Списання нестачі (порчі) товарів за результатами інвентаризації з точки зору оподаткування ПДВ є використанням таких товарів не в господарській діяльності платника ПДВ.
Відповідно до пп. «г» пп. 198.5 ПКУ платник ПДВ зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, що не нижче ціни придбання товару (абз. 2 пп. 188.1 ПКУ), та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН зведену податкову накладну за товарами, придбаними з ПДВ, у разі якщо такі товари починають використовуватися в операціях, що не є господарською діяльністю платника ПДВ.
Відповідно до п. 11 Порядку №1307, у разі нарахування податкових зобов'язань відповідно до п. 198.5 ПКУ платник податку складає окремі зведені податкові накладні за товарами/послугами, необоротними активами, які призначаються для їх використання/починають використовуватися, зокрема, в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.
Такі зведені податкові накладні складаються не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду (тобто можна складати їх і раніше).
Цього разу в графі «Зведена податкова накладна» зазначається код ознаки 1.
У таких зведених податкових накладних у графі «Отримувач (покупець)» платник податку зазначає власне найменування (П. І.Б.), у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «600000000000», рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється, а у верхній лівій частині зазначається відповідний тип причини відповідно до п. 8 Порядку №1307 (в даному випадку це тип причини 13 — Складена у зв'язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності).
Відповідно до п. 16 Порядку №1307, у разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у п. 11 Порядку №1307, у графі 2 платником зазначаються дати складання та порядкові номери податкових накладних, складених на такого платника податку при постачанні йому товарів/послуг, необоротних активів, за якими він визначає податкові зобов'язання відповідно до п. 198.5 ПКУ.
У графі 4 вказується «грн».
У графі 10 вказується вартість (частина вартості) товару, на яку нараховується ПДВ відповідно до п. 198.5 ПКУ, згідно з основною ставкою ПДВ та ставкою податку 7%, які застосовуються при нарахуванні податкових зобов'язань.
Графи 3.1, 3.2, 3.3, 5-9, 12 не заповнюються.
Решта граф заповнюються у загальному порядку.
Приклад. ТОВ «Альфа» придбало у постачальників – платників ПДВ товар:
- 5 кг кави за ціною 620,00 грн/кг, в т.ч. ПДВ — 103,33 грн. Постачальник кави склав та зареєстрував в ЄРПН податкову накладну №8 від 17.01.2020 р. на загальну суму 5 кг х 620,00 грн/кг = 3100,00 грн, в т.ч. ПДВ 516,67 грн.
- 10 кг печива за ціною 60,00 грн/кг, в т.ч. ПДВ — 10,00 грн. Постачальник печива склав та зареєстрував в ЄРПН податкову накладну №19 від 21.01.2020 р. на загальну суму 10 кг х 60,00 грн/кг = 600,00 грн, в т.ч. ПДВ 100,00 грн.
Під час інвентаризації в квітні 2020 р. виявлено, що цей товар зіпсовано та продажу не підлягає. ТОВ «Альфа» нараховує податкові зобов'язання з ПДВ відповідно до пп. «г» п. 198.5 ПКУ та складає податкову накладну останнім днем звітного місяця – 30.04.2020 р. Із зразком ПН можна ознайомитись тут.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити