• Посилання скопійовано

Оренда приміщення для представництва міжнародної організації в Україні: як складати ПН?

Підприємство надає в оренду приміщення представництву міжнародної організації в Україні. Чи потрібно складати податкову накладну? Якщо так, то як?

Згідно з пп. «б» п. 185.1 ПКУ об’єктом оподаткування ПДВ є постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ.

При цьому, на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПКУ термін (п. 201.1 ПКУ).

Своєю чергою, місце постачання послуг з оренди нерухомого майна визначається за фактичним місцезнаходженням такого нерухомого майна (пп. «в» пп. 186.2.2 ПКУ).

Отже, надання послуг з оренди нерухомості, яка знаходиться на території України, в будь-якому випадку призведе до виникнення об’єкта оподаткування ПДВ і, відповідно, до обов’язку складання податкової накладної.

Зверніть увагу! У випадку, якщо така нерухомість розташована за межами України, то відповідно операція з надання її в оренду не є об’єктом оподаткування ПДВ і податкову накладну складати не потрібно!

А ось питання щодо того, на кого складати таку накладну, залежить від статусу представництва.

Так постійне представництво - постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема:

  • місце управління;
  • філія;
  • офіс;
  • фабрика;
  • майстерня;
  • установка або споруда для розвідки природних ресурсів;
  • шахта, нафтова/газова свердловина, кар’єр чи будь-яке інше місце видобутку природних ресурсів;
  • склад або приміщення, що використовується для доставки товарів, сервер (пп. 14.1.193 ПКУ).

При цьому, таке постійне представництво може бути із статусом юрособи (і бути або платником, або неплатником ПДВ) або без такого статусу (зокрема, якщо воно не здійснює госпдіяльність).

Відповідно до цього виникає такий порядок складання податкової накладної:

  1. якщо представництво має статус юрособи та зареєстровано платником ПДВ, то податкова накладна складається як на звичайне постачання платнику ПДВ із зазначенням його ІПН;
  2. у разі, якщо представництво не зареєстровано платником ПДВ або не має статусу юрособи, то податкова накладна складається з типом причини «02» - Складена на постачання неплатнику податку та умовним ІПН 100000000000 (про це ми писали тут).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Послуги від нерезидента: нарахування ПДВ та підтвердження реальності операції
    Підприємство - виробник кормів для тварин, платник ПДВ має намір придбати послуги у нерезидента з розробки технологічних процесів, консультацій щодо технології виробництва. Як нарахувати ПДВ та підтвердити реальність операції?
    Сьогодні 15:5722
  • Оплата нерезиденту за рекламу: коли оформити ПН?
    Виникло питання щодо оплати реклами Фейсбук (нерезидент). Відкрили КПК (прив'язана до основного рахунку) на директора. У вересні почали платити за рекламу. Отримали рахунок/інвойс 23.09.2025 р. на суму 1,65 доларів. 25.09.2025 р. ця сума в грн 68,79 списана з КПК (виписка банку, за комерційним курсом). Якими документами, якими бухпроведеннями це оформити в 1С? Яка подія перша, щоб виписати ПН (самонарахування)? В місяць списується декілька сум. Акти (самонарахування) і ПН виписувати на кожне списання?
    20.10.202533
  • Відновлення податкового кредиту за розблокованою судом ПН
    Що робити, якщо ми списали суму ПДВ на витрати, оскільки податкова накладна постачальника була заблокована і ми не знали про її судове оскарження, а згодом з'ясувалося, що постачальник виграв суд і зареєстрував цю податкову накладну? Чи можемо ми тепер відновити право на податковий кредит і як виправити цю операцію в бухгалтерському та податковому обліку?
    20.10.202562
  • Вхідні ПН зареєстровано на більшу суму, ніж потрібно: що робити?
    Підприємство купило на електронних торгах СЕТАМ майно на суму 15 000 000 грн, яке було примусово виставлене Виконавцем по арештованому майну боржника. Спочатку був перерахований гарантійний платіж 750 000 грн ДП "СЕТАМ". 11 750 000 грн було сплачено виконавцю, а 2 500 000 грн безпосередньо на рахунок боржника. Боржник зареєстрував на підприємство ПН на всю вартість майна – 15 000 000 грн. Але потім організатор торгів ДП «СЕТАМ» також зареєстрував на підприємство ПН на суму 750 000 як на свою винагороду. Чи повинно підприємство тепер зареєструвати компенсуючу ПН на 750 000 грн?
    17.10.202550
  • Дата складання РК при поверненні товару через пошту
    Яка дата є правильною для складання РК до податкової накладної у разі повернення товару: дата відправлення товару покупцем (30.09) чи дата фактичного отримання товару постачальником на склад (01.10) згідно з нормами ПКУ?
    16.10.202526