• Посилання скопійовано

Товар реалізується за готівку без ідентифікації неплатників ПДВ — виписуємо накладну за щоденними підсумками операцій

Виписка податкової накладної за щоденними підсумками операцій продажу неплатникам ПДВ через РРО (на підставі щоденного Z-звіту) здійснюється щоденно та реєструється у ЄРПН на протязі 15 календарних днів. Чи можна виписати одну податкову накладну на щоденні операції за місяць у останній день місяця?

Згідно з п. 201.4 ПКУ, підприємства-платники ПДВ мають можливість скласти на неплатників ПДВ такі види податкових накладних (ПН):

- зведену ПН, не пізніше останнього дня місяця на весь місячний обсяг поставок на неплатників ПДВ, поставка товарів/послуг яким має безперервний або ритмічний характер;

- ПН за щоденними підсумками, на кінець дня на весь обсяг денної виручки у разі поставок кінцевому споживачу, коли розрахунки проводяться через касу, РРО або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника.

Звісно, складання, як зведених, так і ПН за щоденними підсумками є правом, а не обов’язком платника податку, за умови, що за фактом поставки або передоплати товарів/послуг постачальник не склав окремої, звичайної ПН. Але складання однієї ПН за усі операції за місяць можна реалізувати тільки через зведену податкову накладну. А її складання має певні вимоги. 

П. 201.4 ПКУ вимагає для того, щоб виписати на покупця зведену податкову накладну, наявність або безперервних поставок, або не менше, ніж двох поставок такому покупцю протягом місяця. І якщо виписувати одну зведену ПН не на одного, а на усіх покупців – неплатників ПДВ, то як  довести, що товари/послуги, які їм усім постачалися, мали безперервний або ритмічний характер? 

Податківці у листі МГУ ДФС - Центрального офісу з обслуговування ВП від 26.11.2015 №26015/10/28-10-06-11 вказують на необхідність наявності договору з такими покупцями, в якому будуть зазначені періодичність поставок та порядок оплати їх вартості.  Але ця вказівка визначена тільки в  п. 18 Порядку №957 (Наказ Мінфіну від 22.09.2014 р. №957 «Порядок заповнення податкової накладної»), який є застарілим, хоча і діючим на цей час. 

Водночас мати такий договір та/або накладні, у яких зазначено відвантаження товарів/надання послуг одному окремому покупцю – неплатнику ПДВ дозволить не включати обсяг такої поставки до ПН за щоденними підсумками, а скласти окрему зведену податкову накладну на обсяг таких поставок такому покупцю.

Тому, якщо реалізація відбувається за готівку, без ідентифікації кожного неплатника ПДВ та без можливості довести, що поставок такому неплатнику було два або більше за місяць, в продавця немає  можливості скласти одну зведену ПН на всі такі поставки неплатникам ПДВ за місяць і йому треба виписувати ПН за щоденними підсумками операцій.  

Як ПН за щоденними підсумками, так і зведені ПН реєструються в ЄРПН у загальному порядку – протягом 15 календарних днів, наступних з дати складання. Що стосується відповідальності щодо ПН, які не підлягають наданню покупцю, то на підставі п. 120-1 ПКУ, відсутня фінансова відповідальність. Однак, при наявності доказів, передбачена адміністративна відповідальність за порушення правил ведення податкового обліку згідно ст. 163-1 КУпАП.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Воробйова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024929
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202428
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249095
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202434