• Посилання скопійовано

Перевезення по території України в рамках міжнародного рейсу: чи можна застосувати нульову ставку ПДВ?

Підприємство в рамках міжнародних рейсів (підтвердженням є дозвіл на маршрут) здійснює перевезення пасажирів частково тільки на території України. Для прикладу, міжнародний рейс "Херсон-Мінськ" здійснює перевезення частини пасажирів в рамхах цього рейсу до Києва. Чи потрібно оподатковувати вартість перевезення "Херсон-Київ" в рамках міжнародного рейсу "Херсон -Мінськ" ставкою 20% ПДВ?

Нормою пп. «е» пп. 185.1 ПКУ визначено, що об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податків з постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

Відповідно до пп. «а» пп. 195.1.3 ПКУ, операції з постачання послуг з міжнародного перевезення пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом оподатковуються за нульовою ставкою.

Для цілей цього підпункту перевезення вважається міжнародним, якщо таке перевезення здійснюється за єдиним міжнародним перевізним документом.

Відповідно до відповіді №5 УПК №610, під єдиним міжнародним перевізним документом маються на увазі документи, складені мовою міжнародного спілкування залежно від обраного виду транспорту.

Законодавством не передбачено оформлення міжнародного перевезення різними документами, в залежності від відрізка маршруту.

Теж саме наразі сказано й в підкатегорії 101.21, «ЗІР».

Таким чином, нульову ставку ПДВ застосовують до усього (!) шляху міжнародного перевезення (до всієї протяжності маршруту, а не, скажімо, до ділянки на українській території). Тому розділяти міжнародне перевезення на «закордонну» та «українську» частини для ПДВ не потрібно. Тим паче що оформлення міжнародного перевезення різними документами — залежно від відрізка («українського»/«закордонного») — законодавством не передбачено, має бути єдиний міжнародний перевізний документ.

Що стосується єдиного міжнародного перевізного документу при пасажирських перевезеннях, то податківці у підкатегорії 101.09, «ЗІР» роз’яснюють таке: під єдиним міжнародним перевізним документом мається на увазі те, що такий документ є взаємно визнаний договірними сторонами. При перевезенні автомобільним транспортом пасажирів таким документом може бути квиток на міжнародне перевезення.

Разом з тим, оскільки компетентним органом при здійсненні операцій з перевезення є Міністерство інфраструктури України, то з метою визначення єдиного міжнародного перевізного документа при перевезенні пасажирів автомобільним транспортом слід звернутися до зазначеного міністерства.

Своє бачення, яким це може бути документом при нерегулярних пасажирських перевезення, ми писали тут.

Таким чином, якщо підприємство-перевізник бажає застосовувати 0% ПДВ до послуг перевезення пасажирів, то такі перевезення мають бути міжнародними, а це означає, що перевезення пасажирів має бути з перетином державного кордону (ст. 1 Закону про автотранспорт) та обов’язково оформлені одним єдиним міжнародним перевізним документом. Це умова застосування пп. «а» пп. 196.1.3 ПКУ. Якщо ця умова не виконується, то відповідно платник податку не може застосовувати нульову ставку ПДВ, а тут діятиме звичайна ставка ПДВ у розмірі 20%. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Калашян Катерина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Вхідні ПН зареєстровано на більшу суму, ніж потрібно: що робити?
    Підприємство купило на електронних торгах СЕТАМ майно на суму 15 000 000 грн, яке було примусово виставлене Виконавцем по арештованому майну боржника. Спочатку був перерахований гарантійний платіж 750 000 грн ДП "СЕТАМ". 11 750 000 грн було сплачено виконавцю, а 2 500 000 грн безпосередньо на рахунок боржника. Боржник зареєстрував на підприємство ПН на всю вартість майна – 15 000 000 грн. Але потім організатор торгів ДП «СЕТАМ» також зареєстрував на підприємство ПН на суму 750 000 як на свою винагороду. Чи повинно підприємство тепер зареєструвати компенсуючу ПН на 750 000 грн?
    17.10.202537
  • Дата складання РК при поверненні товару через пошту
    Яка дата є правильною для складання РК до податкової накладної у разі повернення товару: дата відправлення товару покупцем (30.09) чи дата фактичного отримання товару постачальником на склад (01.10) згідно з нормами ПКУ?
    16.10.202516
  • Облік ПДВ та податку на прибуток при прощенні безнадійної заборгованості
    Які податкові наслідки (ПДВ, податок на прибуток) виникають у постачальника при прощенні безнадійної дебіторської заборгованості за відвантажений, але не оплачений рік тому товар, що був знищений у покупця внаслідок воєнних дій? Якими бухгалтерськими записами (проведеннями) оформити прощення боргу? Чи є обов'язковим зазначення причини прощення та наявність документів про знищення товару покупцем у договорі прощення боргу?
    16.10.202531
  • Право правонаступника на ПДВ, якщо реєстрація ПН відбулася після реорганізації особи шляхом приєднання
    Якщо ПН/РК була зареєстрована постачальником в ЄРПН після реорганізації платника податку - покупця шляхом приєднання, правонаступник такого платника податку не має права на включення такої ПН/РК до податкового кредиту
    16.10.202513
  • Облік ПДВ без ПН при смерті директора постачальника
    Постачальник не зареєстрував податкову накладну через смерть директора. Чи має право покупець включити суму "вхідного" ПДВ за цією операцією до первісної вартості придбаних послуг, якщо право на податковий кредит втрачено?
    15.10.2025269