• Посилання скопійовано

Нюанси оподаткування ПДВ операцій з постачання товарів оборонного призначення

ТОВ планує постачання товарів оборонного призначення. Чи підлягають операції з постачання на митній території України товарів оборонного призначення, що класифікуються за товарними позиціями групи 93 УКТ ЗЕД та визначені в пп. «ї» пп. 4 пп. 32 підрозд. 2 розд. XX ПКУ, звільненню від оподаткування ПДВ у разі їх реалізації підприємствам, які не є державними замовниками у сфері оборони?

Підпункт 4 п. 32 підрозд. 2 розд. XX ПКУ містить перелік товарів оборонного призначення та додаткові умови, за яких операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України таких товарів звільняються від оподаткування ПДВ на період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, та/або запровадження воєнного стану.

Однією з таких умов є постачання товарів оборонного призначення саме для державних замовників з оборонного замовлення, зокрема, для товарів наведених у пп.«в» і «г» пп. 4 п. 32 підрозд. 2 розд. XX ПКУ за кодом УКТ ЗЕД:

  • 8529 90 20 00 (тільки для частин і приладдя до апаратури для передачі та приймання голосу, зображень та іншої інформації, включаючи апаратуру для комунікації в мережі дротового або бездротового зв’язку, апаратури прослуховування направленої дії, радіостанцій ультракороткохвильового і короткохвильового діапазону військового призначення, розвідувально-сигнальної апаратури, що класифікуються за кодом 8525 60 00 00 згідно з УКТ ЗЕД;
  • 8524 (виключно для підкатегорій 8524 11 00 90, 8524 12 00 90, 8524 19 00 90, 8524 91 00 90, 8524 92 00 90, 8524 99 00 90) (тільки для частин і приладдя до апаратури для передачі та приймання голосу, зображень та іншої інформації, включаючи апаратуру для комунікації в мережі дротового або бездротового зв’язку, апаратури прослуховування направленої дії, радіостанцій ультракороткохвильового і короткохвильового діапазону військового призначення, розвідувально-сигнальної апаратури, що класифікуються за кодом 8525 60 00 00 згідно з УКТ ЗЕД.

Своєю чергою, оборонні закупівлі здійснюються державними замовником щодо закупівлі товарів, робіт і послуг, призначених для виконання державних програм у сферах національної безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони.

До державних замовників у сфері оборони відносяться визначені КМУ центральні органи виконавчої влади, інші державні органи, військові формування, утворені відповідно до законів України (див. пп. 10 ч.1 ст. 1 Закону про оборонні закупівлі).

Для пп. «ї» пп. 4 пп. 32 підрозд. 2 розд. XX ПКУ щодо товарів оборонного призначення групи 93, крім включених до товарної позиції 9303 та товарної підкатегорії 9304 00 00 00, а також 9305 (лише призначених для виробів товарних позицій 9303-9304), 9306 90 90 00 та 9307 00 00 00 такого обмеження немає.

Проте, потрібно врахувати деякі моменти:

Такі товари мають відповідати вимогам пп. 29 ч.1 ст. 1 Закону про оборонні закупівлі, яким визначено, що до товарів оборонного призначення відносяться: озброєння, військова та спеціальна техніка, зброя і боєприпаси, спеціальні комплектувальні вироби для їх виготовлення та експлуатації, матеріали та обладнання, спеціально призначені для їх розроблення, виготовлення або використання, спеціальні технічні засоби, технічні засоби розвідки, засоби технічного та криптографічного захисту інформації, засоби спеціального зв’язку, космічна техніка військового та подвійного призначення, засоби індивідуального захисту (бронежилети всіх класів захисту, протиударні, кулезахисні шоломи, комплекти протиударного захисту тощо), спеціальні засоби (кайданки, кийки, засоби, споряджені речовинами сльозогінної, світлошумової дії тощо), спеціальні (спеціалізовані) транспортні засоби; комп’ютерна, оптична, вимірювальна та інша техніка; спеціальний формений одяг, необхідний для виконання завдань правоохоронними органами, структурними підрозділами органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах забезпечення охорони прав і свобод людини, інтересів суспільства і держави, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку, військовими формуваннями з правоохоронними функціями, товари подвійного використання для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, розвитку обороноздатності держави та системи національної стійкості, а також будь-які інші товари, які закуповуються державними замовниками, визначеними згідно з пп.10 ч.1 ст.1 Закону про оборонні закупівлі), для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони (див. пп. 29 ч.1 ст. 1 Закону про оборонні закупівлі).

При цьому, преамбулою Закону про оборонні закупівлі визначено, що закупівля товарів оборонного призначення здійснюється безпосередньо для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони.

До складу сектору безпеки і оборони входять: Міністерство оборони України, Збройні Сили України, Державна спеціальна служба транспорту, Міністерство внутрішніх справ України, Національна гвардія України, Національна поліція України, Державна прикордонна служба України, Державна міграційна служба України, Державна служба України з надзвичайних ситуацій, Служба безпеки України, Антитерористичний центр при Службі безпеки України, Служба судової охорони, Управління державної охорони України, Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України, Апарат Ради національної безпеки і оборони України, розвідувальні органи України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну військово-промислову політику (див. ст. 12 Закону про національну безпеку України).

Гарантоване забезпечення потреб безпеки і оборони - забезпечення державних замовників у сфері оборони, товарами, роботами і послугами, необхідними для виконання завдань з відсічі збройній агресії та відвернення загроз національній безпеці, незалежності України, її територіальній цілісності і недоторканності, щодо боротьби з тероризмом, усунення обставин, що зумовили необхідність введення надзвичайного стану (див. пп. 4 ч.1 ст. 1 Закону про оборонні закупівлі).

Враховуючи зазначене, відповідно до пп. «ї» пп. 4 п. 32 підроз. 2 розд. XX ПКУ товари оборонного призначення групи 93, крім включених до товарної позиції 9303 та товарної підкатегорії 9304 00 00 00, а також 9305 (лише призначених для виробів товарних позицій 9303-9304), 9306 90 90 00 та 9307 00 00 00 звільняються від оподаткування ПДВ, якщо вони відповідаю вимогам пп. 29 ч.1 ст. 1 Закону про оборонні закупівлі і, відповідно, постачаються для сектору безпеки і оборони та/або державних замовників з оборонного замовлення, але не виключно для гарантованого забезпечення потреб останніх.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Оподаткування ПДВ сніданків готелем при аутсорсингу харчування: 20% чи 7%?
    Готель на загальній системі надає послугу проживання зі сніданком за ставкою ПДВ 7%. Сніданки фактично надає інший суб'єкт господарювання, який виставляє акти за фактично надані сніданки (не всі гості харчуються), що готель відносить на витрати. Чи правомірна така схема? Чи потрібно продавати сніданки окремо за бажанням гостей, оподатковувати їх за ставкою 20% і тільки тоді включати у витрати кількість проданих сніданків?
    Сьогодні 09:5415
  • Зменшення вартості предмета лізингу: облікові та податкові наслідки з ПДВ
    Підприємство придбало вантажне авто за договором фінлізингу. Розмір платежів обчислюється за курсом іноземної валюти на дату здійснення оплати. Лізингодавець внаслідок зміни курсу іноземної валюти сплатив продавцеві меншу суму, ніж ту, за якою він передав автомобіль лізингоотримувачу. У зв’язку з цим, він направив лізингоотримувачу Акт на зменшення вартості автомобіля, а також РК до ПН. Як лізингоотримувачу відобразити в бухгалтерському і податковому обліку з ПДВ таке зменшення вартості об’єкту лізингу?
    Сьогодні 06:5610
  • Обмеження щодо кількості символів в графі 2 податкової накладної та графі 3 розрахунку коригування
    Обмежень щодо кількості символів, які допускаються при заповненні графи 2 податкової накладної та графи 3 розрахунку коригування, не передбачено
    15.12.202527
  • Зведена ПН при продажу уціненого імпортного товару
    Підприємство на ЄП імпортувало товар у серпні 2023 року (собівартість з митними платежами і ПДВ — 130 000 грн). З 01.10.2023 року підприємство стало платником ПДВ і перейшло на загальну систему. У листопаді 2025 року товар вирішено уцінити та продати нижче ціни придбання. Чи потрібно складати зведену податкову накладну на різницю між ціною придбання та договірною вартістю при реалізації?
    15.12.202519
  • Заповнення графи 3.2.2 ПН для цукрового буряка: правомірність вимог покупця
    Підприємство продає цукровий буряк, в ПН в колонці 3.2.2. проставили галочку про власне виробництво. Контрагент просить змінити податкову і залишити колонку 3.2.2 пустою. Чи правомірна вимога покупця?
    15.12.202514