• Посилання скопійовано

У податковій накладній дозволено зазначати декілька найменувань поставлених товарів

Фірма А виконала роботи з монтажу кондиціонера зі своїх матеріалів Фірмі Б. В акті виконаних робіт написано: кондиціонер - 5000,00 грн, труба - 300,00 грн, роботи - 1200,00 грн. Всього 6500 грн. У податковій накладній зазначено, що монтаж кондиціонера - 6500,00. Чи правильно вказана номенклатура в податковій накладній?

1 Фірма А виконала роботи з монтажу кондиціонера зі своїх матеріалів Фірмі Б. В акті виконаних робіт написано: кондиціонер - 5000,00 грн, труба - 300,00 грн, роботи - 1200,00 грн. Всього 6500 грн. У податковій накладній зазначено, що монтаж кондиціонера - 6500,00. Чи правильно вказана номенклатура в податковій накладній? Чи правильно виписаний акт, чи потрібно було виписати окремо видаткову накладну на кондиціонер і окремо акт на виконані роботи

2. Фірма А виконала послуги з сервісного обслуговування кондиціонерів Фірмі Б, теж використовуючи свої матеріали. В акті Фірма А написала всі матеріали, які вона використала, а також роботи, які виконала. В податковій накладній Фірма А написала: сервісне обслуговування кондиціонерів. Чи правильно це?

Відповідь: 1. Відповідно до пп. 14.1.191 ПКУ постачання товарів - це передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж. А постачанням робіт (послуг), згідно пп. 14.1.185 ПКУ є будь-яка операція, що не є постачанням товарів. Як наслідок, враховуючи умови запитання, фірма А виконала не тільки монтаж кондиціонера а й здійснила його продаж фірмі Б.

Напрошується висновок, що кондиціонер не може бути складовою робіт з монтажу. Як наслідок стає зрозумілим, що фірма А виконала дві операції: продаж кондиціонера та його монтаж. Кожна господарська операція повинна підтверджуватись документально. А це означає, що продавцю потрібно скласти відповідні первинні документи, на практиці це накладна на продаж кондиціонера та акт на монтажні роботи. З іншої сторони, головною вимогою до первинних документів є наявність обов'язкових реквізитів (перелік яких наводиться у ч.2 ст. 9 Закону про бухоблік та п. 2.4 Положення № 88).

Якщо перехід права власності на кондиціонер та монтажні роботи виконуються однією датою, фірма А на дату виникнення ПЗ з ПДВ за п. 187.1 ПКУ зобов'язана скласти ПН. Порядок № 957 не містить заборони щодо зазначення у ПН декількох найменувань поставлених товарів/послуг. Отже у ПН вносяться дані у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг.

2. Чи треба в акті наданих послуг зазначати перелік матеріалів, витрачених на виконання сервісного обслуговування кондиціонерів, фірма А вправі вирішувати самостійно. В питанні складання ПН та визначення бази для ПДВ важливим є в акті визначити вартість виконаних посуг. Адже базою оподаткування ПДВ, згідно з п. 188.1 ПКУ, є договірна вартість наданих послуг. Тому в акті потрібно зазначити суму послуг без ПДВ, яка і є договірною вартістю і базою для оподаткування, та окремо суму податку.

Зазначати в акті наданих послуг перелік матеріалів, витрачених на виконання, не обов’язково. На практиці при надані послуг замовнику сторони договору підписують такі документи: акт здачі-приймання наданих послуг і довідку про вартість наданих послуг і витрат. Довідку про вартість послуг заповнюють спеціалісти підприємства, які брали безпосередню участь у виконанні. Такі документи є підтвердженням обсягу і вартості послуг, які передаються замовнику. 

І саме на підставі даних акта і довідки, як додаток у довільній формі, відповідальна особа за здійснення господарської операції складає відомість матеріалів, витрачених на виконання послуг, із зазначенням реквізитів. Саме цей документ є підставою для списання в обліку витрачених матеріалів виконавця

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Спілка споживчих товариств отримує від них грошові кошти: чи повинна вона реєструватись платником ПДВ?
    Спілка, яка є добровільним об'єднанням споживчих товариств, відповідно до свого статуту отримує від споживчих товариств внутрішньогосподарські відрахування. Чи є вони об'єктом оподаткування ПДВ? Чи повинна спілка реєструватися платником ПДВ при досягненні суми таких відрахувань в 1 млн грн?
    29.04.20243
  • Купуємо програмне забезпечення у нерезидента: що з ПДВ?
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення Google (наприклад, річний програмний пакет Google Cloud G Suite Business for Work). Програмне забезпечення купується виключно у нерезидента та використовується для продажу українським покупцям та іноземним покупцям. Чи є об’єктом оподаткування ПДВ дана операція?
    29.04.202422
  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.20241 699
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202431
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202432