• Посилання скопійовано

Які особливості операції з продажу картонних відходів з точки зору ПДВ?

ТОВ - платник ПДВ здійснює виробництво картонних коробок різного розміру, для чого купуються листи гофрокартону (з ПДВ 20%) з яких виготовлені коробки. Відходи картону продаються як макулатура, а це звільнена від ПДВ операція. Чи треба складати ПН на умовний продаж? На яку дату? Як вирахувати суму ПЗ?

У даному випадку листи гофрокартону – це сировина для виробництва продукції – коробок.

Як правило, виробниче підприємство виробляє продукцію за технологічними картами, у яких визначено нормативні витрати сировини на кожну модель готової продукції.

Якщо у підприємства немає понаднормативних та непродуктивних витрат сировини, то вся сировина вважається використаною для виробництва готової продукції, тобто для здійснення оподатковуваних операцій.

Макулатура як відходи виробництва – це вже інший матеріал, який може вважатися побічною продукцією, адже його можна продати та отримати додатковий дохід. При цьому побічна продукція оприбутковується за ціною можливої реалізації, тобто вона має певну вартість і включає в себе частину картонної сировини, придбаної з ПДВ.

Відповідно до п. 23 підрозділу 2 розділу ІХХ ПКУ, тимчасово до 1 січня 2022 року від оподаткування ПДВ звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів) товарної позиції 4707 згідно з УКТ ЗЕД. Переліки таких відходів затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, у разі отримання доходу від продажу макулатури частину сировини буде використано для здійснення звільнених від ПДВ операцій.

Тому потрібно нарахувати податкові зобов’язання з ПДВ на підставі пп. «б» пп. 198.5 ПКУ.

Відповідну ПН потрібно скласти не пізніше останнього дня звітного місяця, у якому було продано макулатуру. Податкові зобов’язання нараховуються на повну купівельну вартість гофрокартону у тій кількості, яка перетворилася на відходи.

При цьому у графі 2 такої ПН не потрібно зазначати номенклатуру, замість цього потрібно зазначити там дату та номер вхідної ПН, за якою було визнано право на податковий кредит на гофрокартон.

Як скласти таку ПН, ми писали тут, там можна подивитись і зразок заповнення ПН. Єдина відмінність – це тип причини ненадання отримувачу (покупцю) – в даному випадку це буде тип причини 09.

Суми податкових зобов'язань з ПДВ, нарахованих на підставі пп. 198.5 ПКУ за товарами/послугами, які придбані з ПДВ для використання в неоподатковуваних операціях, у Додатку 6 до декларації з ПДВ не відображаються. При цьому суми податкових зобов'язань з ПДВ за податковою накладною з типом причини 09 відображаються у рядку 4.1 або 4.2 розділу I «Податкові зобов'язання» податкової декларації залежно від ставки податку (20% або 7%), за якою оподатковуються операції з постачання товарів/послуг, із розшифруванням у таблиці 1 Додатку 5.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»