбання товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг. За загальним правилом п. 198.2 ПКУ датою визнання ПК буде дата здійснення першої події. Відповідно за отриманими ПН незалежно від майбутнього напрямку використання товарів/послуг, формується ПК. Згодом, платник ПДВ повинен взяти до уваги норми п. 198.5 або ст. 199 ПКУ. І якщо особа відповідає встановленим вимогам за цими нормами ПКУ виникає обов’язок нарахувати ПЗ з ПДВ. Отже:

1) якщо в певному місяці підприємство взагалі не здійснює жодних операцій (тимчасово зупинено виробничу діяльність), уся сума вхідного ПДВ потрапляє до ПК. У декларації з ПДВ придбання послуг відображається у рядку 10.1 у складі ПК. У цьому випадку можливе виникнення від’ємного значення у рядку 19 декларації з ПДВ, яке у разі невикористання його у поточному звітному періоді (наприклад, на бюджетне відшкодування), потрапляє до рядка 21 декларації, і в наступному звітному періоді  враховується у складі ПК (рядок 16.1 декларації).

Але, для того, щоб не формувалося від’ємне значення за результатом місяця у декларації з ПДВ (рядок 19), можна скористатися правом на ПК в наступних звітних періодах, коли діяльність платника ПДВ буде відновлено. Право збереження суми ПК протягом 365 к. д. з дати складання податкової накладної. За абз 4 п. 198.6 ПКУ у разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до ПК суму ПДВ на підставі отриманих ПН, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення ПН. У цьому випадку у декларації з ПДВ придбання послуг не відображається. Суми податку відобразяться у складі ПК у звітному періоді коли платник ПДВ прийме таке рішення (фактично розпочне діяльність), щоправда потрібно слідкувати за терміном в 365 днів.

2) можна отримані ПН за послугами зв’язку відобразити і по-іншому. Якщо платник ПДВ відобразить ПК за такими послугами у звітному періоді, в якому здійснюватиме господарську діяльність, і умовно вважатиме, що  вхідні суми такого ПДВ пов’язані тільки зі звільненими від ПДВ операціями відповідно до пп. 197.1.25 ПКУ, потрібно врахувати вимоги п. 198.5 Кодексу. А це означає, що у разі якщо послуги призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до ст. 197 ПКУ, платник податку зобов'язаний нарахувати ПЗ за вхідною ПН за якою визнавався ПК. У цьому випадку не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду складається та реєструється в ЄРПН зведена податкова накладна (база визначається за нормами п. 189.1 ПКУ). 

У декларації з ПДВ придбання послуг відображається у рядку 10.1 у складі ПК а нарахування ПЗ слід відобразити у рядку 4.1 декларації. Фактично операція визнання ПК таким чином анулюється і від’ємного значення різниці між ПЗ та ПК не буде.

3) на нашу думку, здійснювати розподіл ПК за зазначеними вхідними ПН не потрібно. Оскільки розподіл ПК за нормами ст. 199 ПКУ слід проводити за фактом використання придбаних послуг одночасно в оподатковуваних та в звільнених від ПДВ операціях, а в місяці їх отримання підприємство не здійснювало господарську діяльність.

Проте, якщо підприємство скористається правом на ПК за такими податковими накладними у наступному звітному періоді, коли господарська діяльність здійснюватиметься, і буде прийнято рішення про розподіл ПК, платник податку зобов'язаний нарахувати ПЗ на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) податку під час придбання послуг, які відповідають частці використання (визначається за п. 199.2 або 199.3 ПКУ) таких послуг в неоподатковуваних операціях. Не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду складається та реєструється в ЄРПН зведена податкова накладна (база визначається за нормами п. 189.1 ПКУ).

У декларації з ПДВ придбання послуг відображається у рядку 10.1 у складі ПК а нарахування ПЗ на частку використання послуг в неоподатковуваних операціях слід відобразити у рядку 4.1 декларації. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024929
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202428
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249095
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202434