• Посилання скопійовано

У податковій накладній дозволено зазначати декілька найменувань поставлених товарів

Фірма А виконала роботи з монтажу кондиціонера зі своїх матеріалів Фірмі Б. В акті виконаних робіт написано: кондиціонер - 5000,00 грн, труба - 300,00 грн, роботи - 1200,00 грн. Всього 6500 грн. У податковій накладній зазначено, що монтаж кондиціонера - 6500,00. Чи правильно вказана номенклатура в податковій накладній?

1 Фірма А виконала роботи з монтажу кондиціонера зі своїх матеріалів Фірмі Б. В акті виконаних робіт написано: кондиціонер - 5000,00 грн, труба - 300,00 грн, роботи - 1200,00 грн. Всього 6500 грн. У податковій накладній зазначено, що монтаж кондиціонера - 6500,00. Чи правильно вказана номенклатура в податковій накладній? Чи правильно виписаний акт, чи потрібно було виписати окремо видаткову накладну на кондиціонер і окремо акт на виконані роботи

2. Фірма А виконала послуги з сервісного обслуговування кондиціонерів Фірмі Б, теж використовуючи свої матеріали. В акті Фірма А написала всі матеріали, які вона використала, а також роботи, які виконала. В податковій накладній Фірма А написала: сервісне обслуговування кондиціонерів. Чи правильно це?

Відповідь: 1. Відповідно до пп. 14.1.191 ПКУ постачання товарів - це передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж. А постачанням робіт (послуг), згідно пп. 14.1.185 ПКУ є будь-яка операція, що не є постачанням товарів. Як наслідок, враховуючи умови запитання, фірма А виконала не тільки монтаж кондиціонера а й здійснила його продаж фірмі Б.

Напрошується висновок, що кондиціонер не може бути складовою робіт з монтажу. Як наслідок стає зрозумілим, що фірма А виконала дві операції: продаж кондиціонера та його монтаж. Кожна господарська операція повинна підтверджуватись документально. А це означає, що продавцю потрібно скласти відповідні первинні документи, на практиці це накладна на продаж кондиціонера та акт на монтажні роботи. З іншої сторони, головною вимогою до первинних документів є наявність обов'язкових реквізитів (перелік яких наводиться у ч.2 ст. 9 Закону про бухоблік та п. 2.4 Положення №88).

Якщо перехід права власності на кондиціонер та монтажні роботи виконуються однією датою, фірма А на дату виникнення ПЗ з ПДВ за п. 187.1 ПКУ зобов'язана скласти ПН. Порядок №957 не містить заборони щодо зазначення у ПН декількох найменувань поставлених товарів/послуг. Отже у ПН вносяться дані у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг.

2. Чи треба в акті наданих послуг зазначати перелік матеріалів, витрачених на виконання сервісного обслуговування кондиціонерів, фірма А вправі вирішувати самостійно. В питанні складання ПН та визначення бази для ПДВ важливим є в акті визначити вартість виконаних посуг. Адже базою оподаткування ПДВ, згідно з п. 188.1 ПКУ, є договірна вартість наданих послуг. Тому в акті потрібно зазначити суму послуг без ПДВ, яка і є договірною вартістю і базою для оподаткування, та окремо суму податку.

Зазначати в акті наданих послуг перелік матеріалів, витрачених на виконання, не обов’язково. На практиці при надані послуг замовнику сторони договору підписують такі документи: акт здачі-приймання наданих послуг і довідку про вартість наданих послуг і витрат. Довідку про вартість послуг заповнюють спеціалісти підприємства, які брали безпосередню участь у виконанні. Такі документи є підтвердженням обсягу і вартості послуг, які передаються замовнику. 

І саме на підставі даних акта і довідки, як додаток у довільній формі, відповідальна особа за здійснення господарської операції складає відомість матеріалів, витрачених на виконання послуг, із зазначенням реквізитів. Саме цей документ є підставою для списання в обліку витрачених матеріалів виконавця

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • ПДВ при вивезенні з митного складу за межі митної території України нерозмитнених товарів
    Підприємство помістило імпортовані товари в режим «митного складу», ПДВ не сплачувалося, ПК не відображалося, та планує їх реекспортувати, що звільнено від ПДВ згідно пп. 206.5 ПКУ. При цьому отримано податковий кредит з ПДВ на послуги зберігання та транспортування цих товарів. Чи потрібно нараховувати компенсуючий ПДВ за п. 198.5 ПКУ на ці послуги? Чи потрібно нараховувати компенсуючі ПДВ за ст. 199 ПКУ?
    21.11.20249
  • Як скласти РК при заміні товару та поверненні коштів постачальнику?
    Покупець повернув товар. Було відвантажено інший товар, а різницю коштів повернено. Як скласти ПН та РК за даною операцією?
    19.11.2024494
  • Як відобразити в декларації з ПДВ відмову у бюджетному відшкодуванні?
    Підприємство отримало акт позапланової документальної невиїзної перевірки, в якому відмовлено у відшкодуванні ПДВ на 170 000 грн і визначено заниження значення рядку 21 декларації з ПДВ за серпень 2024 р. на 170 000 грн. Чи має право підприємство подати УР за серпень 2024 р., в якому буде прибрано вищезазначену суму із заяви на відшкодування і включено до рядка 21? Чи можливо уникнути андміністративної відповідальності посадовим особам підприємства за ст. 163.1КУпАП (помилки в податковому обліку)?
    15.11.202427
  • Надання рекламних послуг нерезиденту: що з ПДВ?
    ТОВ на загальній системі, платник ПДВ, надає нерезиденту рекламні послуги, які не є об’єктом ПДВ за пп. «б» пп.186.3 ПКУ. Чи є рекламними послуги: організація онлайн-виступу представників нерезидента на конференції; медіа-підтримка — розміщення новин про співпрацю; розміщення логотипу нерезидента на рекламних носіях конференції як партнера; розміщення стаціонарного банера в зоні конференції. Чи буде онлайн-участь нерезидента електронною послугою з місцем надання — реєстрацією отримувача?
    14.11.202425
  • Формування податкового кредиту за касовим методом після спливу 365 днів
    Податковий кредит формуємо з сум ПДВ, визначених згідно з коефіцієнтом розподілу, тобто частково за касовим методом та частково за загальними правилами. У липні 2023 р. від постачальника отримані послуги, які були оплачені не в повній сумі. У декларації з ПДВ за липень 2023 року до ПК включено ПДВ за ПН за цей же період відповідно до коефіцієнту розподілу. У серпні 2024 р. оплачується заборгованість за отримані в липні 2023 р. послуги і, відповідно, в декларації за серпень 2024 р. до ПН включається пропорційна до оплати сума ПДВ ПН за липень 2023 року. Тобто включається сума ПДВ ПН, дата складання якої більше 365 днів. Чи правомірне таке формування ПК?
    14.11.2024252