• Посилання скопійовано

ПДВ при внесенні майнового права до спільної діяльності

Договір СД діє до 29.01.22 р. Зробили додаткову угоду - 10.01.22 р. на продовження, яка зареєстрована в Департаменті економіки - 01.02.22 р. Заяву №1-ОПП подали до ДПС 28.01.22 р. На яку дату нарахувати ПЗ з ПДВ на вартість переданого до СД майнового права, якщо в первісному договорі СД вартість права 0 грн, а в додатковій угоді - 10 000 грн?

Договори СД регулюються главою 77 (ст. 1130 – ст. 1143) ЦКУ.

Нормами ЦКУ реєстрація договорів СД не передбачена.

Разом з тим підлягають держреєстрації в Департаменті економіки та інвестицій договори СД за участі іноземних інвесторів. Особливості такої реєстрації встановлені Положенням, затвердженим Постановою КМУ від 30.01.1997 р. №112.

Відповідно до п. 4 Положення №112, державна реєстрація договорів (контрактів) є підставою для здійснення іноземної інвестиції за такими договорами (контрактами) відповідно до статей 23 та 24 Закону «Про режим іноземного інвестування».

Стосовно реєстрації в податковій шляхом подання заяви форми №1-ОПП.

Цю заяву подають для взяття на облік договору про СД платником ПДВ (див. п. 4.6 розд. IV Порядку №1588). Причому варто зазначити, що згідно з цим пунктом Порядку № 1588 заяву подають вже після держреєстрації в Департаменті економіки та інвестицій.

Окрім того, реєстрація платником ПДВ буде обов’язковою, тільки якщо виконуються критерії обов’язкової реєстрації, наведені в пп. 181.1 ПКУ - загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування ПДВ).

З наведеного випливає, що якщо укладено договір про СД, який підлягає держреєстрації в Департаменті економіки та інвестицій, робити внески до СД можна тільки після такої реєстрації. 

Оскільки внесок – це господарська операція, вона має оформлятися первинним документом. 

Типових форм документів для внесків майновими правами нормативними документами не затверджено. Отже, форму такого документу підприємство розробляє самостійно. Це може бути Акт приймання-передачі внеску, який має містити обов’язкові реквізити первинного документа, перелік яких наведено в ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік.

Таким чином, передачу майнових прав здійснюють після держреєстрації договору про СД на підставі відповідного Акту чи іншого подібного документу.

Але в розглядуваній ситуації майнове право вартістю 0 грн. внесли до СД на підставі первісного договору СД. Таким чином, згідно додаткової угоди вносити таке право ще раз не потрібно, адже, повторимося, воно вже перебуває на балансі СД. Згідно додаткової угоди потрібно лише змінити вартість майнового права.

З цього можемо зробити висновок, що начебто складати Акт чи інший подібний первинний документ не потрібно. 

Але відповідно до пп. 187.1 ПКУ, датою виникнення ПЗ з ПДВ є дата першої з подій – отримання оплати чи (для послуг) складання документа, що засвідчує факт постачання послуг.

Тобто, з точки зору податкового обліку документ обов’язково має бути.

Окрім того, як вже зазначалося, внески можна здійснювати тільки після держреєстрації договору СД.

Зауважте – не на дату держреєстрації, а після такої реєстрації.

Логічно, що це стосується в тому числі будь-яких змін до попереднього договору.

З урахуванням наведеного вище, на наш погляд, зміну вартості майнового права потрібно оформити окремим Актом приймання-передачі. Такий акт можна скласти після дати держреєстрації. Тобто, Акт може бути датою, наприклад, 01.02.22 р. або 10.02.22 р., або 20.02.22 р. тощо.

Фактично договір СД – це намір сторін здійснити певні внески. А фактичні дії (тобто, здійснення внесків, включаючи зміну вартості) потрібно окремо оформляти первинним документом (актом).

Для уникнення непорозумінь всі ці нюанси доречно прописувати в договорі СД.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024929
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202428
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249095
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202434