Відповідно до пп. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів (послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця на банківський рахунок платника податку як оплата товарів (послуг), що підлягають постачанню;
б) дата відвантаження товарів, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Своєю чергою, згідно з пп. 201.7 ПКУ податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів (послуг), а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
При цьому, податківці наголошували, що складання двох або більше податкових накладних у випадку отримання попередньої оплати товарів (послуг) однією сумою не відповідає нормам ПКУ та не дає можливості ідентифікувати операції.
Отже, у разі, якщо сума оплати складається з доплати за поточний місяць (тобто на цю суму повинна була бути складена податкова накладна на дату акту виконаних робіт) та часткової оплати за наступний місяць (тобто передоплата за послуги, за якими ще не було складено акту виконаних робіт і, відповідно, виписано податкову накладну), то ПН необхідно складати лише на ту частину суми, яка є передоплатою (тобто на яку ще не було складено ПН).
Роз’яснення податківців про те, яку номенклатуру зазначати у ПН за операцією з компенсації комунальних послуг орендарем, ми наводили тут>>
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити