• Посилання скопійовано

За несвоєчасну сплату ПДВ застосовуються штрафи

Підприємство знаходиться в зоні АТО. За результатами діяльності за листопад і грудень 2014 р. виникли податкові зобов'язання з ПДВ. У підприємства немає грошей для сплати податку. Чи застосовуються штрафні санкції за несвоєчасну сплату ПДВ для такого підприємства?

Так, штрафні санкції за несвоєчасну сплату ПДВ будуть застосовуватися. Нагадаємо, що такі санкції визначені ст. 126 ПКУ та застосовуються в таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;


 

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Крім цього, на суму боргу нараховується пеня за правилами, визначеними ст. 129131 ПКУ.

Наразі немає особливого порядку сплати податків для підприємств, що знаходяться у зоні АТО. Тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції (далі – АТО), та осіб, які проживають у зоні проведення АТО або переселилися з неї під час її проведення визначені Законом України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» від від 02.09.2014 №1669-VII (далі – Закон №1669). На жаль, цим законом взагалі не передбачено звільнення платників податків, що знаходяться у зоні АТО, від сплати податкових платежів. 

Але дещо спрощено механізм підтвердження форс-мажорних обставин, за яких підприємство може бути звільнене від сплати податкових зобов’язань на підставі пп. 101.2.4 ПКУ. Законом №1669 додано нову статтю у Закон України «Про торгово-промислові палати в Україні»  від 02.12.1997 №671/97-ВР – статтю  14-1 «Видача сертифікатів щодо форс-мажорних обставин   (обставин непереборної сили)». Ця стаття регламентує деякі моменти засвідчення форс-мажорних обставин та надає перелік таких обставин. Президія ТПП України своїм рішенням від 15 липня 2014 р. №40(3) затвердила Регламент засвідчення Торгово-промисловою палатою України  та регіональними торгово-промисловими палатами форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) – див. за посиланням >>>

Крім цього, ПКУ передбачає розстрочення сплати податкових зобов’язань за заявою платника податків. Порядок такого розстрочення викладений у ст. 100 ПКУ. Також наказом Міндоходів від 10.10.2013 р. N 574 затверджено Порядок розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків.

Звісно, вирішення питання щодо врегулювання податкового боргу буде індивідуальним для кожного платника податків. Треба врахувати всі конкретні чинники, що призвели до виникнення боргу та в залежності від цього обрати варіант його врегулювання: або доводити виникнення конкретних форс-мажорних обставин, які унеможливили своєчасну сплату податків, або спробувати розстрочити або відстрочити податковий борг.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Облік ПДВ без ПН при смерті директора постачальника
    Постачальник не зареєстрував податкову накладну через смерть директора. Чи має право покупець включити суму "вхідного" ПДВ за цією операцією до первісної вартості придбаних послуг, якщо право на податковий кредит втрачено?
    Сьогодні 09:1171
  • Віднесення ПДВ до витрат при нереєстрації ПН постачальником
    Чи має право покупець включати суму ПДВ до первісної вартості послуги (витрат), якщо постачальник, зареєстрований платником ПДВ, систематично не реєструє податкові накладні в ЄРПН? Який внутрішній розпорядчий документ підприємства (наказ, положення) необхідний для обґрунтування такого облікового рішення?
    Сьогодні 07:5464
  • Податковий кредит при застосуванні касового методу, якщо списання коштів відбулося після 1095 днів з дати складання ПН
    Якщо списання коштів відбулося після 1095 календарних днів з дати складання ПН, то платник, який застосовує касовий метод , має право включити до ПК суми ПДВ, у звітному періоді, в якому відбулося списання, але не пізніше, ніж через 60 календарних днів
    14.10.202521
  • Які особливості заповнення граф ПН у разі отримання компенсації орендарем вартості комунальних послуг?
    В ПН за операціями з постачання послуг з оренди, до складу вартості якої входять суми компенсації компослуг, у графі 2 зазначають «Послуги з оренди», у графі 3.3 - код послуги, у графі 4 - умовне позначення назви одиниці вимірювання, у графі 5 – код одиниці вимірювання
    14.10.202540
  • З платника ПДВ «виділився» неплатник ПДВ: чи вказувати ПДВ в актах?
    Юрособа створена шляхом виділу. Основний вид діяльності - здавання в оренду приміщень. Материнське підприємство - платник ПДВ. Виділене підприємство на момент виділу і протягом наступного місяця – неплатник ПДВ. По розподільчому балансу виділеному підприємству було передано частину авансових платежів від орендарів. На ці аванси материнське підприємство нарахувало, задекларувало і сплатило ПДВ. Як закривати в бухобліку суми авансових коштів, що надійшли по розподільчому балансу? Чи вказувати ПДВ в актах наданих послуг, що оформлятимуться із орендарями?
    13.10.2025109