Офіційна думка
... Так, може бути виписана. Якщо договором передбачено ритмічне чи безперервне відвантаження товарів чи надання послуг та періодичне підписання документів, що засвідчують факт постачання, переходу права власності на товар чи постачання послуг, то зведена податкова накладна може бути виписана одночасно з підписанням зазначених документів, але не рідше одного разу на місяць і не пізніше останнього дня місяця.
При цьому, якщо платник податків використовує цей спосіб виписки протягом місяця зведених податкових накладних на обсяги товарів (послуг), які прийняті покупцем, та кількісні (якісні) і вартісні показники такої зведеної накладної остаточно сформовані та не підлягають подальшому коригуванню, то в останній день місяця платник виписує зведену податкову накладну на решту обсягів товарів (послуг), які відвантажені протягом звітного місяця, але не прийняті покупцем на останню дату звітного місяця постачання.
Узагальнююча податкова консультація від 21.12.2012 р. №1177
А що на практиці?
Якщо договором визначено не періодичність, а строк оплати (наприклад, 40 днів з моменту отримання товару), то така умова, передбачена договором, не повинна впливати на дату виписки зведеної ПН. Хоча коректніше було б все ж передбачити у договорі докладніші умови оплати.
Важливо у цьому випадку пам'ятати про обов'язок продавця скласти зведену ПН не рідше одного разу на місяць та не пізніше останнього дня місяця.
Приклад
Покупцеві відвантажено 03.12.2012 р. товар на суму 12000,00 грн (у т. ч. ПДВ). Договором визначено не періодичність, а строк оплати — 40 днів з моменту отримання товару. Відповідно товар підлягає оплаті 11.01.2013 р. На останній день місяця — 31.12.2012 р. — продавець зобов'язаний скласти зведену ПН на фактичні обсяги постачання, що має підтверджуватись реєстром товаротранспортних накладних (чи інших відповідних супровідних документів, згідно з якими здійснено постачання товарів/послуг). А вже на дату отримання оплати потрібно буде аналізувати суму отриманих коштів, і якщо оплата перевищує вартість постачання (з урахуванням поставок з 01.01.2013 р. ), перевищення вважається авансом і потрібно скласти на суму авансу ПН.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити