• Посилання скопійовано

Передача будівлі у додатковий капітал ТОВ: що з ПДВ?

ТОВ 1 є платником ПДВ і передає будівлю як внесок до додаткового капіталу ТОВ 2, теж платника ПДВ. Будівля була придбана ТОВ 1 за 2500000 грн. Оціночна вартість будівлі - 3000000 грн. Які податкові наслідки? Чи виникають податкові зобов'язання з ПДВ у ТОВ 1 та податковий кредит у ТОВ 2?

Для обліку цих операцій призначений субрахунок 422 «Інший вкладений капітал», на якому відображають вкладений засновниками підприємств (крім акціонерних товариств) капітал, що перевищує статутний капітал, інші внески тощо без рішень про зміни розміру статутного капіталу. Це додаткові внески засновників/учасників підприємств, внесення яких, відповідно до ч. 4 ст. 82 ГКУ, може бути передбачено установчими документами підприємства, а може бути і не передбачено, тоді такі внески вносяться за рішенням зборів учасників/засновників.

Внески до додаткового капіталу не збільшують статутний капітал. Створення додаткового капіталу Законом про ТОВ не передбачено. На нашу думку, учасники ТОВ можуть передбачити у статуті порядок внесення учасниками додаткових вкладів, порядок ухвалення рішення щодо цього питання тощо. Доцільно передбачити у статуті додаткове питання виключної компетенції загальних зборів — внесення учасниками додаткових внесків без зміни розміру статутного капіталу.

Модельний статут ТОВ такої можливості не передбачає, тому якщо ТОВ працює за модельним статутом, воно не може формувати додатковий капітал.

 

Бухоблік і податок на прибуток

Дохід визнається під час збільшення активу або зменшення зобов’язання, що зумовлює зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників підприємства), за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена – це передбачено п. 3 розд. І НП(С)БО 1 та п. 5 П(С)БО 15 «Дохід». Тому якщо додаткові внески призводять до збільшення капіталу, то дохід в бухобліку не визнається.

Відповідно, не збільшується фінрезультат для цілей оподаткування у платника податку на прибуток.

Докладніше про це ми писали в цій статті, яка актуальна і на даний час.

 

ПДВ

Об’єктом оподаткування відповідно до пп. 185.1 ПКУ є постачання товарів/послуг. У разі внеску грошовими коштами податкових наслідків з ПДВ не виникає, а ось коли передається майно – це вже оподатковувана операція, адже вона цілком вписується у визначення постачання товарів і має оподатковуватися ПДВ. Винятків тут немає. Відповідно, у ТОВ 1 виникають податкові зобов’язання, а у ТОВ 2 – податковий кредит.

База оподаткування ПДВ визначається відповідно до пп. 188.1 ПКУ залежно від того, як ця будівля обліковується у ТОВ 1 з моменту набуття на неї права власності: як об’єкт ОЗ на рах 103 або як необоротний актив, утримуваний для продажу на рах. 286.

Якщо будівля використовувалася ТОВ 1 як об’єкт ОЗ, то база оподаткування ПДВ буде визначатися на рівні фактичної ціни передачі будівлі, але не нижче її балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснена така передача.

Якщо будівля з самого початку придбавалася для продажу, то вона не амортизувалася в обліку ТОВ 1 і обліковувалася на рах. 286. В цьому випадку база оподаткування ПДВ буде також визначатися на рівні фактичної ціни передачі будівлі, але не нижче ціни її придбання. Оціночна вартість використовується виключно з інформаційною метою.

Нижче у таблиці показано варіанти визначення бази оподаткування ПДВ, якщо будівля передається:

А) за звичайною ціною, узгодженою сторонами і близькою до оціночної вартості;

Б) за ціною, узгодженою сторонами, яка менше оціночної вартості.

База оподаткування ПДВ при передачі будівлі в додатковий капітал ТОВ 2

Рахунок обліку будівлі у ТОВ 1

Ціна придбання будівлі у ТОВ 1

Амортизація будівлі у ТОВ 1

Ціна, за якою будівля передається в додатковий капітал ТОВ 2

База оподаткування ПДВ

103

2500000

730000

2900000

2900000

286

2500000

--

2900000

2900000

103

2500000

730000

1600000

1770000 (2500000 – 730000)

286

2500000

--

1600000

2500000

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Нарахування орендної плати та ПДВ при зміні власника земельної ділянки
    Підприємство, платник ПДВ, придбало земельну ділянку, яка вже перебуває в оренді. Договір оренди укладено з фізособою на умовах річної оплати 20000 грн до 31 грудня. Як новому власнику, що є платником ПДВ, нарахувати орендну плату орендарю та застосувати ПДВ, враховуючи, що попередній власник не був платником ПДВ? Які є варіанти? Чи необхідно коригувати розмір орендної плати та її періодичність?
    15.09.202517
  • Яка відповідальність за несвоєчасну реєстрацію розрахунку коригування?
    Покупець повернув товар, але постачальник своєчасно не склав розрахунок коригування до податкової накладної. Такий розрахунок коригування постачальник склав пізніше встановлених граничних строків. Після отримання розрахунку коригування покупець цього ж дня його зареєстрував. Чи можуть накласти штраф на покупця, постачальника?
    12.09.202588
  • Чи платити податок на доходи нерезидента та ПДВ з вартості інформаційних послуг, наданих нерезидентом?
    Підприємство уклало договір з нерезидентом (Гонконг) на інформаційно-консультаційні послуги, пов’язані з пошуком постачальника в Китаї, який забезпечить роботи за запитом замовника. Чи виникає тут обов'язок щодо сплати податку на доходи нерезидента? Чи оподатковується така операція ПДВ і якщо так – на яку дату слід скласти ПН?
    12.09.202547
  • ПДВ на транспортно-експедиційні послуги для нерезидента
    Підприємство надавало транспортно-експедиційні послуги нерезиденту з перевезення вантажів з Європи в Україну і нараховувало ПДВ, складало податкову накладну. Чи правильно воно робило? Якщо ні, як виправити помилково нараховані податкові зобов'язання, зокрема, за допомогою РК до ПН та уточнюючих декларацій з ПДВ, та як це вплине на податок на прибуток?
    12.09.202524
  • Обов’язок реєстрації платником ПДВ при здійсненні імпорту, якщо вартість обладнання перевищує 1 млн грн
    Якщо загальна сума від усіх здійснених підприємством операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн гривень, то підприємство зобов’язане буде зареєструватись як платник ПДВ
    11.09.202545