• Посилання скопійовано

Якщо податкова накладна підписана невстановленими особами, вона є оформлена неналежним чином

У контрагента 5 березня 2015 р. змінився директор. Через МЕДок отримано зареєстровану податкову накладну з датою складання 31.03.2015 р. з електронним підписом звільненого директора. Чи можна відхилити накладну, враховуючи, що податкового кредиту по ній не буде? Яких виправлень, дій вимагати від контрагента аби не втратити цей податковий кредит?

Дійсно, відповідно до п. 201.1 ПКУ, податкову накладну складає та підписує уповноважена платником ПДВ особа. Аналогічна вимога передбачена п. 2 Порядку №957. Як наслідок, за п. 201.10 порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту.

Слід врахувати норми п. 19 Порядку №957, в якому сказано: усі податкові накладні скріплюються електронними цифровими підписами посадових осіб платника ПДВ та електронним цифровим підписом, що є аналогом відбитка печатки постачальника. Накладання електронних цифрових підписів посадових осіб (печаток) платника податку здійснюється у порядку, визначеному законодавством. Відповідно до п. 5 Постанови КМУ від 29.12.2010 р. №1246 "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" електронний цифровий підпис посадових осіб постачальника накладається у такому порядку: першим - електронний цифровий підпис головного бухгалтера (бухгалтера) або електронний цифровий підпис керівника; другим - електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки постачальника (за наявності). В Єдиному реєстрі податкових накладних покупець може отримати інформацію ким підписано документ.


Отже, якщо податкова накладна підписана невстановленими особами (звільнений директор не є посадовою особою платника ПДВ), вона є неналежним чином оформленою. Враховуючи, умови запитання, документ вже зареєстрований в Єдиному реєстрі, тому у цьому випадку потрібно анулювати невірно складену податкову накладну і отримати належно оформлену та підписану уповноваженою особою накладну. Анулювання невірно складеної податкової накладної здійснюється через розрахунок коригування і в даному разі підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі покупцем.

Важливо: належно виписана податкова накладна, повинна бути складена датою виникнення податкових зобов'язань.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»