Датою виникнення податкових зобов'язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед бюджетом (п. 187.7 ст. 187 ПКУ). Податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг (п. 201.4 ст. 201 ПКУ). Податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (п. 201.7 ст. 201 ПКУ).
ПКУ не врахував особливостей виписування податкової накладної, коли податкове зобов’язання не виникає при постачанні товарів. Зокрема п. 201.7 передбачає виписувати податкову накладну на кожне постачання товарів (однак підстав для її виписування немає), оскільки п. 201.4 передбачає її виписувати на дату виникнення податкових зобов’язань. А ця дата є дещо іншою, коли постачання здійснюється з оплатою за рахунок бюджетних коштів. Це дає підстави відстоювати різні позиції.Оскільки податкове зобов’язання з ПДВ у Вашій ситуації виникає при отриманні коштів і такі кошти отримані одним платежем, вважаємо, що на таку суму виписується одна податкова накладна. Якщо ж постачання товарів здійснювалося за різними договорами, вважаємо, що на кожне з них повинна бути видана окрема податкова накладна.
Микола Підлужний
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити