• Посилання скопійовано

Як складати податкові накладні при продажу вживаних товарів?

Підприємство - платник ПДВ продає вживані товари. Якщо підприємство купило товар за 100 тис. грн, продало за 120 тис. грн, то база оподаткування буде становити (120000-100000)/1,2=16666,67. ПДВ становить 3333,33 грн. Підприємство отримало першу передплату 30000 грн, другу - 70000 грн і третю - 20000 грн. Скільки ПН потрібно скласти і яку базу оподаткування вказувати у ПН?

Як визначити базу оподаткування?

Відповідно до пп. 189.3 ПКУ, у випадках, коли платник ПДВ здійснює діяльність з постачання вживаних товарів, придбаних у осіб, не зареєстрованих як платники ПДВ, за договорами, що передбачають перехід права власності на такі товари, базою оподаткування є позитивна різниця між ціною продажу та ціною придбання таких товарів, визначена у порядку, встановленому розділом V ПКУ.

Датою збільшення податкових зобов'язань платника податку є дата, визначена за правилами, встановленими пп.  187.1 ПКУ, а саме – або дата зарахування коштів ід покупця, або дата відвантаження товарів. Особливостей для даного випадку не передбачено.

Отже, якщо всі вживані товари, про які йдеться у запитанні, придбані у неплатників ПДВ, то слід застосовувати вищезазначені правила:

  • податкові зобов’язання виникають на дату першої події, в даному випадку це оплата;
  • базою оподаткування є позитивна різниця між ціною продажу та ціною придбання товару, що включений до кожної окремої передплати. 

Наприклад, за 100000 грн було придбано одну партію вживаного товару у неплатника ПДВ, яка потім продається за ціною 120000 грн з урахуванням ПДВ і вже отримано передплату на цю суму. Розраховуємо базу оподаткування та суму ПДВ:

  • визначаємо різницю між закупівельною ціною товару без ПДВ та продажною ціною з ПДВ: 120000 грн - 100000 грн = 20000 грн.
  • розраховуємо суму ПДВ, яка «сидить» в цій різниці: 20000 / 120 * 20 = 3333,33 грн.
  • аналогiчно розраховується сума ПДВ у кожній сумі передоплати. При цьому потрібно окремо для кожної передоплати визначати різницю між купівельною та продажною ціною, виходячи саме з тієї номенклатури товарів, яка включена до кожної передплати.

Якщо до дати постачання товарів було здійснено три передплати, то податкову накладну слід складати на кожну з них. Припустимо, що передплату було здійснено за 1000 шт однорідного товару, закупівельна ціна - 100 грн/шт без ПДВ, продажна ціна – 120 грн/шт з ПДВ.

  • Перша передплата: 250 шт * 120 грн/шт = 30000 грн з ПДВ, база оподаткування: [250 шт * (120 – 100) грн /шт]/1,2 = 5000 грн / 1,2 = 4166,67, сума ПДВ 4166,67 * 20% = 833,33 грн;
  • Друга передплата: 583,3333 шт * 120 грн/шт = 70000 грн з ПДВ, база оподаткування: [583,3333 шт * (120 – 100) грн /шт]/1,2 = 11666,67 грн / 1,2 = 9722,22 грн, сума ПДВ 9722,22 грн * 20% = 1944,44 грн;
  • Третя передплата: 166,6667 шт * 120 грн/шт = 20000 грн з ПДВ, база оподаткування: [166,6667 шт * (120 – 100) грн /шт]/1,2 = 3333,33 грн / 1,2 = 2777,78 грн, сума ПДВ 2777,78 * 20% = 555,56 грн.

 

Як складати податкову накладну?

Порядок №1307 не містить окремих вказівок про те, як складати ПН в даному випадку.

За загальними правилами  згідно з пп. 4, 5 п. 16 Порядку № 1307 у графі 6 ПН наводиться кількість поставлених товарів, а в графі 7 — ціна постачання одиниці товару без урахування ПДВ. 

За умовами запитання на прикладі першої суми передплати 30000 грн, в графі 6 слід зазначити 250 шт,  а в графі 7 – 116,67 грн/шт (120 грн/шт – 3,33 грн ПДВ; сума ПДВ розрахована так: (120 грн/шт – 100 грн/шт)/6 = 3,33 грн).

Але тоді в графі 10, значення якої розраховується шляхом множення значень граф 6 і 7, має бути значення 250 шт * 116,67 грн/шт = 29167,50 грн. А це не відповідає правильному значенню бази оподаткування ПДВ в даному випадку, яка має бути 4166,67 грн.

Відповідно до пп. 8 п. 16 Порядку №1307, у графі 10 наводиться обсяг постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ. Саме з цієї суми обчислюється ПДВ, що відображається в графі 11 ПН. Тобто в графі 10 однозначно має бути відображена саме база оподаткування. 

Для того, щоб в графі 10 була відображена база оподаткування, можна відкоригувати  ціну постачання товару. Кількість залишається незмінною. Отже, щоб в графі 10 було відображено 4166,67 грн, ціна товару в графі 7 повинна дорівнювати 16,67 грн (4166,67/250 = 16,67 грн/шт). Але якщо помножити 250 шт на 16,67 грн/шт, отримаємо 4167,50 грн, а не 4166,67 грн.

На практиці, щоб всі показники розділу Б податкової накладної були розраховані правильно, можна підбирати кількість товару з необхідною кількістю знаків після коми. Якщо це неможливо, допускається вказувати ціну більш ніж з двома знаками після коми. Принаймні, податківці не вважають це порушенням порядку складання ПН та причиною для невизнання податкового кредиту – див. тут.

Для нашого прикладу, щоб сформувати правильне значення бази оподаткування, потрібно зазначити ціну з п’ятьма знаками після коми: 

  • 250 шт * 16,66667 грн/шт = 4166,6675 грн, після округлення 4166,67 грн.

Ми виклали нашу точку зору на те, як скласти податкову накладну в даному випадку. Думку податківців можна дізнатися, якщо направити їм запит на індивідуальну податкову консультацію.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024817
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202425
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202426
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20248405
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202428