• Посилання скопійовано

Компенсація комунальних платежів: як заповнити ПН та акти?

Орендодавець хоче отримувати на місяць вперед компенсацію витрат щодо електроенергії, а наприкінці місяця робити остаточний перерахунок та виписувати один акт послуг. При цьому орендодавець зазначає різну номенклатуру в рахунках та актах. У ПН зазначено номенклатуру згідно з виставленим рахунком. Чи правильно це?

Запитання:

Орендодавець хоче отримувати на місяць вперед компенсацію витрат щодо електроенергії, а в кінці місяця робити остаточний перерахунок та виписувати один акт послуг. В першому рахунку на оплату найменування «Компенсація вартості електроенергії», в другому - «Компенсація послуг з оренди приміщення та компенсація вартості комунальних платежів». В акті послуг найменування зазначено: «Послуги з оренди приміщення та компенсація вартості комунальних платежів» та зазначено загальну сума обох рахунків. У ПН зазначено номенклатуру згідно з виставленим рахунком. Чи правильно це?

 

Відповідь:

Податкова накладна повинна містити ідентичні показники (номенклатура товарів/послуг продавця, одиниця виміру товару/послуги, кількість, ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ)  тим, що зазначені в первинних документах в частині, яку оплачено контрагентом-покупцем. Ми прокоментували це тут>> 

Тому найменування номенклатури в ПН та в актах надання послуг повинні співпадати.

Отже, постачальнику слід привести у відповідність найменування послуг в актах та у податкових накладних.

На нашу думку, оптимальним варіантом буде зазначення тієї номенклатури, яка зазначається в актах:

  • послуги з оренди приміщення;
  • компенсація вартості комунальних платежів, до якої включається компенсація електроенергії та інших комунальних послуг.

Отже, на передплату за електроенергію слід формувати рахунки з номенклатурою «Компенсація вартості комунальних платежів» і аналогічно заповнювати графу 2 у податковій накладній.

Якщо сторони оберуть інший варіант номенклатури, наприклад, «Компенсація витрат по електроенергії», то таку ж номенклатуру слід зазначати й в податковій накладній, а суми компенсації інших комунальних послуг зазначати в окремому рядку окремими сумами.

Також при цьому слід дотримуватися загального правила першої події (пп. 187.1 ПКУ) та визначати суми податкової накладної на передоплату та за підсумками акту з урахуванням того, які події настають першими на дату складання ПН: оплата чи підписання акту.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024899
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202428
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202427
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20248805
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202432