• Посилання скопійовано

ПДВ-пільга за проєктом МТД: внесення змін до договору та оподаткування перехідних операцій

Компанія уклала договір з нерезидентом на надання послуг у валюті в лютому. У березні було отримано передоплату з ПДВ. У квітні нерезидент зареєстрував проєкт міжнародної технічної допомоги (МТД), до якого включено ці послуги. Акт наданих послуг за передоплатою оформлено 30 квітня. Чи можливо внести зміни до договору для застосування пільги з ПДВ до майбутніх послуг та як бути з уже проведеними операціями?

Так, ви можете внести зміни до існуючого договору для застосування пільги з оподаткування податком на додану вартість (ПДВ) до майбутніх операцій в рамках проєкту міжнародної технічної допомоги (МТД). Однак, на операції, що вже відбулися до моменту реєстрації проекту МТД, пільга не поширюється. Розглянемо кожен аспект окремо.

 

Оподаткування ПДВ послуг, наданих до реєстрації проєкту МТД

Ключовим для визначення податкових зобов'язань з ПДВ є правило "першої події", встановлене пп. 187.1 ПКУ. У вашому випадку такою подією є отримання передоплати від нерезидента в березні.

На момент отримання коштів проєкт МТД ще не був зареєстрований, а отже, підстави для застосування звільнення від ПДВ, передбаченого пп. 197.11 ПКУ, були відсутні. Право на податкову пільгу виникає лише з дати державної реєстрації проекту, яка підтверджується реєстраційною карткою.

Таким чином:

  • Передоплата в березні: На дату отримання передоплати ви були зобов'язані нарахувати податкові зобов'язання з ПДВ за основною ставкою, оскільки це була перша подія за операцією;
  • Акт наданих послуг від 30 квітня: Підписання акта є "другою подією" і не змінює податкових наслідків, визначених на дату першої події. Той факт, що на момент підписання акта проєкт вже був зареєстрований, не дає підстав для коригування раніше нарахованих податкових зобов'язань за цією операцією.

Отже, щодо послуг, оплачених у березні та наданих у березні-квітні, застосування пільги з ПДВ є неможливим, а нарахований податок не підлягає коригуванню.

 

Внесення змін до договору для майбутніх послуг

Ви маєте право внести зміни до договору для коректного застосування пільги до майбутніх послуг, які будуть надаватися вже в рамках зареєстрованого проекту МТД. Це є необхідною умовою для правомірного звільнення від ПДВ.

Для цього потрібно укласти додаткову угоду до існуючого договору, в якій необхідно чітко зазначити, що:

  1. Послуги, які будуть надаватися з моменту набрання чинності додатковою угодою, надаються в рамках конкретного проекту (програми) МТД;
  2. Закупівля цих послуг фінансується за рахунок коштів міжнародної технічної допомоги;
  3. Вартість таких послуг визначається "Без ПДВ" на підставі пп. 197.11 ПКУ.

 

Умови застосування пільги з ПДВ для майбутніх послуг

Для правомірного застосування пільги з ПДВ на майбутні послуги за оновленим договором, ваша компанія (як постачальник) повинна мати пакет документів, що підтверджують таке право.

До нього входять:

  • Копія реєстраційної картки проєкту МТД, засвідчена виконавцем проєкту;
  • Копія плану закупівлі, засвідчена виконавцем проєкту;
  • Копія контракту (або додаткової угоди до нього) із зазначенням, що послуги оплачуються за кошти МТД.

При наданні послуг після внесення змін до договору та за наявності підтвердних документів, ви будете складати податкові накладні із позначкою "Без ПДВ" та зазначенням коду відповідної пільги (код 14060524) у графі 9.

Про застосування цієї пільги можна почитати, приміром, тут та тут.

Висновки:

  • Не можна застосувати пільгу з ПДВ до операцій, перша подія за якими (отримання передоплати) відбулася до дати державної реєстрації проєкту МТД. Нараховані у березні податкові зобов'язання є правомірними і не коригуються;
  • Можна і потрібно внести зміни до договору з нерезидентом шляхом укладення додаткової угоди. У ній слід вказати, що подальші послуги надаються в рамках проєкту МТД і їх вартість не включає ПДВ;
  • Для всіх послуг, які будуть надаватися після реєстрації проекту та внесення змін до договору, ви зможете застосовувати режим звільнення від оподаткування ПДВ за умови належного документального підтвердження.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Як визначається звичайна ціна при нарахуванні ПЗ по товарам на дату анулювання реєстрації як платника ПДВ?
    З метою отримання переліку офіційних джерел, які містять інформацію про ринкові ціни звертатися до Мінекономіки, органів держстатистики та інших держорганів, уповноважених законом здійснювати виробництво і поширення офіційної державної статистичної інформації
    11.10.20258
  • Повторне подання Уточнюючого розрахунку з ПДВ
    Чи дозволено подавати другий (наступний) Уточнюючий розрахунок до однієї й тієї ж декларації з ПДВ, якщо попередній Уточнюючий розрахунок до цього періоду вже був поданий та врахований, але згодом виявлено нові помилки?
    10.10.202532
  • Пояснення розбіжностей між деклараціями ЄП та ПДВ
    Підприємство, платник ЄП (3%) та ПДВ, отримало запит ДПС щодо розбіжності між обсягами доходу у деклараціях з єдиного податку та ПДВ за 2024 рік. Різниця виникла через оплату у I кварталі 2024 року послуг, наданих у 2023 році (відповідно до пп. 292.1 та пп. 292.6 ПКУ). Як коректно обґрунтувати цю різницю в письмовому поясненні та які саме підтвердні документи (договори, акти, банківські виписки) необхідно надати податковому органу?
    09.10.202561
  • Чи враховуються операції передачі гумдопомоги у критерій 1 млн грн для обов’язкової реєстрації платником ПДВ?
    Якщо операції з передачі гумдопомоги відповідають умовам ПКУ – то застосовуються норми пп. 69.12 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, якщо не відповідають - то обсяг операцій включається при визначенні загальної суми для цілей обов’язкової реєстрації платником ПДВ
    09.10.202531
  • Списання ПДВ та кредиторської заборгованості за нереєстрованою ПН
    ТОВ (платник ПДВ) отримало товар на 12 000 грн (в т.ч. ПДВ 2000 грн) 15.09.2024, сплативши 10 000 грн. Залишок 2000 грн (сума ПДВ) згідно з договором мав бути сплачений після реєстрації ПН. Станом на 06.10.2025 ПН не зареєстрована, термін для включення до податкового кредиту (365 днів) минув. У яку дату та на підставі якого документа списати на витрати втрачену суму податкового кредиту (2000 грн)? У яку дату та як списати кредиторську заборгованість 2000 грн перед постачальником і відобразити її доходом?
    09.10.20251 301