• Посилання скопійовано

Продаж зерно-завантажувального комплексу: правила оподаткування

Підприємству з його матеріалів виготовили обладнання для зерно-завантажувального комплексу. Комплекс складається з декількох частин: транспортери та норія, завальна яма та норільна башня. Як визначити код УКТ ЗЕД при продажу комплексу? Чи можливо продати його окремими частинами? Чи потрібно для такого продажу реєструвати новий КВЕД?

Згідно із п. 4 П(С)БО 7, об’єктом основних засобів може вважатися відокремлений  комплекс   конструктивно    з'єднаних    предметів однакового або різного призначення, що мають для їх обслуговування загальні пристосування,  приладдя,  керування та єдиний фундамент, унаслідок  чого  кожен  предмет  може  виконувати свої функції,  а комплекс  -  певну  роботу  тільки  у складі  комплексу,   а   не самостійно.

Але це у бухобліку і вже після того, як такий комплекс виготовлено та введено у експлуатацію (до речі, не обов’язково, а за наявності рішення про таке комплексне ведення обліку від керівника підприємства). При виготовленні та поставці обладнання, яке входить до такого комплексу, воно зазначається у договорі, первинних документах та у податковій накладній окремо, відповідно до його назви та коду УКТ ЗЕД.

Припустимо, що так і є – придбали (виготовили) частини комплексу окремо, а у експлуатацію ввели саме комплекс (один об’єкт ОЗ). Що робити при його продажу?

Щодо визначення коду УКТ ЗЕД при продажу товарів у комплекті податківці зазначали таке.

У графі 2 "Номенклатура товарів/послуг продавця" розділу Б податкової накладної на такий комплект необхідно зазначити номенклатуру товарів, які входять до набору (комплекту), а у графі 3 "Код товару згідно з УКТ ЗЕД" вказати код УКТ ЗЕД для підакцизних та імпортних товарів – 10 знаків, для інших товарів – не менше 4 знаків.

Отже, незалежно від того, як буде продаватися такий комплекс, разом (як один об’єкт) чи окремо (за його складовими), податківці вимагають у податковій накладній зазначати його із розбивкою на складові.

Втім, є право продати такий комплекс за складовими. Для цього потрібно:

  • скласти наказ керівника підприємства про те, що такий зерно-завантажувальний комплекс буде обліковуватися за його складовими (при цьому зазначити потрібні складові);
  • на підставі наказу зробити акт про ліквідацію об’єкта ОЗ "зерно-завантажувальний комплекс", результатом якого буде створення кількох нових об’єктів ОЗ (його складових). На жаль, така процедура П(С)БО 7 не передбачена, і у деяких фахівців є сумніви щодо правомірності її проведення. Однак, списання об'єкту ОЗ з балансу відбувається під час визнання невідповідності його ознакам активу (що і відбувається, на думку автора, при прийнятті рішення про зміну порядку обліку такого активу). Процедура так званої часткової у цьому випадку не допоможе;
  • далі на підставі наказу та акту про ліквідацію слід зробити акти про введення у експлуатацію нових об’єктів ОЗ.  Пізніше, коли буде прийнято рішення про їх продаж, такі об’єкти ОЗ теж будуть ліквідовані із одночасним оприбуткуванням нових необоротних активів, які утримуються з метою продажу. Якщо одночасно із прийняттям рішення про зміну порядку обліку такого комплексу у наказі буде зазначено про намір його продати, то на баланс оприбутковуються не нові об’єкти ОЗ, а нові необоротні активи, які утримуються з метою продажу (на підставі прибуткової накладної). 

Новий КВЕД підприємству при цьому реєструвати не потрібно, адже мова не йде про новий вид підприємницької, тобто, регулярної діяльності. Не потрібно це робити навіть платникам єдиного податку (про що роз’яснюютьі податківці, наприклад, тут).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Інші податки

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інші податки»

  • Оплата операції фізособі: податкові наслідки
    Підприємство хоче оплатити медичну операцію фізичній особі, яка не є її працівником. Які податкові наслідки у підприємства та фізичної особи? Як оформити оплату?
    Сьогодні 15:112
  • Особливості плати за землю за пп. 284.4 ПКУ
    Підприємство займається діяльністю за кодом КВЕД 08.11. Має держакт на право постійного користування земельною ділянкою площею 25,0856 га з цільовим призначенням - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами. Але в спецдозволі на користування надрами зазначено тільки 16,2 га з ймовірними покладами корисних копалин. Як застосовувати пп. 284.4 ПКУ?
    Сьогодні 13:277
  • Як оформити та оподаткувати безповоротну фіндопомогу фізособі?
    Як документально оформити надання від ТОВ безповоротної фінансової допомоги фізособі - працівнику або непрацівнику ТОВ? Чи обов’язково зазначати підставу надання фіндопомоги, якщо зі всієї суми будуть сплачуються податки?
    Сьогодні 12:138
  • Придбали майновий комплекс, а землю не оформили: хто сплачує земельний податок?
    Підприємство придбало нежитловий майновий комплекс (виробничі, адміністративні, господарські будівлі). Оформлення земельної ділянки під будівлями не було проведено. Підприємство проводить дії по укладанню договору оренди земельної ділянки з місцевою територіальною громадою. Ці приміщення здаються в оренду. Чи є у підприємства підстави сплачувати земельний податок?
    01.05.202417
  • Хто сплачує податок на нежитлову нерухомість, якщо її передано в оренду?
    Фізична особа – власник нежитлового приміщення (склад для зберігання зерна) передала його в оренду ТОВ. ТОВ використовує його за цільовим призначенням. Хто в даному випадку є платником податку на нерухомість?
    30.04.202428