• Посилання скопійовано

Передача будівлі у додатковий капітал ТОВ: що з ПДВ?

ТОВ 1 є платником ПДВ і передає будівлю як внесок до додаткового капіталу ТОВ 2, теж платника ПДВ. Будівля була придбана ТОВ 1 за 2500000 грн. Оціночна вартість будівлі - 3000000 грн. Які податкові наслідки? Чи виникають податкові зобов'язання з ПДВ у ТОВ 1 та податковий кредит у ТОВ 2?

Для обліку цих операцій призначений субрахунок 422 «Інший вкладений капітал», на якому відображають вкладений засновниками підприємств (крім акціонерних товариств) капітал, що перевищує статутний капітал, інші внески тощо без рішень про зміни розміру статутного капіталу. Це додаткові внески засновників/учасників підприємств, внесення яких, відповідно до ч. 4 ст. 82 ГКУ, може бути передбачено установчими документами підприємства, а може бути і не передбачено, тоді такі внески вносяться за рішенням зборів учасників/засновників.

Внески до додаткового капіталу не збільшують статутний капітал. Створення додаткового капіталу Законом про ТОВ не передбачено. На нашу думку, учасники ТОВ можуть передбачити у статуті порядок внесення учасниками додаткових вкладів, порядок ухвалення рішення щодо цього питання тощо. Доцільно передбачити у статуті додаткове питання виключної компетенції загальних зборів — внесення учасниками додаткових внесків без зміни розміру статутного капіталу.

Модельний статут ТОВ такої можливості не передбачає, тому якщо ТОВ працює за модельним статутом, воно не може формувати додатковий капітал.

 

Бухоблік і податок на прибуток

Дохід визнається під час збільшення активу або зменшення зобов’язання, що зумовлює зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників підприємства), за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена – це передбачено п. 3 розд. І НП(С)БО 1 та п. 5 П(С)БО 15 «Дохід». Тому якщо додаткові внески призводять до збільшення капіталу, то дохід в бухобліку не визнається.

Відповідно, не збільшується фінрезультат для цілей оподаткування у платника податку на прибуток.

Докладніше про це ми писали в цій статті, яка актуальна і на даний час.

 

ПДВ

Об’єктом оподаткування відповідно до пп. 185.1 ПКУ є постачання товарів/послуг. У разі внеску грошовими коштами податкових наслідків з ПДВ не виникає, а ось коли передається майно – це вже оподатковувана операція, адже вона цілком вписується у визначення постачання товарів і має оподатковуватися ПДВ. Винятків тут немає. Відповідно, у ТОВ 1 виникають податкові зобов’язання, а у ТОВ 2 – податковий кредит.

База оподаткування ПДВ визначається відповідно до пп. 188.1 ПКУ залежно від того, як ця будівля обліковується у ТОВ 1 з моменту набуття на неї права власності: як об’єкт ОЗ на рах 103 або як необоротний актив, утримуваний для продажу на рах. 286.

Якщо будівля використовувалася ТОВ 1 як об’єкт ОЗ, то база оподаткування ПДВ буде визначатися на рівні фактичної ціни передачі будівлі, але не нижче її балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснена така передача.

Якщо будівля з самого початку придбавалася для продажу, то вона не амортизувалася в обліку ТОВ 1 і обліковувалася на рах. 286. В цьому випадку база оподаткування ПДВ буде також визначатися на рівні фактичної ціни передачі будівлі, але не нижче ціни її придбання. Оціночна вартість використовується виключно з інформаційною метою.

Нижче у таблиці показано варіанти визначення бази оподаткування ПДВ, якщо будівля передається:

А) за звичайною ціною, узгодженою сторонами і близькою до оціночної вартості;

Б) за ціною, узгодженою сторонами, яка менше оціночної вартості.

База оподаткування ПДВ при передачі будівлі в додатковий капітал ТОВ 2

Рахунок обліку будівлі у ТОВ 1

Ціна придбання будівлі у ТОВ 1

Амортизація будівлі у ТОВ 1

Ціна, за якою будівля передається в додатковий капітал ТОВ 2

База оподаткування ПДВ

103

2500000

730000

2900000

2900000

286

2500000

--

2900000

2900000

103

2500000

730000

1600000

1770000 (2500000 – 730000)

286

2500000

--

1600000

2500000

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Що робити, якщо розблоковано ПН, за якою вже списали податковий кредит?
    У серпні 2023 р. постачальнику заблокували ПН, а у листопаді 2024 р. згідно з рішенням суду ця ПН була розблокована. У серпні 2024 р. ТОВ списало на витрати ПДВ за цією накладною, тому що сплило 365 к.д. з дати її складання – Дт 949 Кт 644. Як відобразити цю операцію в обліку в листопаді 2024 року?
    03.01.20259541
  • Що з ПДВ у разі повернення імпортованих запчастин?
    ТОВ - дистриб’ютор виробника-нерезидента медичного обладнання. Дистриб’ютор окрім виконання гарантійного обслуговування та ремонтів проданого обладнання зобов’язаний робити заміни складових обладнання, які виробник знайшов доцільним замінити після їх доопрацювання. Відмовитись від отримання та заміни частин дистриб’ютор не може – це умова отримання спеціальних цін на обладнання. У листопаді 2024 р. ТОВ отримало складову обладнання для обов’язкової заміни покупцю. Було сплачено ПДВ та брокерські послуги. Заміна планується на грудень 2024 р., буде знову вхідний ПК з ПДВ із витрат на відрядження, або із послуг пересилки частини для заміни ТОВ «Нова пошта». Яка подальша участь вхідного ПК листопада по отриманню частини, вхідного ПК по операції її заміни чи відправки у грудні 2024 р. чи пізніше? Чи треба нараховувати компенсуючі зобов’язання і в яких періодах?
    03.01.202522
  • Надаємо послуги нерезиденту на території України
    Підприємство (підрядник) підписало з нерезидентом (замовником) контракт на виконання електромонтажних робіт матеріалами підрядника. Сума контракту зазначена в євро. Об'єкт замовника знаходиться на митній території України. Яку одиницю виміру вказати у інвойсі і, відповідно, у ПН та акті виконаних робіт (в контракті цього не зазначено)? У який момент виникає податкове зобов'язання? Якою мовою заповнюється акт виконаних робіт? Як вплине ця операція на податок на прибуток?
    03.01.2025439
  • Безоплатна передача товарів благодійному фонду
    ТОВ на загальній системі оподаткування - платник ПДВ хоче передати безооплатно благодійному фонду імпортовані товари, які будуть використані на благодійному заході. Які наслідки щодо ПДВ та податку на прибуток?
    03.01.202547
  • За якою ставкою ПДВ оподатковується продаж реабілітаційних ліжок?
    Медичне підприємство - платник ПДВ планує продати фізособі реабілітаційні ліжка з нульовою залишковою вартістю, придбані без ПДВ у 2006 році. За якою ставкою ПДВ (7% чи 20%) необхідно оподаткувати операцію з продажу реабілітаційних ліжок?
    02.01.202514