• Посилання скопійовано

Як компенсувати витрати на розробку і підтримку нематеріального активу «Електронний кабінет орендаря»?

На балансі підприємства – управителя багатоквартирного будинку є нематеріальний актив «Електронний кабінет орендаря», який було створено за участю підрядників. Користуються цим кабінетом декілька підприємств, які є власниками квартир у цьому будинку. Як підприємство може компенсувати витрати щодо цього кабінету, виставляючи рахунки клієнтам – власникам квартир? Як скласти податкову накладну? Яка має бути одиниця виміру та код послуги згідно з ДКПП?

Підприємство має право на відшкодування всіх своїх витрат, які воно здійснює для надання послуг з обслуговування будинку. Сюди також можна включати і витрати на створення застосунків, якими користуються клієнти. Якщо застосунок обліковується як нематеріальний актив підприємства, такі витрати будуть включати в себе його амортизацію, поточні витрати на підтримання застосунка тощо.

В цьому випадку застосунок є нематеріальним активом підприємства, яким також користуються і клієнти. Підприємство також отримує вигоди від цього застосунка, адже він надає йому інформацію про стан розрахунків з клієнтами. Таким чином, застосунком користуються обидві сторони, і кожна отримує свої вигоди, тому ми не вважаємо доцільним надання клієнтам цього застосунку у вигляді якихось ліцензій на використання програмного забезпечення.

Яким чином оформити відносини з надання застосунку клієнтам у користування, вирішує саме підприємство на власний розсуд.

На нашу думку, цілком прийнятним буде варіант оформлення такого доступу як надання інформаційних послуг – адже клієнти дійсно отримують із застосунку необхідну їм інформацію. В описі/номенклатурі акта про надання послуг можна вказати, приміром «надання інформації щодо вартості наданих та оплачених послуг» тощо.

Податкова накладна складається за загальними правилами. Зокрема, для послуг, які не мають одиниці виміру, допускається таке складання ПН:

  • У графі 4 зазначається одиниця виміру «грн»;
  • У графі 5 – код одиниці виміру «2454»;
  • У графі 6 – кількість «1»;
  • У графі 7 – ціна, яка дорівнює вартості послуги;
  • У графі 8 – код ставки «20»;
  • У графі 10 – обсяг постачання, який дорівнює значенню графи 7;
  • У графі 11 – сума ПДВ.

Код послуги ми не визначаємо згідно з пп. 10.6 правил користування сервісом «Консультації».

Також можливий і варіант включення витрат на створення та підтримку застосунка до загальної вартості послуг комплексного обслуговування об’єкту. Тоді вартість самого застосунку не виставляється клієнтам як окрема послуга. У калькуляцію можна включити такий пункт, як «послуги з надання доступу до електронного кабінету орендаря», або «послуги з надання інформації» тощо. Це рішення приймається виключно на розсуд самого підприємства.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Вхідні ПН зареєстровано на більшу суму, ніж потрібно: що робити?
    Підприємство купило на електронних торгах СЕТАМ майно на суму 15 000 000 грн, яке було примусово виставлене Виконавцем по арештованому майну боржника. Спочатку був перерахований гарантійний платіж 750 000 грн ДП "СЕТАМ". 11 750 000 грн було сплачено виконавцю, а 2 500 000 грн безпосередньо на рахунок боржника. Боржник зареєстрував на підприємство ПН на всю вартість майна – 15 000 000 грн. Але потім організатор торгів ДП «СЕТАМ» також зареєстрував на підприємство ПН на суму 750 000 як на свою винагороду. Чи повинно підприємство тепер зареєструвати компенсуючу ПН на 750 000 грн?
    17.10.202537
  • Дата складання РК при поверненні товару через пошту
    Яка дата є правильною для складання РК до податкової накладної у разі повернення товару: дата відправлення товару покупцем (30.09) чи дата фактичного отримання товару постачальником на склад (01.10) згідно з нормами ПКУ?
    16.10.202516
  • Облік ПДВ та податку на прибуток при прощенні безнадійної заборгованості
    Які податкові наслідки (ПДВ, податок на прибуток) виникають у постачальника при прощенні безнадійної дебіторської заборгованості за відвантажений, але не оплачений рік тому товар, що був знищений у покупця внаслідок воєнних дій? Якими бухгалтерськими записами (проведеннями) оформити прощення боргу? Чи є обов'язковим зазначення причини прощення та наявність документів про знищення товару покупцем у договорі прощення боргу?
    16.10.202531
  • Право правонаступника на ПДВ, якщо реєстрація ПН відбулася після реорганізації особи шляхом приєднання
    Якщо ПН/РК була зареєстрована постачальником в ЄРПН після реорганізації платника податку - покупця шляхом приєднання, правонаступник такого платника податку не має права на включення такої ПН/РК до податкового кредиту
    16.10.202513
  • Облік ПДВ без ПН при смерті директора постачальника
    Постачальник не зареєстрував податкову накладну через смерть директора. Чи має право покупець включити суму "вхідного" ПДВ за цією операцією до первісної вартості придбаних послуг, якщо право на податковий кредит втрачено?
    15.10.2025269