Так, штрафні санкції за несвоєчасну сплату ПДВ будуть застосовуватися. Нагадаємо, що такі санкції визначені ст. 126 ПКУ та застосовуються в таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Крім цього, на суму боргу нараховується пеня за правилами, визначеними ст. 129 – 131 ПКУ.
Наразі немає особливого порядку сплати податків для підприємств, що знаходяться у зоні АТО. Тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції (далі – АТО), та осіб, які проживають у зоні проведення АТО або переселилися з неї під час її проведення визначені Законом України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» від від 02.09.2014 №1669-VII (далі – Закон №1669). На жаль, цим законом взагалі не передбачено звільнення платників податків, що знаходяться у зоні АТО, від сплати податкових платежів.
Але дещо спрощено механізм підтвердження форс-мажорних обставин, за яких підприємство може бути звільнене від сплати податкових зобов’язань на підставі пп. 101.2.4 ПКУ. Законом №1669 додано нову статтю у Закон України «Про торгово-промислові палати в Україні» від 02.12.1997 №671/97-ВР – статтю 14-1 «Видача сертифікатів щодо форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили)». Ця стаття регламентує деякі моменти засвідчення форс-мажорних обставин та надає перелік таких обставин. Президія ТПП України своїм рішенням від 15 липня 2014 р. №40(3) затвердила Регламент засвідчення Торгово-промисловою палатою України та регіональними торгово-промисловими палатами форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) – див. за посиланням >>>
Крім цього, ПКУ передбачає розстрочення сплати податкових зобов’язань за заявою платника податків. Порядок такого розстрочення викладений у ст. 100 ПКУ. Також наказом Міндоходів від 10.10.2013 р. N 574 затверджено Порядок розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків.
Звісно, вирішення питання щодо врегулювання податкового боргу буде індивідуальним для кожного платника податків. Треба врахувати всі конкретні чинники, що призвели до виникнення боргу та в залежності від цього обрати варіант його врегулювання: або доводити виникнення конкретних форс-мажорних обставин, які унеможливили своєчасну сплату податків, або спробувати розстрочити або відстрочити податковий борг.