Підприємство має право на відшкодування всіх своїх витрат, які воно здійснює для надання послуг з обслуговування будинку. Сюди також можна включати і витрати на створення застосунків, якими користуються клієнти. Якщо застосунок обліковується як нематеріальний актив підприємства, такі витрати будуть включати в себе його амортизацію, поточні витрати на підтримання застосунка тощо.
В цьому випадку застосунок є нематеріальним активом підприємства, яким також користуються і клієнти. Підприємство також отримує вигоди від цього застосунка, адже він надає йому інформацію про стан розрахунків з клієнтами. Таким чином, застосунком користуються обидві сторони, і кожна отримує свої вигоди, тому ми не вважаємо доцільним надання клієнтам цього застосунку у вигляді якихось ліцензій на використання програмного забезпечення.
Яким чином оформити відносини з надання застосунку клієнтам у користування, вирішує саме підприємство на власний розсуд.
На нашу думку, цілком прийнятним буде варіант оформлення такого доступу як надання інформаційних послуг – адже клієнти дійсно отримують із застосунку необхідну їм інформацію. В описі/номенклатурі акта про надання послуг можна вказати, приміром «надання інформації щодо вартості наданих та оплачених послуг» тощо.
Податкова накладна складається за загальними правилами. Зокрема, для послуг, які не мають одиниці виміру, допускається таке складання ПН:
- У графі 4 зазначається одиниця виміру «грн»;
- У графі 5 – код одиниці виміру «2454»;
- У графі 6 – кількість «1»;
- У графі 7 – ціна, яка дорівнює вартості послуги;
- У графі 8 – код ставки «20»;
- У графі 10 – обсяг постачання, який дорівнює значенню графи 7;
- У графі 11 – сума ПДВ.
Код послуги ми не визначаємо згідно з пп. 10.6 правил користування сервісом «Консультації».
Також можливий і варіант включення витрат на створення та підтримку застосунка до загальної вартості послуг комплексного обслуговування об’єкту. Тоді вартість самого застосунку не виставляється клієнтам як окрема послуга. У калькуляцію можна включити такий пункт, як «послуги з надання доступу до електронного кабінету орендаря», або «послуги з надання інформації» тощо. Це рішення приймається виключно на розсуд самого підприємства.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити