• Посилання скопійовано

Як скласти податкову накладну у разі виявлення нестачі товару під час інвентаризації?

Підприємство провело інвентаризацію товарів та виявило, що певний товар зіпсовано і його потрібно списати як нестачу. Як скласти податкову накладну на вартість такого товару?

Списання нестачі (порчі) товарів за результатами інвентаризації з точки зору оподаткування ПДВ є використанням таких товарів не в господарській діяльності платника ПДВ.

Відповідно до пп. «г» пп. 198.5 ПКУ платник ПДВ зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, що не нижче ціни придбання товару  (абз. 2 пп. 188.1 ПКУ), та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН зведену податкову накладну за товарами, придбаними з ПДВ, у разі якщо такі товари починають використовуватися в операціях, що не є господарською діяльністю платника ПДВ. 

Відповідно до п. 11 Порядку №1307, у разі нарахування податкових зобов'язань відповідно до п. 198.5 ПКУ платник податку складає окремі зведені податкові накладні за товарами/послугами, необоротними активами, які призначаються для їх використання/починають використовуватися, зокрема, в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку. 

Такі зведені податкові накладні складаються не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду (тобто можна складати їх і раніше).

Цього разу в графі «Зведена податкова накладна» зазначається код ознаки 1.

У таких зведених податкових накладних у графі «Отримувач (покупець)» платник податку зазначає власне найменування (П. І.Б.), у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «600000000000», рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється, а у верхній лівій частині зазначається відповідний тип причини відповідно до п. 8 Порядку №1307 (в даному випадку це тип причини 13 — Складена у зв'язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності).

Відповідно до п. 16 Порядку №1307, у разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у п. 11 Порядку №1307, у графі 2 платником зазначаються дати складання та порядкові номери податкових накладних, складених на такого платника податку при постачанні йому товарів/послуг, необоротних активів, за якими він визначає податкові зобов'язання відповідно до п. 198.5 ПКУ.

У графі 4 вказується «грн».

У графі 10 вказується вартість (частина вартості) товару, на яку нараховується ПДВ відповідно до п. 198.5 ПКУ, згідно з основною ставкою ПДВ та ставкою податку 7%, які застосовуються при нарахуванні податкових зобов'язань.

Графи 3.1, 3.2, 3.3, 5-9, 12 не заповнюються.

Решта граф заповнюються у загальному порядку.

Приклад. ТОВ «Альфа» придбало у постачальників – платників ПДВ товар:

  • 5 кг кави за ціною 620,00 грн/кг, в т.ч. ПДВ — 103,33 грн. Постачальник кави склав та зареєстрував в ЄРПН податкову накладну №8 від 17.01.2020 р. на загальну суму 5 кг х 620,00 грн/кг = 3100,00 грн, в т.ч. ПДВ 516,67 грн. 
  • 10 кг печива за ціною 60,00 грн/кг, в т.ч. ПДВ — 10,00 грн. Постачальник печива склав та  зареєстрував в ЄРПН податкову накладну №19 від 21.01.2020 р. на загальну суму 10 кг х 60,00 грн/кг = 600,00 грн, в т.ч. ПДВ 100,00 грн.

Під час інвентаризації в квітні 2020 р. виявлено, що цей товар зіпсовано та продажу не підлягає. ТОВ «Альфа» нараховує податкові зобов'язання з ПДВ відповідно до пп. «г» п. 198.5 ПКУ та складає податкову накладну останнім днем звітного місяця – 30.04.2020 р. Із зразком ПН можна ознайомитись тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024853
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202428
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202427
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20248515
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202431