У разі заблокування ПН, перший крок, який мало зробити підприємство - це прочитати, що податківці зазначили в квитанції про зупинення реєстрації ПН, де зазначається, зокрема, пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН. На жаль, в квитанції податківці не відразу зазначають весь перелік документів, які має надати платник, для підтвердження здійсненої операції, а тому в подальшому виникають проблеми.
Отож, звірте перелік підтверджуючих документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН, які включають в себе:
- договори, зокрема, зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб для здійснення операцій;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Разом з копіями документів подаються таблиця даних платника податку та повідомлення про подання пояснень. Щоб прийняли податківці таблицю даних платника вона має містити:
- види економічної діяльності згідно з КВЕД ДК 009:2010;
- коди товарів згідно з УКТ ЗЕД, що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;
- коди послуг відповідно до ДКПП (ДК 016-2010), що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.
Але якщо разом з цим до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка була врахована, в тому числі в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку.
Тобто, після прийняття рішення про неврахування таблиці, платник податку має право надіслати нову таблицю з правильними даними (підкатегорія 101.17, "ЗІР"). Але перед прийняттям наступних кардинальних дій, радимо скористатися своїм правом та подати ще раз таблицю, але перед цим зв’язатися з податковою та вияснити всі нюанси щодо неприйняття ПН.
Підтвердженням про отримання таблиці є перша квитанція (квитанція про доставку). Після обробки та розгляду Комісією ДПС таблиці платнику протягом 5-ти робочих днів направляється друга квитанція, в якій зазначається інформація про результат розгляду (врахування /неврахування інформації).
Крім цього, ДПС у м. Києві пояснює, що інформація про результат розгляду таблиці (врахування/неврахування) на рішення Комісії про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН в ЄРПН не впливає.
Якщо знову буде відмова, то наступним кроком платника є подання скарги. Скарга на рішення про відмову у реєстрації ПН подається в електронній формі. Платник податку у разі отримання рішення про відмову у реєстрації ПН має право протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності Рішення подати на розгляд Комісії ДПС з питань розгляду скарг Скаргу на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію ПН або відмову в такій реєстрації. До скарги подаються документи про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН приймається Комісією після розгляду повідомлення та надсилається платнику податку протягом 5-ти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів.
Окрім того, слід перевірити в єдиному кабінету в розділі «Моніторинг» чи платника не віднесено до ризикових на основі п. 1.6 Критеріїв ризиковості. Це рішення приймають комісії центрального рівня, тобто його не можна буде оскаржити в адміністративному порядку. При цьому комісії ДПС рідко бувають задоволені документами, наданими платником, тому прийдеться йти до суду.
Якщо всі вищеперераховані дії платником здійсненні правильно, то наступним кроком є процедура адміністративного оскарження рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації ПН у ЄРПН. Адміністративне оскарження врегулюване окремим положенням Порядку №1165 та п. 56.23 ПКУ.
Для цього платнику потрібно подати копії документів, що підтверджують факт здійснення операції, що підтверджують інформацію, зазначену у ПН реєстрацію яких зупинено, але вже до контролюючого органу регіонального рівня за місцем обліку, строк для подання необхідних документів становить 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у ПН.
Для того щоб скарга була прийнята до розгляду, платнику при її складанні потрібно внести всі дані, перелічені в п. 10 Порядку №1165.
Так, скарга повинна містити дані про:
- найменування платника податку, який подає скаргу, його податкову адресу;
- податковий номер;
- номер оскаржуваного рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації ПН у ЄРПН;
- дату оскаржуваного рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації ПН у ЄРПН;
- інформацію про причини незгоди платника податку з рішенням комісії контролюючого органу;
- відомості про оскарження рішення комісії контролюючого органу в судовому порядку;
- вимоги платника податку, який подає скаргу;
- електронну адресу, на яку надсилається рішення, прийняте за результатами розгляду скарги.
Якщо і комісія регіонального рівня прийме остаточне рішення про відмову, то платник може оскаржувати відповідне рішення в адміністративному (протягом 10 робочих днів з дня отримання рішення) або в судовому (протягом 1095 днів) порядку. Своєю чергою, рішення комісії центрального рівня оскаржується виключно в суді.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити