Право на ПК з ПДВ
Згідно з пп. 201.10 ПКУ податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до ПК, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Водночас, тим же пунктом передбачено, що податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пп. 201.1 ПКУ (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.
Отже, податкова накладна, що містить помилки у коді товару згідно з УКТ ЗЕД, не дає змоги ідентифікувати здійснену операцію, а тому не може бути підставою для віднесення сум ПДВ, зазначених у ній, до податкового кредиту.
Про це, зокрема, зазначали й податківці у ІПК від 30.01.2019 р. №318/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.
Як вплинути на постачальника?
Пунктом 192.1 ПКУ встановлено, що з метою виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, постачальником товарів/послуг складається розрахунок коригування до податкової накладної.
Лише після складання та реєстрації РК в ЄРПН на виправлення номенклатури у ПН, у покупця виникне право на ПК за такою ПН.
Якщо ж постачальник відмовляється виправляти помилку і складати РК, то покупець має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця за формою згідно з додатком 8 до такої декларації (Заява).
У відповідних його графах покупцю необхідно вказати показники, що підтверджуються первинними документами, копії яких додаються до Заяви, а також опис порушень продавця, зокрема, у разі відмови скласти розрахунок коригування до податкової накладної зазначаються номер і дата первинного документу, що засвідчує факт сплати податку у зв’язку з придбанням товарів/послуг, або факт отримання/повернення таких товарів/послуг.
До Заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
Копії документів подаються до контролюючого органу за місцем обліку платника податків у строки, передбачені для подання податкової декларації.
При цьому протягом 90 календарних днів з дня надходження такої Заяви із скаргою, контролюючий орган зобов’язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з’ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов’язань з податку за такою операцією.
Звертаємо увагу, що ПКУ не передбачено можливості формування податкового кредиту на підставі такої заяви із скаргою.
Тобто доведеться чекати реакції податківців і подальшого складання і реєстрації постачальником РК на виправлення помилки і лише після цього включати суму ПДВ за такою ПН до податкового кредиту.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити