• Посилання скопійовано

Рекламна роздача канцтоварів з логотипом підприємства: як оформити?

Підприємство придбало в листопаді 2020 р. ручки та щоденники з логотипом фірми. Ці ТМЦ роздає покупцям безкоштовно разом з товаром протягом грудня 2020 р. Як скласти податкові накладні, враховуючи, що ручки придбано в неплатника ПДВ, а щоденники в платника ПДВ. Як документально оформити таку роздачу?

Якщо ТМЦ мають логотип підприємства, то безоплатну роздачу таких ТМЦ варто оформити як рекламну акцію. Щоб документально оформити рекламне роздавання ТМЦ, потрібно:

  • видати наказ керівника про проведення рекламного заходу;
  • зробити план-програму підготовки та проведення рекламного заходу (зокрема, який полягатиме у замовленні та придбанні певних ТМЦ, в даному випадку – ручок та щоденників);
  • зробити кошторис витрат (сюди буде включена вартість придбаних ТМЦ та всіх витрат, пов’язаних з їх безкоштовною роздачею);
  • оформити накладні на відпуск ТМЦ зі складу на ті товари, які будуть роздаватися під час рекламного заходу;
  • зробити звіт про проведення рекламного заходу, у якому навести фактичну кількість розданих ТМЦ;
  • скласти акт на списання безоплатно розданих товарів під час рекламного заходу.

На нашу думку, не варто оформлювати подарунки на конкретних фізичних або юридичних осіб, тобто не варто їх персоніфікувати, щоб потім не складати податкові накладні на суб’єктів господарювання та не сплачувати ПДФО та військовий збір.

Згідно з пп. «а» пп. 185.1 ПКУ об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку, зокрема з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ, у тому числі операції з безоплатної роздачі ТМЦ.

Постачання товарів - будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (пп. 14.1.191 ПКУ).

Оскільки подарунки було придбано, то база оподаткування ПДВ операцій з їх безоплатної передачі іншим особам не може бути нижче ціни придбання таких товарів. При цьому, не важливо, чи придбавались такі подарунки з ПДВ чи ні – при їх безоплатній передачі платник ПДВ в будь-якому випадку має нарахувати ПЗ з ПДВ.

Зауважимо, що в такому випадку повторно визнавати ПЗ з ПДВ за пп. 198.5 ПКУ не потрібно, оскільки операція з безкоштовної роздачі ТМЦ є оподатковуваною.

За такою операцією, як роз’яснюють податківці, платник ПДВ має скласти дві податкові накладні:

  • першу – на договірну (тобто нульову) вартість. При цьому діє правило, що ПЗ з ПДВ виникають на дату оформлення акта списання ТМЦ, що були роздані. Цей акт можна складати з будь-якою періодичністю – щодня, щотижня, щомісяця тощо. Отже, ця ПН має бути виписана датою такого акту. Якщо роздача ТМЦ не персоніфікована, то ця ПН складається на неплатника ПДВ.
  • другу (на себе) – на мінімальну базу (тобто на вартість придбання подарунка/звичайної ціни готової продукції) з типом причини «15». Така ПН може бути зведеною (тобто складатися раз на місяць). Тому датою складання цієї ПН може бути останнє число місяця, у якому відбулася роздача подарунків.

 

Порядок заповнення другої ПН

У податковій накладній (в тому числі зведеній), яка складена на суму перевищення, робиться позначка (15 – Складена на суму перевищення бази оподаткування, над фактичною ціною постачання). Така податкова накладна отримувачу (покупцю) не надається. При цьому у рядках такої податкової накладної, відведених для зазначення даних покупця, постачальник (продавець) зазначає власні дані.

У графі 2 розділу Б податкової накладної, складеної на суму перевищення бази оподаткування, над фактичною ціною постачання, зазначається «перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до ст. 188 ПКУ, над фактичною ціною постачання».

У графі 7 такої податкової накладної зазначається ціна постачання одиниці товарів/послуг без урахування ПДВ, розрахована виходячи з перевищення ціни придбання/ звичайної ціни/балансової (залишкової) вартості над фактичною ціною (тобто ціна придбання/звичайна ціна/балансова (залишкова) вартість), а у графі 10 відповідно сума перевищення обсягу постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ (тобто обсяги придбання/виготовлення), у графі 11 – сума ПДВ.

Графи 3.1, 3.2, 3.3, 4, 5, 12 при цьому не заповнюються.

У клітинках податкової накладної, які не підлягають заповненню, нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Як скласти РК при заміні товару та поверненні коштів постачальнику?
    Покупець повернув товар. Було відвантажено інший товар, а різницю коштів повернено. Як скласти ПН та РК за даною операцією?
    19.11.2024449
  • Як відобразити в декларації з ПДВ відмову у бюджетному відшкодуванні?
    Підприємство отримало акт позапланової документальної невиїзної перевірки, в якому відмовлено у відшкодуванні ПДВ на 170 000 грн і визначено заниження значення рядку 21 декларації з ПДВ за серпень 2024 р. на 170 000 грн. Чи має право підприємство подати УР за серпень 2024 р., в якому буде прибрано вищезазначену суму із заяви на відшкодування і включено до рядка 21? Чи можливо уникнути андміністративної відповідальності посадовим особам підприємства за ст. 163.1КУпАП (помилки в податковому обліку)?
    15.11.202426
  • Надання рекламних послуг нерезиденту: що з ПДВ?
    ТОВ на загальній системі, платник ПДВ, надає нерезиденту рекламні послуги, які не є об’єктом ПДВ за пп. «б» пп.186.3 ПКУ. Чи є рекламними послуги: організація онлайн-виступу представників нерезидента на конференції; медіа-підтримка — розміщення новин про співпрацю; розміщення логотипу нерезидента на рекламних носіях конференції як партнера; розміщення стаціонарного банера в зоні конференції. Чи буде онлайн-участь нерезидента електронною послугою з місцем надання — реєстрацією отримувача?
    14.11.202424
  • Формування податкового кредиту за касовим методом після спливу 365 днів
    Податковий кредит формуємо з сум ПДВ, визначених згідно з коефіцієнтом розподілу, тобто частково за касовим методом та частково за загальними правилами. У липні 2023 р. від постачальника отримані послуги, які були оплачені не в повній сумі. У декларації з ПДВ за липень 2023 року до ПК включено ПДВ за ПН за цей же період відповідно до коефіцієнту розподілу. У серпні 2024 р. оплачується заборгованість за отримані в липні 2023 р. послуги і, відповідно, в декларації за серпень 2024 р. до ПН включається пропорційна до оплати сума ПДВ ПН за липень 2023 року. Тобто включається сума ПДВ ПН, дата складання якої більше 365 днів. Чи правомірне таке формування ПК?
    14.11.2024241
  • Як виправити помилку в декларації з податку на прибуток?
    Підприємство отримало запит від ДПС щодо самостійного коригування цін за контрольованими операціями за 2015 р. Коригування було проведено та подано уточнюючий розрахунок до декларації з податку на прибуток за 2015 р. Застосування різниць не спричинило збільшення об’єкта оподаткування. Підприємство застосовує податкові різниці, тому ця операція вплинула на значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років. Уточнити треба періоди за І квартал, півріччя, 9 місяців та рік 2016 р. та за І квартал 2017 р. Як виправити цю помилку та відобразити у звітності?
    13.11.202446